Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

Bericht door jos_br »

Je geeft zelf al aan een sissend geluid te horen. Samen met het roken, wanneer er niet getuned, alleen het DPF weggeschreven is mag deze niet roken, lijkt het erop dat er werkelijk een lekkage in het intercoolersysteem zit. Hier moet echt naar gekeken worden anders kun je vast geld apart leggen voor een nieuwe turbo........

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

Bericht door Hendrik Jan »

Dat vreesde ik al Jos.
Is er een relatief eenvoudige manier om het stuk vanaf de turbo tot het spruitstuk onder druk te zetten om te zien waar hij lekt?
Of is er een andere methode om dit vast te stellen?

Ik ben wat angstig geworden om hem voor iets preventiefs naar de garage te brengen, ze vinden iedere keer weer van alles :nuts
Silverline
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 feb 2009, 16:01

Re: Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

Bericht door Silverline »

Begin eens de koppelingen van de zwarte rubbere slangen en kunstof pijpen van het intercooler systeem te controleren.

Deze zitten aan elkaar geklikt en het komt regelmatig voor dat er een nokje na die jaren is versleten waardoor de slang niet meer goed past/afsluit/klikt.

Losse slangen kosten tussen de 50 en 80 euro en je probleem is haast wel zeker opgelost.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

Bericht door Deki »

Vandaag ben ik aan de beurt met een BERG KOSTEN ?!

Massa vliegwiel en spruitstuk 2500,- pleuries :gif

Net over de 100.000km gereden niet te geloven maarja :wjw
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Ben ik nu aan de beurt voor een berg kosten?!

Bericht door Hendrik Jan »

Balen zeg Deki :muur
Met alle merken is het wel eens wat, het is alleen zo jammer dat het bij VW ook vaak meteen veel geld moet kosten :nuts
Zag gisteren toen ik mijn bus waste dat hij boven de kentekenplaat ook al begint te roesten, en niet door de kentekenplaathouder.
Hij is 7 jaar oud :gif
Maar ja, hij rijdt verder heerlijk het is een mooie auto om te zien.
Ik heb nog een paar jaar om na te denken wat mijn volgende bus voor merk wordt, maar de kansen voor VW verdampen wel langzaam maar zeker :werkaanT4
Er zijn jammer genoeg niet zoveel bussen van het formaat lange T5 met DC; Mercedes zie ik ook niet zitten, maar de Renault Traffic en de Ford Transit Custom zijn best wel mogelijke kandidaten. Ik weet alleen niet of die met lederen bekleding verkrijgbaar zijn want dat is met kleine kinderen en honden toch wel erg prettig :lach
Plaats reactie