Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruisecontrol plaatsen

vragen over de T5
Plaats reactie
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Fransoos »

In mijn T5 multivan highline 174 pk zou ik graag een cruisecontrol willen laten plaatsen. Aangezien ik in zuidlimburg woon en Marja in Waddinxveen nogal uit de buurt is vraag ik mij af of er in het zuiden des lands, buiten de dealers ook iemand is die dat voor mij kan installeren.
Groeten,
Frans
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

Zou een multivan Highline zo'n pienter pookje niet standaard moeten hebben ?
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Fransoos »

Je zou het inderdaad wel verwachten maar helaas het zit er echt niet op, dus als iemand een goed adres weet niet al te ver vanuit limburg hoor ik het graag. Zonder cc rijd je hier in Nederland met deze bus al snel te hard!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door matje86 »

probeer Leon in Nieuwenhagen eens(oud wjw er die in t4 deed) http://www.autogerrits.nl/
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Henk-1 »

Heel misschien is alles al voorbereid, en hebben ze de ruitenwisser knipperlicht hendel een keer vervangen zonder cruise control functie.
Een T5 multivan highline 174 pk heeft volgens mij standaard cruise control.
Je kunt het checken of er een zwart-geel draadje van dashbord naar motor gedeelte loopt.
De hendel waarmee je de motorkap opent gaat door het schutbord heen , hier loop het zwartgeel draadje ook.
Als dat zo is dan is het heel hoogstwaarschijnlijk dat alles al is voorbereid.
Dan is het een makkie om een cruise control te plaatsen

Heb zelf een cruise control ingebouwd en een topic daarover geschreven viewtopic.php?f=3&t=47362&p=337891&hili ... ol#p337891
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Fransoos »

Henk: ik ga op zoek naar het draadje maar ga het plaatsen waarschijnlijk niet zelf doen.
Matje: goede tip de garage in nieuwenhagen daar ga ik eens informeren.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Jay »

Een T5 Multivan Highline heeft volgens mij ook standaard cruise control. Je kunt dit controleren op de wagensticker in het onderhoudsboekje of in de auto. Het pr-nummer voor cruise control is 8T1
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door heemskerk »

Wanneer het geel/zwarte signaalkabeltje af fabriek is meegenomen in de kabelboom is ie niet makkelijk te detecteren zo ergens in de kabelboom. Misschien is het makkelijker om de stuurkolomkappen even te verwijderen? Je kunt 'm dan mogelijk zien in de connector aan de stuurhendel?

Wanneer je even langs de dealer gaat of een belletje pleegt kan deze middels het kenteken/chassisnummer van jouw Transporter in ETKA zien of deze af fabriek met een cc geleverd is.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door jacobsentertainment476 »

Jay schreef:Een T5 Multivan Highline heeft volgens mij ook standaard cruise control. Je kunt dit controleren op de wagensticker in het onderhoudsboekje of in de auto. Het pr-nummer voor cruise control is 8T1
Sommige opties zitten al verpakt in een andere optie pakketten met een ander PR nummer, jouw "8T1" code staat niet in mijn boekje. Maar wel "A8Z" (Multivan Highline) En daar vallen bepaalde dingen onder die het onderscheiden van andere uitvoeringen.
DSC_0044.jpg
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door Fransoos »

Het blijkt dat mijn multivan een comfortline is die ze hebben opgepimpt naar een highline dus geen cruisecontrol gelukkig wel electrische ramen. Ik heb erover gedacht om het er zelf op te bouwen maar toch besloten het door een bedrijf te laten doen wat vandaag gebeurd is en het werkt prima en rijdt heerlijk comfortabel. Weer een verbetering.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Cruisecontrol plaatsen

Bericht door jacobsentertainment476 »

Top, nu lekker cruisen weetjewel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie