Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vredestein banden onder bussie goed idee ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Heb al weer de nodige zomerbanden van Continental versleten ondanks een vrij normale rijstijl ( setjes sportcontact 5) en loop daar aardig op leeg merk ik.. :knipoog
Nu zit ik te denken aan een iets hardere compound zonder daarbij weer in de standaard conti`s in 16 inch terecht te komen ( die lijken namelijk maar niet te willen slijten onder het bedrijfsbussie ;-) )....
Zat te denken aan een Vredestein band onder mijn 18 inch velgen.
Even op internet gezocht bij pneus online ( sorry, geen aandelen :jump ) en een en ander bekeken maar ik heb werkelijk geen idee wat er een tijdje meekan onder een T5 bus, met goede grip bij nat en droog weer en een redelijke goede slijtvastheid....

Eerste die ik zag :
Vredestein ULTRAC VORTI
255/55 R18 109Y band, Beste prijs Topbanden.com à 126,80 per band.
Lijkt me vrij stug gezien de loadindex.....maar mogelijk valt dit in de praktijk mee ?
Iemand ervaring met deze band ( of dit merk)....?

Eventuele opties zijn misschien:

Vredestein Ultrac Cento
255 / 45 R 18 103 Y XL
€193,13 per band :ie

Tips voor andere merken en types zijn welkom, wil echter het liefst wel een beetje betaalbare merkband houden, heb er nu nexen 9000 onder zitten ( lekker goedkoop) maar daar heb ik veel cup vorming en herrie van (zaten er al onder).... Thanks voor de tips vast ...... :toppie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb gekozen naar aanleiding van het lezen van diversen onafhankelijke bandentesten voor HANKOOK
Ik had zelf nog nooit van het merk gehoord, maar kwam enorm goed uit de test.
Naderhand hoorde ik dat HANKOOK als 1e montage bij veel VW modellen vanuit de fabriek gemonteerd word.
Volgens mij had ik 4 stuks voor 500 euro maar het is al weer wat jaartjes terug dus weet niet helemaal zeker.
Qua grip waren ze de allerbeste die ik ooit heb gehad , met 205 pk op de voorwielen onmogelijk wielspin.
Ook veel soepeler stiller en meer comfort, levensduur bij mij 40.000 km op de voorwielen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door Oviivo »

Die Hankooks zijn inderdaad aan te raden, volgens veel testen, ook op de T5.
Ik heb uiteindelijk voor Goodyears gekozen, vreselijk duur, maar die slijt ik nooit meer ... Denk ik :ie

Volgens mij vriend de bandenboer is Toyo proxy of proxo ook aan te bevelen, prijs/kwaliteit.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Thanks, ik ga de banden zeker meenemen in de overweging, Iemand enig idee hoe de slijtage van de Vredesteins is ? Klinkt me namelijk ook betrouwbaar in de oren en komen ook goed uit bij de omschrijvingsdetails.....
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Heb je een type van de hankooks ?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door Pascal-141 »

ratlookcalifornia schreef:Thanks, ik ga de banden zeker meenemen in de overweging, Iemand enig idee hoe de slijtage van de Vredesteins is ? Klinkt me namelijk ook betrouwbaar in de oren en komen ook goed uit bij de omschrijvingsdetails.....
Een vriend van me had vroeger ook Vredesteins onder zijn T5 (in 20") en hij nog nooit zo'n snel slijtende banden gehad , hij heeft ze dus niet meer opnieuw gekocht ...

Ik heb al jaaaaaren goeie ervaringen met Fulda , en ook met Hankook .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
johan p
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 dec 2010, 20:38

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door johan p »

kijk eens op autobandenmarkt haal ik ook altijd mijn banden en goedkoper als in nederland en worden thuis bezorgd als je dat wild maar kan ook bij door hun geselecteerde garage s worden afgeleverd en er worden omgezet.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ronald tdi »

Ik heb Michelin agilis 51.
heb nu dikke 60000 km en de laatste 2 jaar (zelf gereden) stadswerk dus veel bochten optrekken en remmen.
ik denk dat zij misschien de komende zomer het advies krijgen ze te vervangen.
maw de nopjes zijn nog niet bereikt maar duurt niet zo lang meer.
Dus ik zeg deze banden mits je rustig rijd zoals ik doe.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door bvddobb »

Wij hebben Vredestein Comtracs als winterbanden. Over slijtage kunnen we nog niet zoveel zeggen: dit is pas de tweede winter dat ze eronder liggen, en we rijden in de winter niet zo heel veel.

