Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

navigatie

vragen over de T5
Plaats reactie
tewinkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014, 10:51

navigatie

Bericht door tewinkel »

Hoi, even voorstellen.
Wij zijn 2 dames van 62 en hebben vorigjaar een mooie T5 california camper gekocht bj. 2006 TDI131pk.
het navigatie sys. wat er nu in zit is een S2.
Graag willen we er een met tip toetsen want voordat we het ding ingesteld hebben zitten we al in Den Helder terwijl we naar Maastricht :ikrij wilden.Op marktplaats heb ik een 2dinnav van dynavin 6201/6205 gezien.
zou dat in onze bus kunnen? En weet iemand of die goed is?
Alvast bedankt, groeten Wilma
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: navigatie

Bericht door fiddler »

Er zijn veel navigatie mogelijkheden. Ik weet niet hoe vaak VW aan updates van kaarten doet, en of je snelheids en roodlicht flitser meldingen wilt zien en accurate route problemen zoals files wilt kunnen omzeilen. Vanwege dat er konstant erg veel veranderingen zijn aan het wegennet, zijn recente kaarten belangrijk. Ik had een MIO systeem, maar sinds dat bedrijf verkocht is aan Navman waren de kaarten vol fouten, en al ruim 3 jaar bestaande nieuwe wegen (Troyes Frankrijk) werden gewoon niet bijgewerkt. Ik ben nu weer TomTom gebruiker, met HD trafic en flitser abonnement voor 50 euro per jaar, en dit laatste ook voor Duitsland en Frankrijk legaal volgens de huidige locale wettten. Ben vooral erg tespreken over de tijdige waarschuwingen voor plotselinge files, en het gemak van het apparaat gelijk een andere route te laten kiezen. Wat programmeren betreft is het vrij simpel, en kan zelfs stem gestuurd. - Heb dus niet gekozen voor een VW inbouw systeem in mijn net nieuwe bus. NB het is misschien wel iets omslachtiger met kabeltjes gedoe enzo, maar ik kan het losse kasje nu wel mee nemen op een wandel- of fietstocht. Veel mensen kiezen tegenwoordig ook voor navigatie via een mobiele telefoon, dit is vaak gratis, en ik hoorde een Volvo rijdende vriend onlangs klagen over de erg dure DVD rom update voor zijn Volvo inbouw systeem. - F sukses met kiezen, of bel gewoon de ANWB voor advies ? -F
tewinkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014, 10:51

Re: navigatie

Bericht door tewinkel »

Ja de tom-tom is gewoom het beste maar dan heb je een los apparaat.
Ik hoopte dat er zoiets was maar dan inbouw.
bedankt voor je reactie ik zoek nog even verder. groet wilma
Plaats reactie