Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

vragen over de T5
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door AchterKoeker »

Hallo,

Is het mogelijk om de multivan bekledingen (zoals deze https://www.google.nl/search?q=binnenbe ... p6pNgCM%3A ) in een gewone t5 gp te plaatsen? En ook de rails in de vloer (voor de stoelen)?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bekleding kan er meest zo op geklikt worden, voor de vloer weet ik dit niet
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door heemskerk »

Let wel op korte uitvoering voor de achterpanelen? Het mooiste is wanneer je het zelf demonteert zodat je alle clips, houders, schroeven en bevestigingsmateriaal meteen mee kunt nemen, zo zie je ook meteen hoe het vast zit en los moet. Je hebt zo een emmer vol met materiaal..

Vloerplaat is een ander verhaal ivm bevestigingspunten van de bank etc. Niet zo even gedaan.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door otzie »

als je rekening houd met waar de panelen uitkomen,
dus korte of lange wielbasis, zou dit qua vorm moeten passen.

bij volkswagen is het net bij een lego- pakket (alleen geven ze je de gebruiksaanwijzing er niet bij :gekte )

het zou kunnen dat er op andere plekken bevestigings-doppen zitten (wit en of zwarte), en je misschien sporadisch
nog een gaatje bij zou moeten boren, maar waarschijnlijk is bijna alles zo te plaatsen (let op alle bevestigingsclips en materialen)

de multivanrail / bedbank-stoelenrail is wel even werk.. omdat dit door de bus aan de onderkant bevestigd wordt,
het reservewiel is er zo onderuit, maar eer dat alle beschermkappen aan de onderzijde van de bus en brandstoftank los is ben je even verder.

ik heb de 3-railen destijds gelijmd met hybrifix, overal waar ik bij kon bout/moer verbinding geplaatst (met name achteraan bij het reservewiel),
en de laatste paar heb ik met blindklinkmoeren vastgezet

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door Multivan Generation »

@ Otzie,
kun je een schatting geven wat je kwijt was aan onderdelen, en hoeveel tijd het ongeveer kost?

Ik denk dat achterkoeker en anderen die indicatie wel willen hebben.


Groeten Peter
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door otzie »

@ Otzie,
kun je een schatting geven wat je kwijt was aan onderdelen, en hoeveel tijd het ongeveer kost?
ik kan alleen in ons geval praten natuurlijk,
wij hebben zo goed als alle raamclips en dopjes heb ik nieuw gekocht,

her en der had ik nog een dopje liggen van mijn caddy/polo/golf tijdperk,
ons (camper california) interieur was grotendeels compleet deze hadden wij een jaar eerder gekocht,
toen we onze t4 camper nog hadden.

Daarna hebben we bijna 1200.- euro uitgegeven aan clipjes, dopjes, plastic-jes, ijzertjes, speciale popnagels
alle bestelde spulletjes waren bijna altijd binnen 2 dagen binnen bij de dealer.

het uitzoeken waar wat moet en hoe het moet is het meeste werk,
een goede inventarisatie van welke bevestigingsmaterialen je nodig hebt bespaard je een hele hoop tijd

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door AchterKoeker »

otzie schreef:
@ Otzie,
kun je een schatting geven wat je kwijt was aan onderdelen, en hoeveel tijd het ongeveer kost?
ik kan alleen in ons geval praten natuurlijk,
wij hebben zo goed als alle raamclips en dopjes heb ik nieuw gekocht,

her en der had ik nog een dopje liggen van mijn caddy/polo/golf tijdperk,
ons (camper california) interieur was grotendeels compleet deze hadden wij een jaar eerder gekocht,
toen we onze t4 camper nog hadden.

Daarna hebben we bijna 1200.- euro uitgegeven aan clipjes, dopjes, plastic-jes, ijzertjes, speciale popnagels
alle bestelde spulletjes waren bijna altijd binnen 2 dagen binnen bij de dealer.

het uitzoeken waar wat moet en hoe het moet is het meeste werk,
een goede inventarisatie van welke bevestigingsmaterialen je nodig hebt bespaard je een hele hoop tijd

groet otzie

Ik wil zelf nog wel de originele achterbank van een kombi gebruiken. Kan ik deze dan weer terug erin plaatsen? Is het zelfs mogelijk om een kleine rails te plaatsen voor maar 1 stoel?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door otzie »

Ik wil zelf nog wel de originele achterbank van een kombi gebruiken. Kan ik deze dan weer terug erin plaatsen? Is het zelfs mogelijk om een kleine rails te plaatsen voor maar 1 stoel?
de (originele) achterbank van onze t5gp deze zat met vloerpotten vast,
dus niet in een multivan/california rail ! zoverre ik weet heeft een t5 kombi alleen maar vloerpotten.

volgens mij gaat een multivanbank (of california slaapbank) op basis van de rail in de grond wel passen.
in onze KOMBI-fornia hebben we 3 railen, dus is het ook mogelijk om ook nog een losse stoel te plaatsen

effe een afbeelding gepikt van het net:

Afbeelding
Afbeelding
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door AchterKoeker »

otzie schreef:
Ik wil zelf nog wel de originele achterbank van een kombi gebruiken. Kan ik deze dan weer terug erin plaatsen? Is het zelfs mogelijk om een kleine rails te plaatsen voor maar 1 stoel?
de (originele) achterbank van onze t5gp deze zat met vloerpotten vast,
dus niet in een multivan/california rail ! zoverre ik weet heeft een t5 kombi alleen maar vloerpotten.

volgens mij gaat een multivanbank (of california slaapbank) op basis van de rail in de grond wel passen.
in onze KOMBI-fornia hebben we 3 railen, dus is het ook mogelijk om ook nog een losse stoel te plaatsen

effe een afbeelding gepikt van het net:

Afbeelding
Afbeelding
Is alles zoals de complete vloer, zijwanden, rails etc. te verkrijgbaar (bij bijv. een dealer) en kan je deze dan ook zo inbouwen? Is het ook mogelijk om deze bij de dealer te laten inbouwen?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door heemskerk »

álles is te verkrijgen bij de dealer (betreffende de onderdelen waar jij naar vraagt).Geld moet dan echter geen rol spelen. Beter is het te zoeken naar een compleet interieur/inrichting (donor) in Germany oid.

Ga het wiel niet opnieuw uitvinden. Zoek eens op California hier (zoekfunctie) en op het net en je vindt de antwoorden op je vragen met gemak..
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door otzie »

nieuw is schreeuwend duur, meestal is het dan verstandiger je huidige bus te verkopen,
en een model te kopen waar het al wel in zit.

of gaan speuren op de duitse sites waaronder: ebay hier wordt regelmatig het e.e.a aangeboden.
alles is bij de dealer te bestellen maar ik denk dat het zo maar in de duizenden euro's kan gaan lopen

er zijn verschillende mensen die een kombi hebben omgebouwd naar california,
in deze foto reportages kun je vaak al lezen en zien wat erbij komt kijken,
als je de kosten in de hand wilt houden zul je de ombouw zelf kunnen doen,
wel dien je over voldoende technische kennis te bezitten om alles tot een goed einde te kunnen krijgen

zie ook het vorige bericht van "heemskerk"

succes otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door AchterKoeker »

otzie schreef:nieuw is schreeuwend duur, meestal is het dan verstandiger je huidige bus te verkopen,
en een model te kopen waar het al wel in zit.

of gaan speuren op de duitse sites waaronder: ebay hier wordt regelmatig het e.e.a aangeboden.
alles is bij de dealer te bestellen maar ik denk dat het zo maar in de duizenden euro's kan gaan lopen

er zijn verschillende mensen die een kombi hebben omgebouwd naar california,
in deze foto reportages kun je vaak al lezen en zien wat erbij komt kijken,
als je de kosten in de hand wilt houden zul je de ombouw zelf kunnen doen,
wel dien je over voldoende technische kennis te bezitten om alles tot een goed einde te kunnen krijgen

zie ook het vorige bericht van "heemskerk"

succes otzie

jammer. Is er dan echt geen stoel voor de 2e rij wat dicht kan klappen zonder multivan rails?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door otzie »

Is er dan echt geen stoel voor de 2e rij wat dicht kan klappen zonder multivan rails?
eerlijk gezegd weet ik niet of dit wel of niet bestaat, misschien handig om je licht op te steken bij dealer/ zoeken op het internet,
(op marktplaats is er ook een man die niets dan banken en stoelen verkoopt, en er zijn ook diverse bedrijven voor gebruikte onderdelen)

het is natuurlijk wel het mooiste als de "opklapbare stoel" dezelfde bekledings-stof heeft als de rest van je auto.

de transporter "kombi" wordt bij onze oosterburen de transporter "shuttle" genoemd het zou kunnen dat de modellen voor de duitse markt,
bijvoorbeeld wel die door jou zo begeerde klapstoel hebben (noem maar effe wat)

ook zou het kunnen dat de zittingen/banken met vloerpotten ook van oudere modellen vw-t5 van bj2003 tot bj2009 kunnen passen,
en dat er ooit een klapstoel geleverd is

ook al zou je een mini-rail zelf maken, moet de halve onderkant van je bus los, om deze deugdelijk te bevestigen,
in het ergste geval (ernstig ongeluk) is het laatste wat je wilt dat de rail/stoel afbreekt en de bestuurder een extra stoel in zijn nek heeft hangen

gordelpunten en stoelbevestigingen moeten volgens mij ook origineel zijn, apk?

just some thoughts..

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door fiddler »

Heb nog een ongebruikte verkeerd bestelde achterdorpel voor een klepversie Multivan T5GP (denk ik, misschien past ie) liggen, want ik had een normane T5GP, en er moest een andere in ... F
weller
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2021, 16:30

Re: t5 multivan bekleding + interieur in t5 transporter kombi

Bericht door weller »

hallo
is het mogelijk de originele stoelen/bank van een multivan + rails over te zetten naar een bestelbus vw t5 kortmodel bij 2015 en daarmee de zitplaatsen op kenteken te krijgen ( als camper laten keuren )...
ik heb rdw gebeld maar die verwijzen mij naar toelatingregels op hun website ( 161 bladen in pdf bestand ) om het kunnen te verstaan hebt je wel aparte handleiding of iets dergelijks nodig :)) ( verder heb ik het wel aan de meneer gemerkt dat hij buikpijn krijgt van zulke vragen )
Laatst gewijzigd door weller op 17 sep 2021, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie