Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afwijkend maar toch misschien bekend hier

vragen over de T5
Plaats reactie
Jan H
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 jan 2011, 20:55
Locatie: Twente oost

Afwijkend maar toch misschien bekend hier

Bericht door Jan H »

Beste Mensen ,ik ben een t4 rijder ,maar ik stel hier een vraag omdat het een probleem met een 1.9 p.d .betreft.
Een kennis van mij rijd een Caddy van 2007 meet een 1.9 tdi . Hij heeft onlangs de br.st.tank te ver
leeg gereden ,waar naar er een felle klop in de motor zat ,die even na de tankbeurt vanzelf over ging.
maar nu begint hij weer te kloppen als voor de tankbeurt ,mijn vraag is zou hij lucht aan zuigen ,op wat voor manier dan ook ,of is hier wat anders aan de hand ?
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Afwijkend maar toch misschien bekend hier

Bericht door Marco B. »

In totaal 310000 km gereden caddy 2008 2.0 sdi (PD) Nieuw gekocht
120.000 lekkende verstuivers startproblemen diesel terugloop lucht in leiding (nieuwe kop)
210.000 motor kapot door te veel diesel in olie jankende blauwe krukaslagers (nieuwe motor)
290.000 kapotte verstuiver (komt erg overeen met wat jij beschrijft) motor liep op 3 cylinders stationair. (Nieuwe verstuiver) de andere 3 nieuwe o ringen brandplaatjes lichte inslag verstuiver gaten.
310.000 kop kapot ingeslagen kop oliepeil stijgen en enkele grote onkosten apk remmen schijven besloten afscheid te nemen.
Auto naar de sloop nieuwe caddy cng

Groet,
Marco Bartels
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afwijkend maar toch misschien bekend hier

Bericht door Multivan Generation »

Te ver leeg gereden dan vermoed ik dat je hoge druk brandstofpomp droog is gelopen.
Plaats reactie