Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

vragen over de T5
T5mmie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:02
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door T5mmie »

@erdem50: dank voor het delen van je ervaring.

@heemskerk: cobra heeft (nu) ook een mogelijkheid om via een morsecode het alarm uit te schakelen. Ik vermoed dat dit toch wel flink in ontwikkeling is, dus men volgt elkaar in deze ontwikkelingen. Over een jaar zullen we wel weer over hele andere dingen praten...
En tja, de tweede autorisatie in je dashboardkastje laten liggen, heeft natuurlijk weinig nut, dus daar hou je niet alleen je verzekeraar mee voor de gek... :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door Multivan Generation »

T5mmie schreef: 27 apr 2017, 21:49
@multivan generation:
Interessant filmpje, dank daarvoor. Gevoelsmatig zeg ik dat ik dit ietwat overdreven vind en verwacht ik ook een dito prijskaartje bij een dergelijk 6-dubbel uitgevoerd systeem.
Kijk eens op hun site, voordat je misschien een verkeerde aanname doet.
Viper wat zij inbouwen is modulair, dus je kunt zelf de opties die je wilt uitkiezen.
Ik had, voor mijn werk een training in die buurt en ben eens bij hun langsgereden. Ze bieden het met en zonder inbouw aan. Vooral die tsjirp-functie werkt preventief als alert goed.
Volgens mij had ik nog ergens een boodschappenlijstje van hun liggen, maar dat kan ik niet met zekerheid beloven.

Mijn advies zou zijn om een systeem te kiezen met losse handzender voorzien van rollende code. Alles wat hangt aan de originele sleutel is binnen 1 minuut in de luren te leggen. Doe dat larderen met een toefje bearlock, en je slaapt een stuk prettiger.

Gebruiksgemak valt in mijn ogen in het niet, als je het ongenoegen hebt mogen smaken, dat je bus ontvreemd is.

Groetjes Peter
T5mmie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:02
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door T5mmie »

Hallo Peter,
ik ga er inderdaad toch nog maar eens in detail naar kijken. De systemen die ik hier krijg aangeboden van Cobra en Defa, hebben allebei die extra losse autorisatie, los van de originele sleutel. Dat is dus in principe prima, al weet ik nog niet met zekerheid of ze gebruik maken van een "rollende code".
Misschien dat één en ander wel uitgebreid kan worden met zo'n uitgebreide radar met "waarschuwingsbliepjes", zoals in het filmpje te zien.
Morgen eerst maar eens de "bearlock" :nuts van Construct laten inbouwen; dat is "zekerheid" nummer 1. Daarna mijn studie voortzetten naar een geschikt alarmsysteem.

Als je overigens nog een boodschappenlijstje van die boys in Duitsland tegenkomt, hoor ik het graag. Alvast bedankt. :proost
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bearlock is een Merknaam trouwens. Je gaat een versnellingsbakslot in laten bouwen van Construct :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
T5mmie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:02
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door T5mmie »

@jeroen T5 204:

haha, ja dat wist ik, maar Bearlock lijkt zo vertegenwoordigd dat het bijna als soortnaam gebruikt wordt. Vandaar ook de aanhalingstekens en de :nuts -smiley.
Maar het gaat dus inderdaad om een versnellingsbakslot van het merk Construct. :wjw

Beetje off-topic inmiddels, maar bij navraag bij dealers/camperbedrijven hier in de buurt gaf men overigens aan dat deze merken als gelijk en gelijkwaardig worden beschouwd, hoewel Bearlock meer bekendheid heeft. Ik begreep van de meneer van Construct echter dat de werking niet geheel hetzelfde is. Het had iets te maken met het feit dat bij Construct nastellen niet nodig is en bij Bearlock wel, als ik het me goed herinner. Morgen wordt het slot geïnstalleerd, dus wellicht kan ik daarna meer vertellen hierover, mocht iemand daar interesse in hebben.
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door ronbeo »

Heb nu ruim een jaar een Cobra alarm in mijn T5. Heb er vreselijk spijt van:
Bij achterklep openen is het bereik van het kaartje net niet groot genoeg, ook bij schuifdeur staan niet altijd uitschakeling.
Soms een piepje bij aan/uitschakeling, vaak niet. Maar ook vaak dat de startonderbreker er onterecht op blijft zitten terwijl ik hem normaal geopend heb.
Ik was al gewaarschuwd door mijn alarminbouwer over de problemen met Cobra, maar vond de extra handzender van DEFA lastig.
Ik neem de volgende keer dus zeker geen Cobra....
T5mmie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:02
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door T5mmie »

Hallo ronbeo,

dit soort slechte ervaring, bevestigt wel waar de inbouwer het naar mij toe over had qua bereik.
Waar ik nog benieuwd naar ben: hebben ze bij jou dan wel een verlengde antenne geplaatst om het bereik van de drivercards te vergroten? Anders zou dit een verklaring kunnen zijn voor het niet herkennen ervan.
In dat geval is de vergelijking misschien niet helemaal terecht.