Wel zijn we eigenlijk niet zo tevreden over het comfort: we vinden ze erg stug, over dwarsribbeltjes e.d stoten/stuiteren ze vrij hard, veel harder dan onze zomerbanden (Michelin Agilis). Kan aan de hogeer loadindex liggen (109 vs 102): met zo'n hogere loadindex zijn de wangen natuurlijk wat stugger. Wij zouden ze met deze loadindex niet weer nemen, kan wel ietsjes minder.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Pascal-141 schreef:
ratlookcalifornia schreef:Thanks, ik ga de banden zeker meenemen in de overweging, Iemand enig idee hoe de slijtage van de Vredesteins is ? Klinkt me namelijk ook betrouwbaar in de oren en komen ook goed uit bij de omschrijvingsdetails.....
Een vriend van me had vroeger ook Vredesteins onder zijn T5 (in 20") en hij nog nooit zo'n snel slijtende banden gehad , hij heeft ze dus niet meer opnieuw gekocht ...

Ik heb al jaaaaaren goeie ervaringen met Fulda , en ook met Hankook .

Thanks, daar kan ik wat mee. Dus blijkbaar niet zo`n slijtvaste band. Heb je van die Hankook ook een type band voor me ?
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Ga alle bovenstaande ervaringen meenemen in mijn overweging, thanks ! Michelin, Hankook geven nu wel de meeste stemmen merk ik......Zal ook op de bandensite kijken en die vergelijken met de andere sites...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door Oviivo »

Zie voor type Hankook;

viewtopic.php?f=3&t=41409

:wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door Marcel.S »

kijk ook eens naar 2e hands banden , dat doe ik ook wel eens , bevalt redelijk goed , zitten vaak goede banden tussen en soms zelfs nieuwe voor een leuk prijsje .
zeker als ze alle 4 ineens moeten is dat wel fijn .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
VWT5GP
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2012, 08:37

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door VWT5GP »

Tip!

Hankook Ventus Prime 2 K115 255/45/18 103w momenteel € 121,00 p/stuk.
( Via Duitsland kan het nog c.a. € 5,00 per band goedkoper ).
Zaten nieuw af montage onder huidige transporter T5GP ( + 220 PK ).
Uitstekend grip, weinig afrol geluid, slijtvast, comfortabel.
Inmiddels er 60000 km op zitten, voorste banden zijn aan vervanging toe.
Ook ruime ervaring met conti's echter qua prijs kwaliteit in verhouding duidelijk minder.
( lees veel duurder en minder km / comfort hetzelfde ).

Volgende nieuwe banden ( 4 stuks Hankook ) worden in januari besteld.
Prijs rond deze tijd het goedkoopst en loopt in februari / maart weer op.

Zwager, goed voor 55 - 60000 km per jaar ook van conti overgestapt naar Hankook na volle tevredenheid.
Conti's zaten hier standaard af montage onder VW T5GP, na c.a. 40000 km voorste compleet versleten.
Misschien te maken met rijstijl :ikrij

Succes met de keuze.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: vredestein banden onder bussie goed idee ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Marcel.S schreef:kijk ook eens naar 2e hands banden , dat doe ik ook wel eens , bevalt redelijk goed , zitten vaak goede banden tussen en soms zelfs nieuwe voor een leuk prijsje .
zeker als ze alle 4 ineens moeten is dat wel fijn .
tweedehands had ik al meerdere malen maar dat was omdat ik dan weer een ander set compleet overnam. Heb nu velgen die ik (nu ;-) ) mooi vind en daar zaten de Nexan onder maar die hebben al cup vorming en maken dus veel geluid :muur . Ga toch weer een keer voor nieuw en denk dat de Hankook`s het gaan winnen...... Thanks Marcel...
Plaats reactie