Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tunen

vragen over de T5
Plaats reactie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

tunen

Bericht door Fred loodrecht »

Hallo,

Ik zie in de fotogalerij veel mensen die hun t5 hebben gemotertuned.De pks lopen ook erg uiteen van 130 naar 150 van 130 naar 200 pk? Nou is mijn vraag,als je dat in de fabrieksgarantie termijn doet en niet door abt ben je toch je garantie kwijt??Of begrijp ik iets verkeerd.Ik wil mijn t5 130 pk ook laten motertunen, maar wil mijn fabrieksgarantie behouden,ben ik dan op abt aangewezen of zijn er andere mogelijkheden??


bvd Fred
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Je bent aangewezen op Abt, laat je door niemand iets anders vertellen.
De 174 pk aut. wordt ondertussen niet meer getuned met behoud van garantie.
:goodidea

De andere tuners nemen soms wel (tegen meerprijs) de motor en aandrijvinggarantie over, maar dit is niet toereikend.

Er zijn gevallen bekend van overige ernstige schade door "foutief" chippen.

Dat het overigens ook bij Abt fout kan gaan, kan ik over meepraten.
Mijn (oud model) VW Caddy TDI met ong 120 pk getuned door Abt, heeft hele rare dingen gedaan en meegemaakt........

Suc6
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

garantie????

Bericht door vaniac »

Bij VW krijg je zelfs zonder tuning de meest gekke problemen en ook dan proberen ze onder garantie of coulance uit te komen.
Ik zou zeggen dat je rustig je T5 kunt laten chippen door een serieuze tuner. Verder moet je niet constant het uiterste uit de motor wringen. Rij met verstand en beschouw de extra gechipte pk's als strategische reserve die je af en toe aanspreekt. Dan gaat je motor zonder problemen lang mee.
Rij je constant plankgas, dan raak je zo gewend aan het extra vermogen dat je het niet meer voelt. Je krijgt dan het idee dat je T5 niet meer vooruit wil..................................................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen
Plaats reactie