Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

vragen over de T5
Plaats reactie
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Goede avond mede T5 rijders,

Heeft er iemand voor mij een handleiding voor het achteraf inbouwen van Project Zwo xenon koplampen in een T5 welke origineel uitgerust is met standaard T5 koplampen. Het gedeelte van koplamp schakeling welke je om moet bouwen zodat je dimlicht blijft branden tijdens inschakelen van het grootlicht is mij wel duidelijk geworden dankzij een uitleg welke ik tegen kwam via de zoekfunctie.

Het is mij alleen niet duidelijk hoe het stuurapparaat welke bij de koplampen hoort aangesloten dient te worden. Naar enig zoekwerk lees ik namelijk dat dit regelapparaat ook de automatische hoogte regeling regelt. Lijkt mij dus wel zo fijn om dit ook werkend te krijgen.

Zo gemakkelijk als de xenon koplampen aansluiten op de bestaande stekkers is het helaas niet zoals ik al ondervonden heb. :lach

Alvast bedankt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door Harry 341 »

Misschien makkelijk als je het bouwjaar en type even vermeldt...
grt.Harry
Bijlagen
20170524_105744.jpg
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Inderdaad wel handig ja. Helemaal vergeten..

Het gaat om een bouwjaar 2008 T5 2.5 TDI 340 Trendline met een BPC motor.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Was minder gedoe geweest om zelf de lampen om te bouwen met projectoren.

De lampen worden ook niet meer gemaakt helaas. Ik heb zelf omgebouwde Multivan lampen. Aangezien de Project Zwo lampen toch een aardig project bleken te zijn. Als je de ballasten kapot hebt ben je helemaal duur uit. :nuts die kosten iets van 100 euro stuk.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Ik heb de xenon lampen voor een leuke prijs gekocht dus het werk wat ik heb met inbouwen maakt mij niet zo heel veel uit om eerlijk te zijn.

Ondertussen heb ik nog wat andere handleidingen gevonden dus beetje bij beetje wordt het mij duidelijk. Al zou het mooi zijn als ik de hoogte sensoren ook nog ergens zou kunnen krijgen. Die missen bij mijn set.

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI-Xenon.pdf

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als je geluk hebt op Ebay te vinden
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door heemskerk »

DennisTDI schreef: 10 sep 2017, 15:10 Ik heb de xenon lampen voor een leuke prijs gekocht dus het werk wat ik heb met inbouwen maakt mij niet zo heel veel uit om eerlijk te zijn.

Ondertussen heb ik nog wat andere handleidingen gevonden dus beetje bij beetje wordt het mij duidelijk. Al zou het mooi zijn als ik de hoogte sensoren ook nog ergens zou kunnen krijgen. Die missen bij mijn set.

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI-Xenon.pdf

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
Origineelnummers achterhalen en vervolgens een belletje doen naar ABC en BM.
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Die kan ik natuurlijk ook proberen ja. Wilde morgen sowieso al eens naar de dealer bellen maar ben er bang voor dat die het niet kunnen leveren gezien Projekt Zwo de lampen ook niet meer produceert. Maar moet goed komen.. :knipoog

Sinds vanavond heb ik de koplampen in ieder geval werkend. Heel veel stelt het eigenlijk niet voor, met een beetje kennis kom je er wel uit. Het regelapparaat wordt aangesloten op de stekker van de, vanuit de auto gezien, rechter koplamp. Aan het regelapparaat zit dan weer een stekker welke je aansluit aan de koplamp. Verder zit er nog een losse massakabel aan het regelapparaat welke je onder bij de claxon aansluit op het massapunt en dan is de rechterzijde zover klaar. De koplamp aan de linkerzijde zal het dan nog niet doen, hier dient namelijk een extra massa aangebracht te worden in de stekker. Er is één pinbezetting vrij, dit is ook direct de gene welke je moet hebben. Deze extra massa heb ik direct aangesloten op de min pool van de accu.

De lampen branden nu. Alleen is de schakeling nog niet juist. Als je namelijk een T5 hebt welke origineel niet geleverd is met Multivan koplampen zal het dimlicht uit gaan als je het groot licht in schakelt. Met als resultaat dat je starters en lampen vaker aan moeten springen wat weer meer slijtage geeft en je hebt een luttele seconde even 'geen licht'. Om dit te verhelpen wordt er onder het dashboard bij de stuurkolom een extra draad aangelegd. Deze draad wordt aangesloten tussen pinbezetting nr. 7 op de lichtschakelaar en de geel-groene draad welke in de kabelbundel zit welke vanuit de stuurkolom en contactslot komt. Dit staat ook allemaal in de eerder geplaatste linkjes.

Genoeg tijd om de bumper nog te demonteren en de lampen daadwerkelijk te monteren had ik niet dus dit doe ik een andere keer. Dan zal ik ook direct even foto's maken van het aansluiten. :yes
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Afbeelding

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ziet er netjes uit!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen

Bericht door DennisTDI »

Dankje! Ben er ook zeer tevreden mee. Prachtig lichtbeeld en goede lichtopbrengst. Moeite waard.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Plaats reactie