Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Handvat demonteren

vragen over de T5
Plaats reactie
Slechtvalk

Handvat demonteren

Bericht door Slechtvalk »

Hallo

Ik wou graag een nieuwe radio installeren ( parrot smart), en wil daarvoor de micro bij de achteruitkijkspiegel hangen. Daarvoor moet ik vanuit het dashboard naar boven. Dus linksvoor(vanuit bestuurdersstoel bekeken) klikte ik bij mijn vorige transporter gewoon dat stuk ervan. Maar nu hangt daar een handvat aan(is blijkbaar een optie) . Is er iemand die dat al heeft kunnen verwijderen zonder schade?

EDIT: handvat dat dus rechtachter op deze foto is te zien ==> Afbeelding
Oviivo

Re: Handvat demonteren

Bericht door Oviivo »

Je bedoeld de "angstgriff" aan de a-stijl?

Twee afdekkapjes verbergen 2 schroeven en dan kan je die araf schroeven. Gaat mogelijk niet zonder kleine beschadiging aan de kapjes of hethandevt zelf i.v.m. plastic.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Slechtvalk

ja, het handvat in a style, kon het niet echt omschrijven. Er zijn geen klepjes, maar wel een klein gat om met een schroevendraaier te wringen, maar zonder succes.

Afbeelding
ktmkrik

Bericht door ktmkrik »

Slechtvalk schreef:Hallo

Ik wou graag een nieuwe radio installeren ( parrot smart), en wil daarvoor de micro bij de achteruitkijkspiegel hangen. Daarvoor moet ik vanuit het dashboard naar boven. Dus linksvoor(vanuit bestuurdersstoel bekeken) klikte ik bij mijn vorige transporter gewoon dat stuk ervan. Maar nu hangt daar een handvat aan(is blijkbaar een optie) . Is er iemand die dat al heeft kunnen verwijderen zonder schade?

EDIT: handvat dat dus rechtachter op deze foto is te zien ==> Afbeelding
Passagierszijde net zo'n handgreep?
Als het om een dun kabeltje gaat dan zou je die er ook zo achter kunnen drukken bij het deur rubber en dan via de voorruit naar de achteruitkijkspiegel geleiden.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Vanaf 5 minuten ...

groet Peter
Slechtvalk

zoals ktmkrik aanhaalde ga ik ook eens proberen het gewoon erachter duwen. Die mens in dat filmpje doet op magische wijze dat klepje van het handvat ervan. Maar doet niet de volledige beschermplaat ervan maar duwt het er ook tussen. Dus dat moet de truk zijn. Ik ga straks proberen en zal hier het resultaat posten.

Weet toevallig ook iemand een kabel zitten die eenvoudig bereikbaar is die ik kan gebruiken als schakeldraad voor mijn radio. Schakeldraad zit blijkbaar niet standaard in radiostekker, maar gebeurd naar het schijnt nu via canbus.
Slechtvalk

Kabeltje tussen de rand proppen is eigenlijk ook wel gelukt. Je hoeft er het niet af te halen. Voor een schakelende spanning had ik één gevonden vlak bij de radio aan de airco regeling. Dat was een rood/gele, maar wou ik niet gebruiken omdat daar nogal wat stroom doorgaat er daar wou afblijven. Bij een 2de poging vond ik onmiddellijk een bij de hoogte regeling van de lichten. Dat was een geel/grijze. Die dan maar gebruikt.

Nu nog een kabeltje vinden van mijn lichten. Daardoor gaat radio in nachtmodus. Aan de lichtschakelaar zit er een contact maar nog niet onderzocht of dat ook werkelijk 12V is. Kabeltje is nogal zeer dun, en nog ingewikkeld met zo'n zwart spul.
Plaats reactie