Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

vragen over de T5
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Beckontheroad »

imacthomas schreef:zitten idd meerdere types airbag in, dan is de bevestiging idd anders.
Als je een los stuur koopt altijd vergelijken met je originele stuur of ff foto van maken en goed vergelijken.

suc6
Dan moet je wel weten hoe je e.e.a. kunt vergelijken......op t oog (en gemonteerd) lijken ze allemaal op elkaar..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Beckontheroad »

Pelikaan schreef: 18 feb 2017, 16:04 Iedereen bedankt voor de info. Ben weer wat wijzer geworden.

Me vriendelijke groet,
Wim
Nog even benieuwd hoe t afgelopen is..nog gelukt?
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Pelikaan
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 apr 2016, 20:16

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Pelikaan »

Helaas nog niet gelukt. Stuur werd weer teruggestuurd omdat ik er wat aan zou hebben gewijzigd. Belachelijk maar zie je geld maar eens teug te krijgen.
Was de afgelopen weken druk met andere dingen en ben voor een korte vakantie in Spanje.
Wordt vervolgd.
Groet
Wim
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door didrickydo »

Ik heb vandaag een golf gti stuur gemonteerd in mijn t5go uit 2010. Ligt super in de hand.. alleen werkt de claxon nu niet... is dit simpel op te lossen ? De rest moet ook nog werkend gemaakt worden.. zelfs de lampjes branden niet
Bijlagen
IMG_6011.JPG
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb je wel de goede stekker gebruikt met de bedrading voor het multifunctionele gedeelte.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door didrickydo »

Jeroen T5 204 schreef: 26 aug 2017, 21:25 Heb je wel de goede stekker gebruikt met de bedrading voor het multifunctionele gedeelte.
Ik heb er een andere stekker bij gehad inderdaad . Deze is nodig omdat de airbag stekker sowieso anders is.. maar of ik dan weer een andere nodig heb weet ik niet :muur
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door didrickydo »

Vandaag een grote stap verder gekomen met het stuur .
Alles werkt op de flippers na.
Er is een plus bijgetrokken op de wikkelveer en een linbus draad naar boordnet. Coderen en spelen maar :yes

Flippers word nog vervolgd dus. Enige minpuntje is dat als je de auto start je de rechterzeide op het stuur de tellerklok kan bedienen. Maar als je 1x de teller bediend met de stuurkolomschakelaar pakt die het stuur niet meer.
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door nicotdi »

Heb veel gelezen over dit onderwerp op tx-board.de, daar werd telkens geschreven dat als alles goed aangesloten en gecodeerd was de claxon het ook weer zou moeten doen.
Zelf heb ik kort geleden ook de ombouw gedaan. Heb een stuur gebruikt met de module voor de knoppen in het pinker knoppenblok (het stuur op de foto hier boven heeft waarschijnlijk een losse module midden in het stuur).
Ik heb een stuur kabelboompje erbij gekocht met onderdeelnr 3C8971584F. Bij dat kabelboompje werkte de claxon direct en na het trekken (en aansluiten) van de twee draden werkte alles.
Ik heb overigens de linbus kabel aangesloten op een zwarte stekker recht achter de lichtschakelaar. Was eenvoudiger dan op de boordnet module
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door mulrivan-edition »

Flippers word nog vervolgd dus. Enige minpuntje is dat als je de auto start je de rechterzeide op het stuur de tellerklok kan bedienen. Maar als je 1x de teller bediend met de stuurkolomschakelaar pakt die het stuur niet meer.
klopt heb ik bij mij ook, volume knoppen en flippers werken dan nog wel via stuur, maar de rechterknop niet meer.
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door didrickydo »

Inpreciepe is dat ook geen probleem . Je kunt alles vanaf het stuur doen.. enige vervelende is als je navigeert tussen de tellers en je wilt je je verbruik oid zien je toch de stuurkolomschakelaar moet gebruiken. Wat dan weer betekend dat je stuur het niet meer doet rechts :bonk

Wat zou de volgende stap moeten zijn om het schakelen aan de praat te krijgen denken jullie ?
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door didrickydo »

didrickydo schreef: 28 aug 2017, 11:06 Inpreciepe is dat ook geen probleem . Je kunt alles vanaf het stuur doen.. enige vervelende is als je navigeert tussen de tellers en je wilt je je verbruik oid zien je toch de stuurkolomschakelaar moet gebruiken. Wat dan weer betekend dat je stuur het niet meer doet rechts :bonk
Bovengenoemde heeft zich reeds ook opgelost..
Valt me op dat je trouwens na het aanraken van de stuurkolomschakelaar wel opzei kan via het stuur maar niet omhoog en omlaag.. gewoon niet aanraken dat ding :lach

Wat zou de volgende stap moeten zijn om het schakelen aan de praat te krijgen denken jullie ?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb er een speciale canbus module voor, maar dat is meer bouwjaar afhankelijk. Moet nog ingebouwd worden.

https://oem-plus-webshop.de/CAN_BUS_Module
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door Beckontheroad »

nicotdi schreef: 27 aug 2017, 22:40 Heb veel gelezen over dit onderwerp op tx-board.de, daar werd telkens geschreven dat als alles goed aangesloten en gecodeerd was de claxon het ook weer zou moeten doen.
Zelf heb ik kort geleden ook de ombouw gedaan. Heb een stuur gebruikt met de module voor de knoppen in het pinker knoppenblok (het stuur op de foto hier boven heeft waarschijnlijk een losse module midden in het stuur).
Ik heb een stuur kabelboompje erbij gekocht met onderdeelnr 3C8971584F. Bij dat kabelboompje werkte de claxon direct en na het trekken (en aansluiten) van de twee draden werkte alles.
Ik heb overigens de linbus kabel aangesloten op een zwarte stekker recht achter de lichtschakelaar. Was eenvoudiger dan op de boordnet module
Nico je hebt een pb

Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: hulp gezocht multi functioneel stuur T5 GP

Bericht door heemskerk »

didrickydo schreef: 28 aug 2017, 11:06 Inpreciepe

:bonk :bonk :bonk
Plaats reactie