Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

reparatie display california T5 2007

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Ben bezig met diverse zaken die aan de auto defect zijn of die mogelijk een coulance/garantie regeling hebben. Nu heb ik in de zoektocht een reactie terug uit Duitsland van een bedrijf wat WEL de display zegt te kunnen repareren. Bedrijf is Auto meter GMBH.

Mogelijk dat er al iemand een test gedaan heeft maar anders ga ik het zeker proberen als de garantieclaim over mijn vrij recente display ( strepen) weer wordt afgewimpeld.... :censor

Hier de reactie van het bedrijf wat adverteerd met de displayreparatie.

Hallo,

ja, wir können das reparieren. Die Kosten belaufen sich auf 150 Euro netto + Versand.
Reparaturdauer: 1-2 Tage.
Einfach Unit mit Ihrer email Adresse einsenden. Nach Reparatur erhalten Sie dann von uns unsere Rechnung, die vorab zu bezahlen ist.
Garantie: 1 Jahr auf unsere Arbeit.

Gerne hören wir von Ihnen.
Grüsse aus Deutschland

AUTO METER GmbH

Offenburg
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Dat is een goede vondst volgens mij. Wat mij betreft teamen we om misschien een betere prijs te krijgen?

:toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Blijkbaar goede ervaringen;

http://www.caliboard.de/showthread.php? ... ekt/page14

Er staat ook een omschrijving wat ze daadwerkelijk doen;
bei der Reparatur durch Auto Meter wird keine konstruktive Änderung vorgenommen. Die Leiterbahnen, die an den Stirnseiten des Displays bei schlechter Kontaktierung für horizontale Streifen sorgt, werden "nachbearbeitet". Die Kontaktierung dort erfolgt über eine Art leitfähigen Kontakt-/ bzw. Heißkleber. Dieser wird erneut aufgeschmolzen, die Leiterbahnen werden dabei fixiert und beim Abkühlen stellt sich wieder der originale Kontaktierungszustand ein. Auf die Arbeit wird in D ein Jahr und in der Schweiz
Klinkt eigenlijk heel eenvoudig ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Inderdaad, even de dealer afwachten en anders investeer ik zelf wel weer ( kan nu eenmaal niet zonder) ,........lang leve de nazorg van VW en zijn vervangende onderdelen ;-) ...........Wil hem graag weer in orde maken aangezien er een taxatie aankomt voor de verzekeringswaarde( 5 jaar vast na die taxatie) , mijn 3 jarige garantie van aankoopbedrag verloopt in Januari .....vandaar de komende week even alles netjes maken en laten zien dat wat niet deugt op de reparatielijst staat ;-) ........
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Taxatiewaard; ik mijn ervaring wordt er niet naar dat display gekeken, maar ik snap dat je de boel netjes wilt hebben.
Ik heb mijn bussie bij aankoop laten taxeren en op basis van dat bedrag is hij "nieuwwaarde" verzekerd.

Maar welke verzekering heb je? Ik ben automatisch van 3 jaar naar 5 jaar gegaan bij Camperverzekerd, zij hebben hun polis aangepast dit jaar. Verder is NKC volgens mij ook na 5 jaar gegaan.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Dat dacht ik ook, maar dat bleek dus niet zo te zijn ( zal het nog eens nazoeken want ik kan me ook zo`n soort schrijven herinneren ......blijkt dat ik nu voor de aankomende 5 jaar getaxeerd moet worden. Dat is dan wel een vaste prijs voor 5 jaar zonder afschrijving/dagwaarde gedoe. Tevens gaat de polis over dat bedrag i.p.v. de aanschafwaarde als uitgangspunt. Zou een euro of 6 per maand schelen dus dat heb je er in 5 jaar wel weer uit. Kosten zijn zo`n 130 euro voor de taxatie......
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Campervezekerd, NKC of een ander?

Ik ga ook nog eens de voorwaarden lezen. dan ...
U hoeft verder geen actie te ondernemen. Zodra uw huidige termijn van 3 jaar afloopt op xx-xx-xxxx ontvangt u een gewijzigde polis met daarop de uitbreiding van de taxatiewaardegarantie naar 5 jaar.
:toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Oviivo schreef:Campervezekerd, NKC of een ander?

