Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spokerij in het electrisch T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28249
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Multivan Generation »

Jakob G schreef:Deze week zal de boordcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Je zal de motorcomputer bedoelen vermoed ik.
De boordcomputer zit tussen je toerenteller en snelheidsmeter en kun je namelijk zelf aflezen. :zwaai

Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2028
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 20:12

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door heemskerk »

wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

In dit specifieke geval gaat het hoogstwaarschijnlijk om ongewenste paranormale activiteiten (zie text topic: ''Spokerij....'') Het zou mij niet verbazen wanneer een negatief geladen emotionele energie van de Transporter zelf ten grondslag ligt aan deze hardnekkige, occulte storing.

Ik heb een technisch onderlegde, parttime sjamaan als buurman en het probleem eens bij hem voorgelegd. Zijn hypothese: Onomkeerbare emotionele beschadiging aan de ECU door systematisch kleineren van de desbetreffende bus vanwege veelvuldig gebruik van het verkleinwoord 'campertje' terwijl het hier toch een volgroeid exemplaar van de Transporter betreft...

:lach :lach :lach
Laatst gewijzigd door heemskerk op zo aug 21, 2016 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: di dec 11, 2012 17:24
Locatie: Geleen

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Fransoos »

Klasse! Mooie reaktie

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

heemskerk schreef:
wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

In dit specifieke geval gaat het hoogstwaarschijnlijk om ongewenste paranormale activiteiten (zie text topic: ''Spokerij....'') Het zou mij niet verbazen wanneer een negatief geladen emotionele energie van de Transporter zelf ten grondslag ligt aan deze hardnekkige, occulte storing.

Ik heb een technisch onderlegde, parttime sjamaan als buurman en het probleem eens bij hem voorgelegd. Zijn hypothese: Onomkeerbare emotionele beschadiging aan de ECU door systematisch kleineren van de desbetreffende bus vanwege veelvuldig gebruik van het verkleinwoord 'campertje' terwijl het hier toch een volgroeid exemplaar van de Transporter betreft...

:lach :lach :lach
Hahaha, mooi gebracht heemskerk, :wjw

Wij zijn gister weer gaan rijden alles ging goed, we zijn zelfs in noord Groningen bij de dijk langs geweest en reden tussen twee dijken op een weggetje met smalle betonplaten wat veel trillingen gaf,,, haha dus alles is goed geschud, misschien hebben wat slechte contacten ook een schudbeurt gehad. :dans
Ook het starten was geen probleem.
Deze week kunnen we bij een lid terecht die ons wil helpen, kan de motorcomputer ook uitlezen, mijn maatje heeft al gezegd laten we ook zo'n uitlees wis geval kopen.

Ik houd jullie op de hoogte, zou mooi zijn als ook anderen geholpen kunnen worden aan de hand van dit stuk en jullie bijdragen.

Mvg,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Multivan Generation schreef:
Jakob G schreef:Deze week zal de boordcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Je zal de motorcomputer bedoelen vermoed ik.
De boordcomputer zit tussen je toerenteller en snelheidsmeter en kun je namelijk zelf aflezen. :zwaai
Dank je wel Peter,
Ik zal ook vaker op de T4 deel kijken daar had je het laatst over, de Bussen ware boven ons buget, toen hebben we de T5 aan geschaft, hebben gelukkig niet teveel storingen gehad, gezien er toch nog genoeg zijn die diep in de beurs moeten tasten.
Binnen kort hebben we 70.000 gereden.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 21:24

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Gobert »

70.000? Hoe lang heb je dat ding al?

Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2028
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 20:12

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door heemskerk »

Jakob G schreef:
heemskerk schreef:
wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

In dit specifieke geval gaat het hoogstwaarschijnlijk om ongewenste paranormale activiteiten (zie text topic: ''Spokerij....'') Het zou mij niet verbazen wanneer een negatief geladen emotionele energie van de Transporter zelf ten grondslag ligt aan deze hardnekkige, occulte storing.

Ik heb een technisch onderlegde, parttime sjamaan als buurman en het probleem eens bij hem voorgelegd. Zijn hypothese: Onomkeerbare emotionele beschadiging aan de ECU door systematisch kleineren van de desbetreffende bus vanwege veelvuldig gebruik van het verkleinwoord 'campertje' terwijl het hier toch een volgroeid exemplaar van de Transporter betreft...

