Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zekering sigarettenaansteker t5

vragen over de T5
Plaats reactie
tvanhoek
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:15

zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door tvanhoek »

Middag allemaal

Ik ben in het bezit van een T5 Higline uit 2008 en ben opzoek na de zekering van de sigarettenaansteker in het boekje staat hij niet

Wie kan mijn helpen

Ton
Gebruikersavatar
Witteklim
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 jun 2014, 14:14
Locatie: kessel-lo

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Witteklim »

dit staat idd. niet in het handleidingboekje .
toch niet in mijn duits boekje
ik zou ook graag eens een zekeringschema hebben voor de california van 2010.
nu moet je een voor een de zekeringen bekijken welke stuk is :nuts
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Oviivo »

Het zal sowieso geen 5A zekering zijn, dus die kun je overslaan ;-)

Probeer nummertje 12 (bovenste deel) eens;

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Mickel Moen »

Op deze pagina op mijn blog vind je meer over de zekeringen in een T5:

http://mickelmoen.blogspot.nl/2012/12/maten-bus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 20 aug 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Witteklim
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 jun 2014, 14:14
Locatie: kessel-lo

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Witteklim »

super :toppie
tvanhoek
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:15

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door tvanhoek »

Zal straks is ff kijken

Alvast bedankt voor het meedenken


Oviivo schreef:Het zal sowieso geen 5A zekering zijn, dus die kun je overslaan ;-)

Probeer nummertje 12 (bovenste deel) eens;

Afbeelding
Kermisexploitant
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:38
Locatie: Den Haag / Rest van Nederland

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Kermisexploitant »

Ik heb een T5 2,5 automaat uit 2007

Maar mijn sigaretten aansteker werkt niet meer kan ook niks vinden evt kapotte zekering ofzo

Onder het dashboard zitten zekeringen maar daar kom ik geen afbeelding tegen van sigaretten aansteker...
http://www.janvermolen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn zaak.
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2018, 12:19

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Bazz »

Hahah :gekte , ik heb de mijne wel gevonden na veel zoeken :bonk . Zat onder de bestuurders stoel :muur enige zekering in een piepkleine zekering houder van 3 . Phoe
:ikrij T5 GP 2012 LPG G3 Camper :ikrij :groteogen gas er op :groteogen blijf lachen :bifun
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Koffieman »

Bazz schreef: 05 aug 2020, 22:01 Hahah :gekte , ik heb de mijne wel gevonden na veel zoeken :bonk . Zat onder de bestuurders stoel :muur enige zekering in een piepkleine zekering houder van 3 . Phoe

Top man, die van mij doet al niet zolang ik hem heb! 127 maanden geleden hij is nu 188 maanden jong, heb hem eigenlijk nooit gemist tot een paar maanden geleden ik m'n tablet aan de lader wilde leggen, dat ging dus niet straal vergeten, ik ga morgen even onder m'n stoek snuffelen, zal niet fris zijn. 🤔

Net gekeken maar geen zekeringhouder, wel een batterij aan stekkers, zit die zekeringhouder evt onder de vloerbekleding? Onder de bijrijderstoel zitten wel zekeringen, morgen daar evt nog kijken.
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2018, 12:19

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Bazz »

Koffieman schreef: 06 aug 2020, 23:00
Bazz schreef: 05 aug 2020, 22:01 Hahah :gekte , ik heb de mijne wel gevonden na veel zoeken :bonk . Zat onder de bestuurders stoel :muur enige zekering in een piepkleine zekering houder van 3 . Phoe

Top man, die van mij doet al niet zolang ik hem heb! 127 maanden geleden hij is nu 188 maanden jong, heb hem eigenlijk nooit gemist tot een paar maanden geleden ik m'n tablet aan de lader wilde leggen, dat ging dus niet straal vergeten, ik ga morgen even onder m'n stoek snuffelen, zal niet fris zijn. 🤔

Ja , kende het probleem wat een zooi is het daaronder . Heb de mijne dicht gemaakt door er een stuk geperforeerde plaat achter in te lassen van binnen uit
. Zekeringen ,bedrading , boordaccu is gewoon nog bereikbaar door de stoel naar voren en naar achter te verstellen .

Vond die kunstofkappen die voor de achterkant zijn helemaal niet handig na aanschaf dus zowel voor als achter op de zelfde manier dicht gemaakt . Meteen mooie plek voor 230 aansluiting en 12 v 😉 . In de bijrijders kant de zekering kast gemaakt .
:ikrij T5 GP 2012 LPG G3 Camper :ikrij :groteogen gas er op :groteogen blijf lachen :bifun
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2018, 12:19

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Bazz »

Koffieman schreef: 06 aug 2020, 23:00
Bazz schreef: 05 aug 2020, 22:01 Hahah :gekte , ik heb de mijne wel gevonden na veel zoeken :bonk . Zat onder de bestuurders stoel :muur enige zekering in een piepkleine zekering houder van 3 . Phoe

Top man, die van mij doet al niet zolang ik hem heb! 127 maanden geleden hij is nu 188 maanden jong, heb hem eigenlijk nooit gemist tot een paar maanden geleden ik m'n tablet aan de lader wilde leggen, dat ging dus niet straal vergeten, ik ga morgen even onder m'n stoek snuffelen, zal niet fris zijn. 🤔

Ja , kende het probleem wat een zooi is het daaronder . Heb de mijne dicht gemaakt door er een stuk geperforeerde plaat achter in te lassen van binnen uit
. Zekeringen ,bedrading , boordaccu is gewoon nog bereikbaar door de stoel naar voren en naar achter te verstellen .

Vond die kunstofkappen die voor de achterkant zijn helemaal niet handig na aanschaf dus zowel voor als achter op de zelfde manier dicht gemaakt . Meteen mooie plek voor 230 aansluiting en 12 v 😉 . In de bijrijders kant de zekering kast gemaakt .
:ikrij T5 GP 2012 LPG G3 Camper :ikrij :groteogen gas er op :groteogen blijf lachen :bifun
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2018, 12:19

Re: zekering sigarettenaansteker t5

Bericht door Bazz »

Oh sorry lees maar voor de helft , niet gevonden dus . Zou best onder de mat kunnen zijn gaan zitten . Je hebt in beide kunstofhouders gekeken ? Die aan stoel frame zitten ? Zit bij mij ook een weerwar van draden voor de trekhaak .

Ik snap ook niet zogoed dat hij daar in zijn eentje zit . Is niet dat er geen plek in de zekingkast over was .


Naja , volgende keer maar beter oppassen met losse schroeven in de asbak die er in kunnen vallen . Heb in ieder geval de 15 amp naar 10 amp gezet om die redden dat hij sneller doorgaat . Heb al 2 usb laadpinten voor TOM en Phone . In de losse / lege knopklepjes gemaakt ..
:ikrij T5 GP 2012 LPG G3 Camper :ikrij :groteogen gas er op :groteogen blijf lachen :bifun
Plaats reactie