Ik ga ook nog eens de voorwaarden lezen. dan ...
U hoeft verder geen actie te ondernemen. Zodra uw huidige termijn van 3 jaar afloopt op xx-xx-xxxx ontvangt u een gewijzigde polis met daarop de uitbreiding van de taxatiewaardegarantie naar 5 jaar.
:toppie
Tja,....dat zal dus deze regeling zijn ( taxeren en naar 5 jaar vaste prijs, wel een stuk lager)......was ook van mening dat het automatisch van 3 naar 5 gezet was maar helaas blijkbaar........leuker kunnen we het niet maken,wel...... :gekte
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Geert G »

Waarom in Duitsland :vraagteken
Kan ook in Eindhoven bij Verotronics. :goodidea
Hier heb ik mijn dashboard laten reparen, waarvan ook iedereen riep, dat dit niet ging.
Maar Hans, de technicus begon er gewoon aan & voilá,...........alles werkt weer.

Klik hier effe: http://www.verotronics.nl/
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Geert G schreef:Waarom in Duitsland :vraagteken
Kan ook in Eindhoven bij Verotronics. :goodidea
Hier heb ik mijn dashboard laten reparen, waarvan ook iedereen riep, dat dit niet ging.
Maar Hans, de technicus begon er gewoon aan & voilá,...........alles werkt weer.

Klik hier effe: http://www.verotronics.nl/
Omdat ze in D ervaring hebben met de Camper Unit. Voor € 150 kun je niet veel tijd spenderen aan onderzoek... ik twijfel niet aan de kunde van Verotronics, maar ze zullen toch eerst moeten onderzoeken. :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Ik heb ze in ieder geval een mailtje gestuurd in Eindhoven,....hoor wel of ze het zien zitten. Van de dealer en de camperverkoper wordt ik niet veel wijzer dus ga maar mijn eigen gang buiten alle garantie of coulance verwachtingen om. Zal wel Duitsland worden ben ik bang....maar wacht even Eindhoven af.

Begin een beetje genoeg te krijgen van VW`s aftersales......wat een ongelooflijk stug en antiklantbedrijf met beperkte levensduur op onderdelen.........alsof het een pakje boter is dat je koopt .... hoop dat ze ooit het deksel op de neus krijgen......... ( als ik zo met mijn bedrijf om zou gaan zou ik geen klanten overhouden namelijk... :nuts .)....Zit heus niet op mijn geld maar verwacht wel wat klantvriendelijkheid als het overduidelijk aan het product ligt,.....iets met principes :knipoog .

Tijd voor betere onderdelen en meer kwaliteit bij VW. Bijna iedere VW rijder kan zo de zwakke onderdelen opnoemen ( uit de praktijk) alleen VW is hoogst verbaasd of heeft daar geen enkele boodschap aan en monteren weer net zo makkelijk hetzelfde ( niet verbeterde ) onderdeel......tot over een tijdje klant :zwaai
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ronald tdi »

Zolang men de vw T... bus wil rijden kunnen ze doen wat ze willen.

M.a.w. men moppert wel maar koopt een nieuwe bus weer ondanks de negatieve behandeling(en).
En zolang er toch verkocht wordt......

Daarnaast denk ik dat het bedrijfleven de grootste afnemer is en die hebben vaak een onderhouds contract oid.
Dus dat handje vol particulieren? ach.....

Ik weet het dit is zeker niet goed en ben er ook niet blij mee.
Ook daarom ben ik overgestapt naar een andere garage.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

Vandaag reactie gekregen op mijn mail en inderdaad kunnen ze hem in Eindhoven (Verotronics) repareren. Makkelijker als de Duitsland optie voor me dus die gaan we zeker gebruiken als de dealer niets voor me kan doen.......
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door Oviivo »

Grappig, ik zet net dit te lezen;
http://www.kms-apeldoorn.nl/downloads/K ... toweek.pdf

Is ook interessant, zeker de No Cure No Pay service :peace

Ik heb deze KMS een mailtje gestuurd, zo hebben we mogelijk opties :knipoog
Laatst gewijzigd door Oviivo op 13 jan 2015, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: reparatie display california T5 2007

Bericht door ratlookcalifornia »

ben benieuwd :gekte
Plaats reactie