Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kleverige knoppen Becker traffic pro

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Kleverige knoppen Becker traffic pro

Bericht door Mickel Moen »

De titel zegt het al.

Ik heb een nog uitstekende Becker radio in mijn T5 van 2004. Echter nu wordt het rubber op de draaiknoppen kleverig.

Iemand een remedie?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Kleverige knoppen Becker traffic pro

Bericht door heemskerk »

Mickel Moen schreef: 08 jul 2017, 21:24 De titel zegt het al.

Ik heb een nog uitstekende Becker radio in mijn T5 van 2004. Echter nu wordt het rubber op de draaiknoppen kleverig.

Iemand een remedie?

De MFD-1 had er soms ook last van. Het is een verweking/verval van het rubbercomponent waarmee het knopje bekleed ( om een premiumgevoel te creëren ipv het harde plastic zo beweert men). Het is een niet te keren proces. De vetzuren/zouten van het zweten zijn de oorzaak. Het probleem is niet uniek voor de Becker, meerdere merken hadden er last van. Misschien een defect exemplaar scoren met nog goede knopjes. Sommige gerenommeerde fabrikanten leveren wanneer het een veelvoorkomend issue is nog nieuwe knopjes, ook na lange tijd. kijk eens op Ebay.de.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Kleverige knoppen Becker traffic pro

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb zelf natuurlijk ook verder gezocht.

Nieuwe knoppen kosten €40 :muur

Verder ben ik de tip tegen gekomen om ze in Plastidip te dopen. http://pedrosgarage.com/Site_3/Fix_Stic ... ttons.html

Ik heb vanavond een proef gedaan met gewone matte spuitverf. Lijkt aardig geslaagd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Marcel5
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mei 2017, 09:02

Re: Kleverige knoppen Becker traffic pro

Bericht door Marcel5 »

Ik heb het ooit met plastic knoppen op een statief van 10 jaar oud gehad. Het voelde vet en plakkerig aan maar met zeep of terpetine ging het er niet af. De oplossing was gedenatureerde alcohol die je gewoon bij de drogist kan kopen:

https://www.reddit.com/r/LifeProTips/co ... developed/

Bij mij sloeg het plastic wel wat wit uit, maar daar kan je vast wel weer wat anders voor smeren.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Kleverige knoppen Becker traffic pro

Bericht door erik 924 »

Ik heb hetzelfde problem met mijn becker pro...Knopjes worden zachter en wat minder fraai...Denk een algemeen probleem...niets aan te doen...13 jaar oud..
Plaats reactie