:lach :lach :lach
Hahaha, mooi gebracht heemskerk, :wjw

Wij zijn gister weer gaan rijden alles ging goed, we zijn zelfs in noord Groningen bij de dijk langs geweest en reden tussen twee dijken op een weggetje met smalle betonplaten wat veel trillingen gaf,,, haha dus alles is goed geschud, misschien hebben wat slechte contacten ook een schudbeurt gehad. :dans
Ook het starten was geen probleem.
Deze week kunnen we bij een lid terecht die ons wil helpen, kan de motorcomputer ook uitlezen, mijn maatje heeft al gezegd laten we ook zo'n uitlees wis geval kopen.

Ik houd jullie op de hoogte, zou mooi zijn als ook anderen geholpen kunnen worden aan de hand van dit stuk en jullie bijdragen.

Mvg,
Jakob.
Je krijgt nóg zo'n LP als bonus Jacob/Jelle! Succes met de zoektocht en de oplossing! :knipoog
Bijlagen
plaat voor de kop.jpg

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

regels weetjewel forum

Berichtdoor Henk-1 » za jan 07, 2012 10:01

Stomme vragen bestaan niet, wel stomme antwoorden :muur

Als je een antwoord geeft , lees dan even goed na wat je er in zet.
Soms kan het anders opgevat worden.
Gebruik anders een smiley erbij :toppie , die zeggen veel

Laat een ander in zijn waarde :yingyang

Laten we het gezellig en opbouwend houden.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Duidelijkheid???

Vandaag weer gereden,
Als ik niet start en alleen langzaam het alleen op contact zet branden de lampjes zwak,,,, en als ik het was sneller op het contact zet branden de lampjes normaal, verschillende keren uit geprobeerd, het lijkt dus sterk op dat er ook een zwak contact in het contact slot of wat het aan stuurt.

En er sluimert denk ik nog iets, maar dat zien we wel.

Verder weer probleemloos gereden.

Woensdag,,, morgen dus word de motorcomputer uit gelezen, we zien er vol verwachting naar uit.

En weer zullen jullie op de hoogte worden gesteld tot voordeel van anderen die last krijgen van deze vorm van Spokerij. :ie

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

jan2009
Berichten: 5195
Lid geworden op: do okt 15, 2009 12:17
Locatie: Rotterdam

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door jan2009 »

Denk een mottig kontaktblokje
En het is al eens gezegd , haal al die zware kluissleutels eens van je sleutelbos , dat gewicht vindt je kontaktslot niet zo fijn .
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

jan2009 schreef:Denk een mottig kontaktblokje
En het is al eens gezegd , haal al die zware kluissleutels eens van je sleutelbos , dat gewicht vindt je kontaktslot niet zo fijn .
Beste Jan,

Er hangt alleen de originele sleutel aan, we zijn niet de eerste eigenaar van de bus, wat die hebben gedaan weten we natuurlijk niet.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Een T5 bezitter heeft vanavond de motorcomputer uit gelezen we krijgen de test per mail toe gestuurt dat zal ik op het forum proberen te zetten.
Mijn technisch gevoel was goed zal het binnen kort berichten.

Mvg,
Jakob.
Laatst gewijzigd door Jakob G op do jan 17, 2019 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Jakob G
Berichten: 577
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Beste mensen,

Ik heb geprobeerd het netjes te rangschikken,,, op het scherm staat het er allemaal netjes ga je er een kopie van maken krijg je alles aaneen gesloten, zie test verslag, graag jullie indruk wat er zo loos is

Mhg,
Jakob.
Ps, mijn vermoeden was slechte contacten, ook door mijn ervaringen met de elektronica reparaties in mijn leven.
Maar de T5 is weer iets heel anders, een nieuw begin, en een uitdaging., hopelijk ook nog eens kosten besparen.

