Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spokerij in het electrisch T5

vragen over de T5
Jakob G

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G » za aug 20, 2016 10:18

Vanmiddag naar drachten gereden, de bus op contact gezet de lampjes branden zwak, opnieuw op contact de lampjes branden normaal zo een paar keer en niets aan de hand, gaan starten gereden en er was weer niets aan de hand, gewoon lekker gereden thuis gekomen van het contact en weer op contact, geen storing.

Ik heb sterk het idee dat dat het een slecht contact is, het uitlezen zal het uitwijzen wat het is.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.

wilko

Bericht door wilko » za aug 20, 2016 17:10

Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

Jakob G

Bericht door Jakob G » za aug 20, 2016 21:18

wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nogaleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.
Dank Wiklo,

Wij zijn dus vandaag weer wezen rijden en er was totaal niets te merken van de storing, we zijn ook op een ,land weg terecht gekomen, tussen twee dijken in het noorden vlak bij de zee, met allemaal korte beton platen je moest langzaam rijden de hele boel was in beweging, trillen en doen, nergens last van gehad.

Hoe uitte zich de storing bij jou?
Wat merkte je allemaal.
En hoe heb je het verholpen.

Mvg,
Jakob.
Deze week zal de motorcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op zo aug 21, 2016 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » zo aug 21, 2016 10:03

Jakob G schreef:Deze week zal de boordcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Je zal de motorcomputer bedoelen vermoed ik.
De boordcomputer zit tussen je toerenteller en snelheidsmeter en kun je namelijk zelf aflezen. :zwaai

heemskerk

Bericht door heemskerk » zo aug 21, 2016 15:22

wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

In dit specifieke geval gaat het hoogstwaarschijnlijk om ongewenste paranormale activiteiten (zie text topic: ''Spokerij....'') Het zou mij niet verbazen wanneer een negatief geladen emotionele energie van de Transporter zelf ten grondslag ligt aan deze hardnekkige, occulte storing.

Ik heb een technisch onderlegde, parttime sjamaan als buurman en het probleem eens bij hem voorgelegd. Zijn hypothese: Onomkeerbare emotionele beschadiging aan de ECU door systematisch kleineren van de desbetreffende bus vanwege veelvuldig gebruik van het verkleinwoord 'campertje' terwijl het hier toch een volgroeid exemplaar van de Transporter betreft...

:lach :lach :lach
Laatst gewijzigd door heemskerk op zo aug 21, 2016 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Fransoos

Bericht door Fransoos » zo aug 21, 2016 15:48

Klasse! Mooie reaktie

black bulli

Bericht door black bulli » zo aug 21, 2016 16:31

Begint behoorlijk te lijken op het topic "t4 gezocht voor kleine beurs" :ie

Jakob G

Bericht door Jakob G » zo aug 21, 2016 18:02

heemskerk schreef:
wilko schreef:Heb je bij de T5 ook zo'n contactblokje als bij de T4, wat nog aleens problemen geeft? Zomaar een idee wat bij mij op komt.

In dit specifieke geval gaat het hoogstwaarschijnlijk om ongewenste paranormale activiteiten (zie text topic: ''Spokerij....'') Het zou mij niet verbazen wanneer een negatief geladen emotionele energie van de Transporter zelf ten grondslag ligt aan deze hardnekkige, occulte storing.

Ik heb een technisch onderlegde, parttime sjamaan als buurman en het probleem eens bij hem voorgelegd. Zijn hypothese: Onomkeerbare emotionele beschadiging aan de ECU door systematisch kleineren van de desbetreffende bus vanwege veelvuldig gebruik van het verkleinwoord 'campertje' terwijl het hier toch een volgroeid exemplaar van de Transporter betreft...

Hahaha, mooi gebracht heemskerk, :wjw

Wij zijn gister weer gaan rijden alles ging goed, we zijn zelfs in noord Groningen bij de dijk langs geweest en reden tussen twee dijken op een weggetje met smalle betonplaten wat veel trillingen gaf,,, haha dus alles is goed geschud, misschien hebben wat slechte contacten ook een schudbeurt gehad. :dans
Ook het starten was geen probleem.
Deze week kunnen we bij een lid terecht die ons wil helpen, kan de motorcomputer ook uitlezen, mijn maatje heeft al gezegd laten we ook zo'n uitlees wis geval kopen.