Vriendelijke groet, Tom
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door ronbeo »

Bij mij is idd geen verlengde antenne geplaatst. Wist ook niet dat dat mogelijk is.....
Maar heb vaak na het openen van de auto dat hij niet start, dus dan evengoed op het knopje van de kaart drukken om de startonderbreker te dé-activeren. Is vlgs mijn inbouwer inherent aan het product.
Net zoals dus de ene keer wel een akoestisch signaal bij het openen of sluiten en dan weer niet.
Het kan ook een maandagochtendproduct zijn wat ik heb :)
PJB
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:12

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door PJB »

Moet van de verzekering ook een alarm inbouwen :huilen ...kan iemand zich nog herinneren wat hij voor een DEFA heeft betaald inclusief inbouw.
T5mmie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2017, 20:02
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door T5mmie »

Hallo PJB,

de systemen waar ik me momenteel in aan het verdiepen ben, zijn allemaal SCM keurmerk met aparte autorisatie en hellingshoekdetectie, wat voorheen klasse 3 alarm was.

De Defa en Cobra systemen zitten op veel plekken die ik op internet gevonden heb, tussen de 549 en 679 euro, bij de hogere prijzen op locatie ingebouwd. Een lokale inbouwer vraagt voor hetzelfde systeem 899 euro met inbouwen.
Defa lijkt overigens het minst storingsgevoelig bij een grote auto als een Transporter, vanwege de afstand tussen de autorisatiezender en ontvanger.

Waar de (grote) prijsverschillen vandaan komen, is mij een raadsel, maar onder de vlag van "service" kun je natuurlijk veel verkopen. Ik ben persoonlijk van mening dat als ik een alarm bij iemand koop en het door hem laat inbouwen, er ook een bepaalde servicegarantie hoort op het moment dat blijkt dat het systeem niet goed is ingesteld en je bijvoorbeeld 'loze' alarmen krijgt omdat er bijvoorbeeld regen op je auto valt of het hard waait. Ik snap dat zoiets niet eindeloos kan blijven duren, maar eenmaal juist ingeregeld, moet het goed zijn, toch? Kwestie van het product kennen en goed inregelen dus.

Ik dwaal hiermee een beetje af van je oorspronkelijke vraag, maar hoop je toch een indruk van de prijs te hebben gegeven.

Groeten, Tom
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door heemskerk »

PJB schreef: 10 mei 2017, 13:43 Moet van de verzekering ook een alarm inbouwen :huilen ...kan iemand zich nog herinneren wat hij voor een DEFA heeft betaald inclusief inbouw.
€607 ex BTW met inbouw voor de DEFA 80800061 inclusief twee handzenders (standaard één meen ik mij te herinneren).(Juli-2015).
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door heemskerk »

heemskerk schreef: 10 mei 2017, 16:55
PJB schreef: 10 mei 2017, 13:43 Moet van de verzekering ook een alarm inbouwen :huilen ...kan iemand zich nog herinneren wat hij voor een DEFA heeft betaald inclusief inbouw.
€607 ex BTW met inbouw voor de DEFA 80800061 inclusief twee handzenders (standaard één meen ik mij te herinneren).(Juli-2015).
DVS-90 met eigen autorisatie (1 onderbreking), hellingshoeksensor + extra handzenders (klasse III). De heren inbouwers hebben dit alarm gekoppeld aan een trackunit, bij elkaar klasse V.
PJB
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:12

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door PJB »

Dank voor de reacties mannen. Weet nu een beetje waar ik rekening mee moet gaan houden. Geweldig zo'n forum
fiddler
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Ervaringen met aftermarket alarmsysteem SCM klasse 3? Defa of Cobra?

Bericht door fiddler »

Erdem50 schreef: 29 apr 2017, 22:18 Ik heb sinds 1 jaar de DEFA erop met een losse handzender en ben er zeer tevreden over. Dat drukken voor de 2e keer is geen probleem, daar wen je snel aan.
Idem ditto, DEFA was in kombinatie met een Clifford Blackjax Carjacking (analoog nog steeds maar is aangepast door de inbouwer) kit http://www.clifford.co.uk/ProductPages/ ... kJax5.html, en marterverklikker plus hellinghoek sensor en extra detector in laadbak. Was tezamen met een extra elektrieke deur schakelaar aan klep binnen kant in de laadruimte iets van 1250 euro incl BTW kwijt bij thuurtronics.nl, montage op locatie (in dit geval bij garage van een kennis). En prima kosteloze update plus gratis verbeterde handzenders en andere achteraf service. NB de Blackjax kit had ik zelf aangeleverd, iets van 70 dollar op ebay. Kost hier zo'n 300 euro ongemonteerd via de officiele leverancier. NB de inbouwer heeft het zo druk dat z'n website nog steeds niet af is .... .F
Plaats reactie