Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tussenschot T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

tussenschot T5

Bericht door Danny »

een T5 staat sinds gisteren op de bestellijst bij mijn dealer één probleem echter ik geraak er maarn iet uit of ik nu een tussenschot laat plaatsen of gelijk de dubbele cabine neem (die ik naar mijn gevoel niet echt nodig heb)
Comfortstoelen staan reeds op de bestelbon vandaar dat ik dacht dat een origineel tussenschot veel van de mogelijkheden van een comfortstoel zou wegnemen...
ik las onlangs ergens een artikel over een schot dat ietsje verder naar achteren staat en de cabine aanzienlijk zou verruimen, dan zou ik gaan voor een enkele cabine met comfortstoelen...

iemand een idee of tip

tx :zwaai Danny
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

in m,n eerste t5 had ik (enkele cab.) een origineel tussenschot met schuifraam.
dit heb ik (bijna) meteen zo,n 5 cm verder naar achteren geplaatst, anders heb je echt te weinig beenruimte.
die 5 cm, dat kun je eenvoudig doen met wat verlengbusjes tussen de originele boutjes.

bij m,n 2e t5, heb ik zelf een tussenschot gemaakt, welke nog verder naar achteren staat, zodat er zelfs een weekendtas achter de stoelen past.

het vergt wel wat pas en meet werk, maar is wel te doen.

ik heb niks aan een dubb.cab, (ruimte verlies achterin), vandaar ikvoor deze oplossing gekozen heb.



groetjes uit ruinen,


hehehehenkie
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Hoi Danny,
Ik heb ook een tussenschot dat 20 cm naar achter is geplaatst. Wij hebben de bus zonder tussenschot besteld en later door de inbouwer laten plaatsen. Dit is gebeurt bij Ellermeyer in amsterdam zuid-oost. Heb je echt wel nodig want anders is inderdaad de beenruimte niet voldoende.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hoi Danny,

Bij ons rijden er ook enkele T5´s rond met een achter af in gebouwd tussen schot, deze zijn van hout en verder naar achter geplaatst als de orginele. ik zal morgen eens kijken door welke inbouwer dat gedaan is, mogelijk kan ik ook enkele foto´s maken.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Heel erg bedankt vooral een fototje zou leuk zijn... :goodidea


Danny
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Ik ben 1.85 m en heb een origineel tussenschot, i.c.m. comfortstoelen. Ik zit er gewoon uitstekend!
Een achteraf ingebouwd houten tussenschot kost bijna 15 cm van je laadvloer; dit loopt nl. verticaal van dak tot vloer, terwijl een origineel tussenschot "anatomisch" is gevormd.
Door een houten tussenschot verlies je ook de twee voortse bevestigingsogen in je vloer, en die heb ik toch nodig om lading vast te zetten.
En ik word náár van kraakjes, piepjes en rammeltjes van een houten tussenschot....
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

daar heb je ook een punt, ik ben ook 1.85MR en de starterline van m'n vriendin voldoet eigenlijk ook perfect. probleem is dat geen enkele dealer in de duurt een foto (laat staan echte bus) met voorbeeld kan tonen.

weerom bedankt voor de info :happy
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hoi Danny,

Hier onder de beloofde foto's, ze zijn helaas niet erg duidelijk geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Deze wand staat 15 centimeter achter de B stijl.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Danny, als je je mailadres doorgeeft kan ik je wat foto's mailen!
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

:muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur

Erg handig bezig geweest Evert-Jan, eerst een paar foto's op Photobucket plaatsen en een link op WJW zetten. vervolgens de foto's weer van Photobucket verwijderen :huilen :huilen :huilen Dat gaan niet werken. De foto's staan op m'n laptop, ik zal ze morgen terug zetten.

:muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

mailadres is nu beschikbaar...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hier dan nog een keer de foto's

AfbeeldingAfbeelding
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Iedereen van harte bedankt voor de nuttige info

't is een enkele cabine geworden en de tussenschot beslissing zal genomen worden na levering :zwaai

Danny
Plaats reactie