Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trilling

vragen over de T5
Plaats reactie
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Trilling

Bericht door Gerdemol »

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb een vw t5 automaat 2008 nu 250000 km op teller.

Ik heb een probleem dat de auto/motor gaat trillen.
Dit gebeurt als ik boven de 100 km/u rijd en gas geef dan begint er iets te trillen.
Zodra ik het gas los laat is het weg. Ik heb al het 1 en ander geprobeerd om te achterhalen wat het is zoals stuur los laten en kijken of ie gaat trillen maar dat gebeurt niet ook niet als ik rem. Afgelopen weekend terug komen rijden uit italie 1040km had ik nergens last van.
Is gisteren in 1 keer begonnen .
Als ik onder de 100km/u rijd is er overegens niks aan de hand tenminste dan voel ik niks.

Iemand dit probleem al een keer gehad ?

Alvast bedankt
:T54LIFE :driveT5
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Trilling

Bericht door DennisTDI »

De homokineten van de aandrijfassen al eens gecontroleerd of laten controleren? Hier wil naar mijn ervaring wel eens speling op komen waardoor je ook trillingen kunt krijgen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trilling

Bericht door Multivan Generation »

Hoe gaat het starten?
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Re: Trilling

Bericht door Gerdemol »

Starten gaat goed geen probleem. Motor draait ook goed stationair.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Trilling

Bericht door Deki »

Had dat ook een paar maanden terug beide aandrijfassen vervrangen na 12 jaar en trilling weg :toppie tijdje zo mee gereden dacht dat het aan de banden/velgen lag.
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Re: Trilling

Bericht door Gerdemol »

Dacht ik eerst ook dat het de banden waren .die zijn namelijk een maand geleden vernieuwd maar dan had ik er gelijk al last van moeten hebben. Ga ik toch maar naar de garage om de aandrijfassen te laten checken.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Trilling

Bericht door heemskerk »

Gerdemol schreef: 12 sep 2017, 22:21 Dacht ik eerst ook dat het de banden waren .die zijn namelijk een maand geleden vernieuwd maar dan had ik er gelijk al last van moeten hebben. Ga ik toch maar naar de garage om de aandrijfassen te laten checken.
Zou toch eerst de banden uitsluiten al lijkt dat niet voor de hand te liggen. Wissel eens een set banden om met iemand anders of mogelijk heb je zelf een setje winterbanden liggen?Je zal echt de eerste niet zijn met een vroegtijdig defect aan het karkas van een band, ook (bijna) nieuwe kunnen (constructief) voortijdig stukgaan.

Kost even wat moeite misschien maar is de juiste volgorde in de probleemoplossing. Waarschijnlijk ook financieel het meest efficiënt.. :knipoog
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Trilling

Bericht door InfoMuis »

Laat je motorsteunen eens nakijken. Na veel getril heb ik die vervangen en dat maakt heel veel verschil.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Trilling

Bericht door erik 924 »

Zijn de voorwielen eraf geweest?

Ik had het ooit met een t4
...zat wiel gewoon los..
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Trilling

Bericht door Deki »

heemskerk schreef: 13 sep 2017, 01:55
Gerdemol schreef: 12 sep 2017, 22:21 Dacht ik eerst ook dat het de banden waren .die zijn namelijk een maand geleden vernieuwd maar dan had ik er gelijk al last van moeten hebben. Ga ik toch maar naar de garage om de aandrijfassen te laten checken.
Zou toch eerst de banden uitsluiten al lijkt dat niet voor de hand te liggen. Wissel eens een set banden om met iemand anders of mogelijk heb je zelf een setje winterbanden liggen?Je zal echt de eerste niet zijn met een vroegtijdig defect aan het karkas van een band, ook (bijna) nieuwe kunnen (constructief) voortijdig stukgaan.

Kost even wat moeite misschien maar is de juiste volgorde in de probleemoplossing. Waarschijnlijk ook financieel het meest efficiënt.. :knipoog
Ja klopt eerst de banden enzo checke en dan verder kijken kost allemaal bakken met geld :proost is me ook allemaal overkomen.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Trilling

Bericht door heemskerk »

Deki schreef: 13 sep 2017, 12:37
heemskerk schreef: 13 sep 2017, 01:55
Gerdemol schreef: 12 sep 2017, 22:21 Dacht ik eerst ook dat het de banden waren .die zijn namelijk een maand geleden vernieuwd maar dan had ik er gelijk al last van moeten hebben. Ga ik toch maar naar de garage om de aandrijfassen te laten checken.
Zou toch eerst de banden uitsluiten al lijkt dat niet voor de hand te liggen. Wissel eens een set banden om met iemand anders of mogelijk heb je zelf een setje winterbanden liggen?Je zal echt de eerste niet zijn met een vroegtijdig defect aan het karkas van een band, ook (bijna) nieuwe kunnen (constructief) voortijdig stukgaan.

Kost even wat moeite misschien maar is de juiste volgorde in de probleemoplossing. Waarschijnlijk ook financieel het meest efficiënt.. :knipoog
Ja klopt eerst de banden enzo checke en dan verder kijken kost allemaal bakken met geld :proost is me ook allemaal overkomen.
Waarmee m'n hypothese glàshard onderbouwd is... :knipoog :knipoog
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Re: Trilling

Bericht door Gerdemol »

Vandaag naar de garage geweest voorbanden opnieuw laten balanceren en probleeem opgelost.. waarschijnlijk een balansloodje eraf gevallen of iets.

Thnx voor de tips.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Trilling

Bericht door heemskerk »

Gerdemol schreef: 13 sep 2017, 19:34 Vandaag naar de garage geweest voorbanden opnieuw laten balanceren en probleeem opgelost.. waarschijnlijk een balansloodje eraf gevallen of iets.

Thnx voor de tips.
De juiste volgorde zo :knipoog Mooi dat het opgelost is :toppie
Plaats reactie