Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

vragen over de T5
Plaats reactie
arthur_t5
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2016, 20:09

Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door arthur_t5 »

Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit van een t5 multivan uit 2004.
Ik wil graag voor leuke prijs een navigatie / audio systeem plaatsen die ook achteruitrij camera heeft.
Wat is tegenwoordig aan te raden?
Bij voorkeur iets wat voor leuke prijs 2e hands op marktplaats te verkrijgen is.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Gr Arthur
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door fiddler »

De reden voor mij om geen VW navigatie maar TomTom te kiezen was de flitsers en file informatie. Nadeel is wel dat je hem iedere keer weg moet halen vanwege de dieven. Ik heb geen ervaring met smartphone navigatie, maar denk wel eens dat een (dure) grotere telefoon ook een optie zou zijn. Mijn schoonzoon heeft zo'n ding en wil niet anders, maar hij heeft een uitgebreid telefoon abonnement voor z'n werk met internet. Over de grens zijn de roaming kosten wel hoog. Camera is niet echt nodig met voor achter uitrijden de VW piepjes, maar gebruik dan ook geen aanhangers etc.

Over TomTom in de praktijk:

Had eerst een Go Live 1005 Europe, http://www.trustedreviews.com/TomTom-GO ... 005-review, met plm 50 euro per maand flits abonnement, met als enigste nadeel dat het processortje te langzaam was; bij ingewikklelde situaties was je de afslag voorbij voordat Ingebakken Mien wat zei. Blijft een goed apparaat en mis het door de vrijere programmerbaarheid, alleen moet je handmatig andere landen kiezen voor bestemmingen.

Heb nu een Go 5100 (denk alleen europa), http://www.trustedreviews.com/tomtom-go ... rld-review met gratis flist gedoe, maar die start wel langzaam op, en je kan er geen eigen sounds meer inzetten, en je eigen POIs erinzetten is een heeeeel gedoe. Dus geen speciaal geluid meer bij flits en snelheids cameras maar een lullig belletje dat je al gauw niet meer hoort. Snelheids limieten in Nederland is een puinhoop door die 130km na 19.00 regels en variabele snelheids borden. Soms rijdt je dan per ongeluk te hard. Updates via internet alleen, MyDrive, en kost some een uur als het al lukt met inloggen. Ze zeggen dat als je Rusland etc eruit haalt dat ie sneller laadt, maar dat is me tot nu toe niet gelukt. Nadeel is ook dat ie automatisch een andere vaak langere en te lange route kiest bij files, je moet dan als je het merkt zelf een andere route kiezen. Niet te doen als je rijdt.

Ik kom nog al eens in wat buurlanden, D, DK, UK, BE, en in Frankrijk gebruikt TomTom een juridisch OK systeem met "gevaren zones" waardioor je toch voor flitsers gewaarschuwd wordt. Ze zeggen dat je in Duitsland en Belgie strafbaar bent met TomTom flitser waarschuwingen, maar heb er nog nooit problemen door gehad. - F
Laatst gewijzigd door fiddler op 20 jan 2017, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door heemskerk »

Flitsermelding is er idd niet, filedetectering wel hoor.
wwxxaa
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2008, 09:06

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door wwxxaa »

Google maps op een smartphone. Je kan mappen downloaden (offline maps) in welk geval geen dataverbruik. Maar met dataverbruik is Google maps wat mij betreft de beste als het gaat over de beste/snelste weg naar huis. Past automatische weg aan in functie van verkeer. Combinatie van offline maps + wat data om beste/snelste weg te kiezen is onklopbaar. Nadelen: geen waarschuwingen voor snelheidslimieten of flitsers.

Alternatief: Waze. Doet hetzelfde, maar met waarschuwingen. Ook voor flitsers. In Belgie is dat niet illegaal, locaties van mobiele flitsers worden zelfs op nationale (ook staatsgesubsidieerde) radio omgeroepen. Wat illegaal is, vermoed ik, zijn radardetectoren.

In dit jaartal nog investeren in een GPS-toestel is een onnodige kost. Smartphones met de juiste app doen alles beter. In onze T5 is een Pioneer AVIC 950 ingewerkt. Integratie van achteruitrijcamera, automatische bluetooth koppelen van smartphone, handsfree set. Zeer goede combo, enkel dat navigatiesysteem is onnodig. Op een smartphone is een bestemming ingeven 2-3 seconden werk, in die Pioneer duurt dat minuten. Letter voor letter ingeven op een touchscreen bijna de naam niet waardig.