Wednesday,24,August,2016,19:12:37:04550
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.0.2
Data version: 20150820
http://www.Ross-Tech.com


VIN: WV1ZZ936 License Plate: ((((((( Is gewijzigd ))))))))


Chassis Type: 7H (7J -
VW Transporter/Multivan (2003 > 2010))Scan: 01 02 03 08 09 0B 15 16 17 18 19 1C 22 37 45 46 47 56 6E 76 77 7D
VIN: WV1ZZ5936 Mileage: 96470km-59943miles------------------------------------------------------------Address 01:

Engine Labels:
Redir Fail! Part No SW: 038 906 016 M HW: 028 101 185 6 Component: R4 1,9L EDC 0000SG 6278 Revision: 12345678
Serial number: VWZ7489 Coding: 0000031 Shop #: WSC 02756 785 00200

VCID: 1ED60C77121B-51404
Faults Found:16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 000 - Signal too Low - Intermittent
Freeze Frame: RPM: 1638 /min Torque: 44.0 Nm Speed: 20.0 km/h
Load: 18.8 % Duty Cycle: 64.7 % Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 215.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame: RPM: 1050 /min Torque: 66.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 5.5 %

Voltage: 14.36 V
Temperature: 30.6°C Temperature: 74.7°C Temperature: 15.3°C18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 000 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
Freeze Frame: RPM: 903 /min Torque: 34.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 %

Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 11000100 Torque: 146.0 Nm Bin.
Bits: 0000000019781 - Power Supply Terminal 15 P3325 - 000 - Implausible - Intermittent
Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 %
Voltage: 12.31 V Bin. Bits: 11000100
Bin. Bits: 0 (no units): 0.0Readiness: 0 0 X X X ------------------------------------Address 03:
ABS Brakes Labels: 7H0-907-37x-ASR-F.lbl Part No: 7H0 907 379 G Component: ASR FRONT MK25 0103
Coding: 0007205 Shop #: WSC 02756 785 00200

VCID: 399CFFEBB056C1DAC20020-51401
Fault Found:00668 - Supply Voltage Terminal 30 008 - Implausible Signal - Intermittent---------Address 09: Cent.
Elect.

Labels: 7H0-937-049.lbl Part No: 7H0 937 049 P Component: BORDNETZ SGVER 1.0 1901
Coding: 0000101 Shop #: WSC 02737 785 00200

VCID: 3F6891F3AE72EFEAFC44EE-51245
Faults Found:01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded01117 - Generator Terminal DF
Load Signal 008 - Implausible Signal01598 - Drive Battery Voltage
001 - Upper Limit Exceeded01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)
008 - Implausible Signal - Intermittent01336 - Company Data Bus for Comfort System
004 - No Signal/Communication - Intermittent--------------------------------------Address 15: Airbags
Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl Part No: 1C0 909 605 A Component: 3C AIRBAG VW51
0008 Coding: 13123 Shop #: WSC 02756

VCID: 22AE38873DC0F202F36A2F-51401 Fault Found:00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent--------------------------------------------Address 17: Instruments
Labels: 7Hx-920-xxx-17.lbl Part No: 7H0 920 851 D Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 01111 Shop #: WSC 00221

VCID: 2CB2D6BF4F0434724986B1-5140 WV1ZZ936 VWZ7Z892
Faults Found:00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-10 - Short to Ground - Intermittent01322 - Control Module for Multi-Function Unit (MFA) (J501)
49-10 - No Communications - Intermittent-------------------------------Address 19: CAN Gateway
Labels: 6N0-909-901-19.lbl Part No: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006 Shop #: WSC 02737

VCID: 700A02CFA3AC1092355E85-51241
Fault Found:01322 - Control Module for Multi-Function Unit (MFA) (J501) 49-10 -
No Communications - Intermittent-------------------------------------Address 46: Central Conv.
Labels: 7H0-959-433.lbl Part No: 7H0 959 433 B Component: C2B Komfortgerát 0004
Coding: 00073 Shop #: WSC 02756

VCID: 328EC8C76D20628203CA7F-4B00 Subsystem 1 - Part No: 7H1959801
Component: Tõrsteuer.FS KLO 0203 Subsystem 2 - Part No: 7H1959802
Component: Tõrsteuer.BF KLO 0203 1 Fault Found:00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - IntermittentEnd-------------------------(Elapsed Time: 05:31)----------------
Laatst gewijzigd door Jakob G op vr aug 26, 2016 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 21:24

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Gobert »

Voor zover ik het kan beoordelen staat er:

Begin maar vast met de spaarpot leeg te schudden, dit gaat dik geld kosten.

Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 275
Lid geworden op: do jun 11, 2015 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Burp »

Hoe is het met je contactslot? Laat je niet direct gek maken door al deze fouten. Kans is dat een gezamelijke oorzaak is voor alle aanwezige fouten. Ik gok zelf even op een defect in het contactslot. Je zal de eerste niet zijn.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin

Plaats reactie