Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door erkan »

Hey leden,
Ik heb een probleem.
Vandaag een transporter voor een maatje gekocht,
Ik reedt achterop met zijn auto ivm met storing roetfilter.
Ik ging ff tanken en bij het wegrijden zag ik een wit blauwe rook uit de uitlaat van mijn auto komen na 10 tellen met het wegrijden was het weg. Ik heb vande week wel de bus laten chippen en de dpf uit laten zetten. Ivm mijn roetfilter bij de flens gescheurd was door een kapotte massavliegwiel waar de vorige eigenaar lang mee doorgereden heeft. Ik heb een leeg roetfilter gescoord voor 50 euro die er onder gepropt. En verwijderd uiteraard. Maar daarvoor rookte hij ook vaniot de motorkap en uitlaat ivm die scheur bij de flens..

De monteur had het vermoeden dat de turbo niet goed is met het opengaan en inspuiting.
Of dat het de vacuumslang kon zijn op de turbo van het ontluchten enig idee wat het is?

Alvast bedankt

Greetzz Erkan
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door erkan »

Bedankt voor je reactie man
Geen foutcodes bij het rijden.
Gaat trouwends om een 2.0 140 pk
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door Snautzer »

http://www.autoweetjes.com/Oorzaak-wit- ... tlaat.html

Ik zou beginnen met de timing van de brandstof pomp eens na te kijken, zeker gezien je tunings verhaal
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door heemskerk »

Weet je zeker dat het geen witte rook/damp is (koelvloeistofprobleem)? Je geeft aan dat het (na stilstand (bij de benzinepomp)) maar even zichtbaar is. Bij een timing/verstuiverissue> onvolledige/verkeerde verbranding verdwijnt niet zomaar? Even ruiken of het een weeïg-zoete lucht is of niet zodat je die mogelijkheid uit kunt sluiten.

Zeker de beginseries van de GP (2.0) hadden wel een wat 'kop'-zorgen.. :knipoog

Laat anders je originele software even terugzetten om te kijken wat voor een effect dat heeft. De meeste tuners doen daar niet moeilijk over dacht ik.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef:http://www.autoweetjes.com/Oorzaak-wit- ... tlaat.html

Ik zou beginnen met de timing van de brandstof pomp eens na te kijken, zeker gezien je tunings verhaal
Heeft dat zin, bij een common rail diesel?
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door VWMAC »

:bonk Een T5 heeft toch pompverstuivers :ie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door heemskerk »

VWMAC schreef::bonk Een T5 heeft toch pompverstuivers :ie

Het is een 2.0/140 schrijft desbetreffende.. :knipoog
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: t5 gp Wit/blauw rook bij warm stilstaand motor.

Bericht door erkan »

heemskerk schreef:Weet je zeker dat het geen witte rook/damp is (koelvloeistofprobleem)? Je geeft aan dat het (na stilstand (bij de benzinepomp)) maar even zichtbaar is. Bij een timing/verstuiverissue> onvolledige/verkeerde verbranding verdwijnt niet zomaar? Even ruiken of het een weeïg-zoete lucht is of niet zodat je die mogelijkheid uit kunt sluiten.

Zeker de beginseries van de GP (2.0) hadden wel een wat 'kop'-zorgen.. :knipoog

Laat anders je originele software even terugzetten om te kijken wat voor een effect dat heeft. De meeste tuners doen daar niet moeilijk over dacht ik.
Jes weer zeker dat het geen witte rook/damp is geen koelvoelstof problemen idd. Denk idd ook dat het een van de verstuivers kan zijn want voor het leeg halen van de dpf. Kwam er ook rook bij het stil staan maar dan vanuit de motorkap door het lakage aan mijn dpf dus had mijn bus er eerder last van.
Plaats reactie