Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

vragen over de T5
Plaats reactie
VWTransporterNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014, 09:39

1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door VWTransporterNL »

Hallo, beetje rare vraag misschien maar is er een mogelijkheid om een VW T5GP uit 2011 1 tot 2 cm te verlagen, het lijkt weinig maar heb er 18" Canberra velgen onder gemonteerd en de bus zag er te hoog uit.

Daarna besloten 4 cm verlagen met H&R veren maar deze verlaging vind ik weer teveel :nuts

Zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn d.m.v. de originele veren te behouden, misschien met andere domlagers ofzo?

Ben dankbaar voor ieder antwoord!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door heemskerk »

Verdiep je eens in Eibach veren, mogelijk is dat een optie. Twee tot drie centimeter verlaging. Even de zoekfunctie alhier gebruiken dan kom je er genoeg over te weten, ook de nadelen ;-)
VWTransporterNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014, 09:39

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door VWTransporterNL »

bedankt voor je reaktie maar eibach is geen optie omdat die 35mm verlagen, heb er nu 40mm onder zitten, zoek liever iets minder verlaging met het behoud van comfort
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door Marcel.S »

ik ken nog een methode , ik noem het de Jonny methode :jump
dat ik jong was ooit eens een renault 5 gekocht , was verlaagd achter d.m.v torsi as, daar is niks mis mee .
maar voor was de veer een paar ringen kwijt , ondanks dat reed het prima en kwam hij keurig door de apk .

ik zou het nu niet meer doen, maar het kan en gebeurd nog steeds, ff een ringetje er af en bij werken zodat het origineel over komt.
kun je iig kijken hoe het staat,voordat je een goede set koopt voor het gewenste resultaat .

ik weet dat bij t3 transporters de luxere lagere veren hebben dan de werk paarden , zit zomaar 5 cm verschil in .
misschien is dat ook zo bij de huidige generatie?
(waar staat GP voor ? )
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door heemskerk »

Je wens(en) in ogenschouw nemende denk ik toch dat Eibach de meest voor de hand liggende optie is. Comfort is volgens de meeste oké, en die 3,5cm is meer indicatief dan een gegeven is mijn ervaring. Bij 2-3 houdt het echt op. staat net iets vlotter zonder meteen de diepte in te gaan. Ook een progressieve veerweg die bij belading niet door de knieën gaat. deze eigenschap vindt je bij de meeste verlagingssets echt niet... Een andere optie is er m.i. niet , tenzij je de zoektocht aan wilt gaan naar een af fabriek geleverde verenset als verlaagd onderstel. Toch, uiteindelijk kom je dan toch ook weer op Eibach niveau uit omdat de vergelijking in verlaging mét behoud van laadvermogen gelijkwaardig is aan deze set is mijn ervaring. Zou mij niets verbazen wanneer de twee bovengenoemde verensets identiek zijn. Een Multivan heeft in sommige gevallen ook een verlaagd onderstel, echter gemonteerd onder een Transporter valt dat lager zijn minder effectief uit omdat de Multivan een hoger eigengewicht heeft..
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door sep »

Een schroefset ?...wellicht dat die optie je uit de brand helpt....die kun je zelf traploos in hoogte verstellen ...van hoog tot laag .
Een V Maxx set kost je ook niet de kop ,en er zijn natuurlijk ook andere merken die een dergelijke set voor de t5 aanbieden
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door mcs »

Hallo,

Een andere optie is om eens te kijken op het duitse T5 board of duitse e-bay voor een multivan onderstel ( veerpoten voor en veren , schokbrekers achter ) wordt wel vaker aangeboden ,
deze multivan vering is 1,5 tot 2 cm lager dan een transporter .
soms worden ook nog wel eens complete multivan sportonderstellen aangeboden.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door heemskerk »

mcs schreef:Hallo,

Een andere optie is om eens te kijken op het duitse T5 board of duitse e-bay voor een multivan onderstel ( veerpoten voor en veren , schokbrekers achter ) wordt wel vaker aangeboden ,
deze multivan vering is 1,5 tot 2 cm lager dan een transporter .
soms worden ook nog wel eens complete multivan sportonderstellen aangeboden.


Een Multivan heeft in sommige gevallen ook een verlaagd onderstel, echter gemonteerd onder een Transporter valt dat lager zijn minder effectief uit omdat de Multivan een hoger eigen gewicht heeft weet ik uit ervaring...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door Donald4Motion »

heb je al gekeken of je de HR veren niet kan stellen die je nu hebt.
Heb zelf de HR schroefset gehad en kon tot -80mm
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door heemskerk »

Donald4Motion schreef:heb je al gekeken of je de HR veren niet kan stellen die je nu hebt.
Heb zelf de HR schroefset gehad en kon tot -80mm
Ik kan mij de foto nog herinneren van een mankementje... :knipoog
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 1 tot 2 cm verlaging mogelijk Vw T5 GP

Bericht door Donald4Motion »

Ja ik ook :winter
Maar ik deed ook alles waarvoor de wagen niet gemaakt was :lach

Maar gewoon voor op de weg is het toch wel een erg fijne schroefset :wjw
Plaats reactie