Ik houd jullie op de hoogte, zou mooi zijn als ook anderen geholpen kunnen worden aan de hand van dit stuk en jullie bijdragen.

Mvg,
Jakob.

Jakob G

Bericht door Jakob G » zo aug 21, 2016 18:18

Multivan Generation schreef:
Jakob G schreef:Deze week zal de boordcomputer van ons T5-campertje uitgelezen worden met heel misschien tips hoe de storing te verhelpen.
Je zal de motorcomputer bedoelen vermoed ik.
De boordcomputer zit tussen je toerenteller en snelheidsmeter en kun je namelijk zelf aflezen. :zwaai
Dank je wel Peter,
Ik zal ook vaker op de T4 deel kijken daar had je het laatst over, de Bussen ware boven ons buget, toen hebben we de T5 aan geschaft, hebben gelukkig niet teveel storingen gehad, gezien er toch nog genoeg zijn die diep in de beurs moeten tasten.
Binnen kort hebben we 70.000 gereden.

Gobert

Bericht door Gobert » zo aug 21, 2016 19:06

70.000? Hoe lang heb je dat ding al?

heemskerk

Bericht door heemskerk » zo aug 21, 2016 19:21

Jakob G schreef:
heemskerk schreef:

Hahaha, mooi gebracht heemskerk, :wjw

Wij zijn gister weer gaan rijden alles ging goed, we zijn zelfs in noord Groningen bij de dijk langs geweest en reden tussen twee dijken op een weggetje met smalle betonplaten wat veel trillingen gaf,,, haha dus alles is goed geschud, misschien hebben wat slechte contacten ook een schudbeurt gehad. :dans
Ook het starten was geen probleem.
Deze week kunnen we bij een lid terecht die ons wil helpen, kan de motorcomputer ook uitlezen, mijn maatje heeft al gezegd laten we ook zo'n uitlees wis geval kopen.

Ik houd jullie op de hoogte, zou mooi zijn als ook anderen geholpen kunnen worden aan de hand van dit stuk en jullie bijdragen.

Mvg,
Jakob.
Je krijgt nóg zo'n LP als bonus Jacob/Jelle! Succes met de zoektocht en de oplossing! :knipoog
Bijlagen
plaat voor de kop.jpg

Jakob G

Bericht door Jakob G » zo aug 21, 2016 20:25

regels weetjewel forum

Berichtdoor Henk-1 » za jan 07, 2012 10:01

Stomme vragen bestaan niet, wel stomme antwoorden :muur

Als je een antwoord geeft , lees dan even goed na wat je er in zet.
Soms kan het anders opgevat worden.
Gebruik anders een smiley erbij :toppie , die zeggen veel

Laat een ander in zijn waarde :yingyang

Laten we het gezellig en opbouwend houden.

Jakob G

Bericht door Jakob G » di aug 23, 2016 20:22

Duidelijkheid???

Vandaag weer gereden,
Als ik niet start en alleen langzaam het alleen op contact zet branden de lampjes zwak,,,, en als ik het was sneller op het contact zet branden de lampjes normaal, verschillende keren uit geprobeerd, het lijkt dus sterk op dat er ook een zwak contact in het contact slot of wat het aan stuurt.

En er sluimert denk ik nog iets, maar dat zien we wel.

Verder weer probleemloos gereden.

Woensdag,,, morgen dus word de motorcomputer uit gelezen, we zien er vol verwachting naar uit.

En weer zullen jullie op de hoogte worden gesteld tot voordeel van anderen die last krijgen van deze vorm van Spokerij. :ie

Groet,
Jakob.

jan2009

Bericht door jan2009 » di aug 23, 2016 20:55

Denk een mottig kontaktblokje
En het is al eens gezegd , haal al die zware kluissleutels eens van je sleutelbos , dat gewicht vindt je kontaktslot niet zo fijn .
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

Jakob G

Bericht door Jakob G » di aug 23, 2016 22:44

jan2009 schreef:Denk een mottig kontaktblokje
En het is al eens gezegd , haal al die zware kluissleutels eens van je sleutelbos , dat gewicht vindt je kontaktslot niet zo fijn .
Beste Jan,

Er hangt alleen de originele sleutel aan, we zijn niet de eerste eigenaar van de bus, wat die hebben gedaan weten we natuurlijk niet.

Plaats reactie