Nog andere apps met zeer tevreden gebruikers: HERE en Navmii (Navfree).
Dick_T5
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2017, 13:23

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door Dick_T5 »

arthur_t5 schreef: 19 jan 2017, 20:30 Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit van een t5 multivan uit 2004.
Ik wil graag voor leuke prijs een navigatie / audio systeem plaatsen die ook achteruitrij camera heeft.
Wat is tegenwoordig aan te raden?
Bij voorkeur iets wat voor leuke prijs 2e hands op marktplaats te verkrijgen is.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Gr Arthur
Als ik het goed heb zijn er ook systemen die werken met Android of Apple, die de navigatie uit de telefoon overnemen. Dus wel Google Maps, maar dan op een groter scherm.

Ik zoek hetzelfde als jij Arthur. Wat is het geworden?
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door chrisjemol »

ingebouwd dubbel din systeem met navigatie erop en groot scherm (evt touareg radio widescreen erin, alleen schotjes naast radio verwijderen dan)
evt gecombineerd met navilock dat ze hem niet (zo makkelijk) kunnen jatten
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Modellen van Kenwood met Apple Carplay en Android Auto, kost wat heb je ook wat

http://www.kenwood.nl/car/navigatie_mul ... navigatie/
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door sanderdb »

https://www.carjoying.de/android-5-1-ca ... radio.html

doen het perfect deze nieuwe modellen.
Heb deze nu in een audi a4, T5 en caddy zitten.
Net mee naar Oostenrijk heen en weer, muziek, GPS, internet, alles tegelijk en zonder problemen.
En dat van een Apple gebruiker.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door robertTREBOR »

Sinds ik Maps in mijn GSM gebruik als navigatie gebruik ik die waardeloze ingebouwde af fabriek navigatie helemaal niet meer.

Maps van Google is ; straat , plaatsnaam erin , GEEN routeberekeningstijd , aangeven auto fiets of wandelroute en klaar !

Je ziet met kleur de snelheid op je route die er gereden wordt, rood is ca 30 km / uur , en je kan zelfs zien waar de file weer oplost.

Route berekeningen met omleiding zijn helder en duidelijk. Maps is altijd helemaal actueel update's zijn niet van toepassing.

Beter kan je niet hebben en het is nog gratis ook !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Dick_T5
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2017, 13:23

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door Dick_T5 »

robertTREBOR schreef: 28 mar 2017, 12:21 Beter kan je niet hebben en het is nog gratis ook !
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft gebruiksgemak en updates Robert. Het enige wat nog handig zou zijn is als het op een groot scherm te bedienen en zien zou zijn in plaats van zo'n klein pokkeschermpje. En dat niet je telefoon bijna leeg is als je van Amsterdam naar Utrecht rijdt. Ik zoek dus nog verder naar een systeem dat de navigatie van de telefoon ontvangt (en dan dus ook meteen audio streamt en een carkit is).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door Multivan Generation »

Dat is een kwestie van een radio te vinden met een dubbel din scherm en app connect,
waarbij de informatie op je telefoonscherm gedeeld wordt met dat op het radio scherm..
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door chrisjemol »

heb evt wel een aftermarket dubbeldin liggen met navigatie erin
kan ook dvd's spelen en ondersteunt stuurwielbediening
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Wat is tegenwoordig aanrader als navigatiesysteem voor multivan t5?

Bericht door robertTREBOR »

Dick_T5 schreef: 28 mar 2017, 14:40
robertTREBOR schreef: 28 mar 2017, 12:21 Beter kan je niet hebben en het is nog gratis ook !
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft gebruiksgemak en updates Robert. Het enige wat nog handig zou zijn is als het op een groot scherm te bedienen en zien zou zijn in plaats van zo'n klein pokkeschermpje. En dat niet je telefoon bijna leeg is als je van Amsterdam naar Utrecht rijdt. Ik zoek dus nog verder naar een systeem dat de navigatie van de telefoon ontvangt (en dan dus ook meteen audio streamt en een carkit is).

Ik heb het probleem gelukkig niet van de lege batterij, met een samsung galaxy S7 edge voldoende stroom aan boord voor urenlang navi gebruiken.
Het scherm is bijna 6 inch geen probleem met aflezen, je rijdt toch op de stem die zegt na 500 meter rechtsaf.
Misschien komt er ooit nog eens een navi waar je een simkaart in steekt en wat ook met Maps (altijd up to date) werkt zonder die dure 199 euro update's :ikrij
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie