Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

probleem cobra alarm

vragen over de T5
Plaats reactie
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

probleem cobra alarm

Bericht door knarf »

In onze bus zit een cobra bridge 4400 can alarm ingebouwd. Nu gaat soms zomaar het alarm af, kan geen oorzaak vinden. Auto staat in garage, dus zal het ook de wind niet zijn. Ik merk ook dat op het dashboard een rood lampje brand als ik het alarm inschakel, dit was eerst niet volgens mij ( of ik heb er nooit opgelet) Als ik de bus met de sleutel afsluit werkt dan het alarm niet? ( dan brandt het rode lampje nl niet)

Wie heeft ervaring met dit alarm, van de gebruiksaanwijzing wordt ik niet veel wijzer, over het rode lamp dat zonder knipperen brandt wordt niet gesproken

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: probleem cobra alarm

Bericht door JanP »

Handleiding.
De LED hoort eerst 30 seconden te branden, daarna gaat hij knipperen (alarm is dan actief), zie hoofdstuk 6.1.
Als de LED blijft knipperen na het uitschakelen van het alarm; zie hoofdstuk 7.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: probleem cobra alarm

Bericht door knarf »

Hier had ik dus overheen gelezen, verklaart nog steeds niet waardoor heet alarm afgaat

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: probleem cobra alarm

Bericht door heemskerk »

Accu(spanning) nog oké? Wanneer er een spanningsval op het alarm zit...
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: probleem cobra alarm

Bericht door knarf »

accu is vrij nieuw, klein jaar, wordt regelmatig mee gereden. Zal eens meten

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: probleem cobra alarm

Bericht door heemskerk »

Krijg je - nadat het alarm is afgegaan wel of geen knipperende LED in je codepaneel? Dat zou toch moeten.

Gebeurt het alleen wanneer je bus in de garage staat? Toevallig geen elektrische garagedeuropener of een ander signaal wat de utrasoondetectie beïnvloed?
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: probleem cobra alarm

Bericht door Stekeltje »

Normaal gesproken kun je aan de led-knipperpatroon zien wat het alarm veroorzaakt heeft. Als je je alarm uit zet goed het patroon van het knipperled in de gaten houden en die informatie terugkoppelen met de handleiding. Scheelt heel veel zoekwerk.
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: probleem cobra alarm

Bericht door knarf »

toevallig net achter gekomen wat de oorzaak van het alarm was. Muizen in de bus. Had al eerder de vraag gesteld wie wist hoe de muizen in de de bus komen, ben nog er nog steeds niet achter. Heel vervelend we kunnen niets meer in de camper laten liggen, ze vreten alles kapot. Nu staan er twee muizenvallen in de bus

gr

Frank
Afbeelding
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: probleem cobra alarm

Bericht door kdo »

Een pluspunt (al heb je er niet veel aan) je alarm werkt wel retegoed!
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: probleem cobra alarm

Bericht door fiddler »

knarf schreef:toevallig net achter gekomen wat de oorzaak van het alarm was. Muizen in de bus. Had al eerder de vraag gesteld wie wist hoe de muizen in de de bus komen, ben nog er nog steeds niet achter. Heel vervelend we kunnen niets meer in de camper laten liggen, ze vreten alles kapot. Nu staan er twee muizenvallen in de bus gr Frank
Heb dat al eens gehad, schade aan slangen, heb nu een anti marter pieper bij Conrad gekocht ... hopelijk helpt dat ook bij muizen.
Plaats reactie