Ook voor de 140pk zo te zien aan twee berichten naar boven.Beckontheroad schreef: ↑16 okt 2017, 12:45 Betreft het alleen de 180pk versie?
Of geldt dit op voor de 140pk?
Groet
JB
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Ook de 140 pk versies..
Lijkt wel of VW ergens een kostenbesparing heeft doorgevoerd,
die wat naar nu blijkt, weer meer gaat kosten.
Er blijken multi-riemen ruim voor de vervangingstermijn te sneuvelen,
waardoor mensen plotseling overvallen kunnen worden door een ineens uitgevallen stuurbekrachtiging.
Lijkt wel of VW ergens een kostenbesparing heeft doorgevoerd,
die wat naar nu blijkt, weer meer gaat kosten.
Er blijken multi-riemen ruim voor de vervangingstermijn te sneuvelen,
waardoor mensen plotseling overvallen kunnen worden door een ineens uitgevallen stuurbekrachtiging.
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Vreemd dan de reactie van VW de meern, die zegt dat er op mijn 140pk geen recall open staat.Multivan Generation schreef: ↑16 okt 2017, 13:19 Ook de 140 pk versies..
Lijkt wel of VW ergens een kostenbesparing heeft doorgevoerd,
die wat naar nu blijkt, weer meer gaat kosten.
Er blijken multi-riemen ruim voor de vervangingstermijn te sneuvelen,
waardoor mensen plotseling overvallen kunnen worden door een ineens uitgevallen stuurbekrachtiging.
Zoveel verschillende 140pk versies zijn er toch niet bij de T5 Gp? (2012)
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Als je even het gehele topic doorleest dan zie je welke bouwjaren getroffen zijn...Beckontheroad schreef: ↑16 okt 2017, 13:56
Vreemd dan de reactie van VW de meern, die zegt dat er op mijn 140pk geen recall open staat.
Zoveel verschillende 140pk versies zijn er toch niet bij de T5 Gp? (2012)
JB
2012 staat daar dus niet bij...
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Dat ik daar nu zo overheen lees....Multivan Generation schreef: ↑16 okt 2017, 14:15Als je even het gehele topic doorleest dan zie je welke bouwjaren getroffen zijn...Beckontheroad schreef: ↑16 okt 2017, 13:56
Vreemd dan de reactie van VW de meern, die zegt dat er op mijn 140pk geen recall open staat.
Zoveel verschillende 140pk versies zijn er toch niet bij de T5 Gp? (2012)
JB
2012 staat daar dus niet bij...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Dus je staat nu weer wat positiever ten opzichte van het antwoord van de VW-dealer?
Hoe is het trouwens met je DSG-bak onderhoud afgelopen?
En je rammeltje?
Hoe is het trouwens met je DSG-bak onderhoud afgelopen?
En je rammeltje?
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
nou... niet direct, obv de manier dat er geantwoord wordt klinkt daar geen overtuiging uit....maar dan lijkt het wel te kloppen, immers niemand kon mij zeggen dat mijn uitvoering daar niet voor in aanmerking kwam, cq welke typen wel.Multivan Generation schreef: ↑16 okt 2017, 15:23 Dus je staat nu weer wat positiever ten opzichte van het antwoord van de VW-dealer?
Hoe is het trouwens met je DSG-bak onderhoud afgelopen?
En je rammeltje?
De DSG is gedaan bij de dokter voor 50% van de prijs,
En de rammel, t is stil de laatste week, maar dat is logisch, er is niet mee gereden. dat wordt vervolgd, zie ook de draad.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- chrisjemol
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
- Locatie: G-town
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
wat ik niet snap: ze zouden tegen elkaar komen en daarom vervangen moeten worden
maar hoe zorgen ze dan dat ze niet meer tegen elkaar komen?
(of ik heb er overheen gelezen )
maar hoe zorgen ze dan dat ze niet meer tegen elkaar komen?
(of ik heb er overheen gelezen )
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Een aangepaste sterkere metalen spanrol ipv een kunststoffen en een iets andere maat van de multiriem.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Die actie is niet voor niets hoor, bij mij brak na 5000 km de riem op de smalle bergwegen op Tenerife. Niks niet leuk hoor, om daar je stuurbekrachtiging kwijt te zijn...
Bij 10.000 km gebeurde het nog eens, toen werd ook de spanner vervangen. Daarna bleef alles goed.
Een paar weken geleden werd bij een beurt deze terugroepactie uitgevoerd. Beter laat dan nooit
Bij 10.000 km gebeurde het nog eens, toen werd ook de spanner vervangen. Daarna bleef alles goed.
Een paar weken geleden werd bij een beurt deze terugroepactie uitgevoerd. Beter laat dan nooit
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
En dan heb je nog geluk dat alleen de stuurbekrachtiging wegvalt wanneer de riem breekt.Gerard 136 schreef: ↑16 okt 2017, 21:49 Die actie is niet voor niets hoor, bij mij brak na 5000 km de riem op de smalle bergwegen op Tenerife. Niks niet leuk hoor, om daar je stuurbekrachtiging kwijt te zijn...
Bij 10.000 km gebeurde het nog eens, toen werd ook de spanner vervangen. Daarna bleef alles goed.
Een paar weken geleden werd bij een beurt deze terugroepactie uitgevoerd. Beter laat dan nooit
Hetzelfde 2.0tdi blok ligt ook in de Amarok , wel in een iets gewijzigde vorm (ligt bij de Amarok in lengterichting ipv dwars) , en bij de Amarok zijn al vele motoren gesneuveld als de multiriem breekt , de stukken daarvan raken dan in de plastic afscherming van de distributieriem (welke er net achter ligt) ,draait tussen de distributieriem en dan is het einde verhaal voor de motor ... Voor de Amarok is er een "heavy duty" uitvoering van de plastic behuizing van de distributieriem verkrijgbaar waar de multiriem niet meer doorheen kan slagen bij breuk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Beste weetjewel'ers,
vandaag zoek ik 'helaas' weer op dit forum naar informatie over de multiriem van mijn '11 T5GP 2.0 TDI 140pk DSG. 'Helaas' omdat vandaag ineens mijn stuurbekrachtiging wegviel (dynamo en airco stoppen dan ook). Gelukkig wel bij het thuis inparkeren na weg te zijn geweest in de heerlijke sneeuwzooi, dus blij dat het niet onderweg gebeurd is.
Nu kom ik dit draadje tegen over de terugroepactie. Mijn T5 is zoals gezegd van 2011, dus zou volgens wat ik lees niet tot de terugroepactie behoren. Nu is het zo, dat volgens de onderhoudshistorie die ik van de vorige (Duitse) eigenaar heb gekregen, de multiriem vervangen is in december 2016, een jaar geleden dus, bij 183.000 km en volgens zijn informatie pas weer vervangen zou hoeven worden bij 360.000km. Ik heb de wagen gekocht bij 191.000 km en mijn probleem is dat de wagen ondertussen 'pas' 198.000 km gelopen, dus die multiriem al kapot is na 15.000 km. Geen normale zaak toch?
Morgen maar even contact opnemen met mijn garage om te kijken of ik op korte termijn langs kan komen voor vervanging hiervan, als ik dat ding op de weg kan houden zonder stuurbekrachtiging... Zou het kunnen dat de multiriem is vervangen door hetzelfde type als de versie die gebruikt is in die '14/'15 modellen die in aanmerking komen voor de terugroepactie?
Ik heb hier een (gebroken) Gates Micro-V Horizon riem in mijn handen...
vandaag zoek ik 'helaas' weer op dit forum naar informatie over de multiriem van mijn '11 T5GP 2.0 TDI 140pk DSG. 'Helaas' omdat vandaag ineens mijn stuurbekrachtiging wegviel (dynamo en airco stoppen dan ook). Gelukkig wel bij het thuis inparkeren na weg te zijn geweest in de heerlijke sneeuwzooi, dus blij dat het niet onderweg gebeurd is.
Nu kom ik dit draadje tegen over de terugroepactie. Mijn T5 is zoals gezegd van 2011, dus zou volgens wat ik lees niet tot de terugroepactie behoren. Nu is het zo, dat volgens de onderhoudshistorie die ik van de vorige (Duitse) eigenaar heb gekregen, de multiriem vervangen is in december 2016, een jaar geleden dus, bij 183.000 km en volgens zijn informatie pas weer vervangen zou hoeven worden bij 360.000km. Ik heb de wagen gekocht bij 191.000 km en mijn probleem is dat de wagen ondertussen 'pas' 198.000 km gelopen, dus die multiriem al kapot is na 15.000 km. Geen normale zaak toch?
Morgen maar even contact opnemen met mijn garage om te kijken of ik op korte termijn langs kan komen voor vervanging hiervan, als ik dat ding op de weg kan houden zonder stuurbekrachtiging... Zou het kunnen dat de multiriem is vervangen door hetzelfde type als de versie die gebruikt is in die '14/'15 modellen die in aanmerking komen voor de terugroepactie?
Ik heb hier een (gebroken) Gates Micro-V Horizon riem in mijn handen...
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Is het wel de juiste riem die erop ligt?
Wat heel belangrijk is, ook met distributieriemen is dat er veel kwaliteitsverschil is. Maar uiteraard is 15k wel errrrrggg snel.
Je kunt er niet zo maar vanuit gaan dat bijv een distributieriem van Gates ook het termijn van een originele riem zal halen. Als VW bijv 120.000 roept is dit gebaseerd op een originele tandriem.
Wat heel belangrijk is, ook met distributieriemen is dat er veel kwaliteitsverschil is. Maar uiteraard is 15k wel errrrrggg snel.
Je kunt er niet zo maar vanuit gaan dat bijv een distributieriem van Gates ook het termijn van een originele riem zal halen. Als VW bijv 120.000 roept is dit gebaseerd op een originele tandriem.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
Zo lang gaan multiriemen niet mee hoor.
Na paar jaar zeker vervangen.
Mijn t4 motor was ook gesneuveld door oudere multiriem.
Na paar jaar zeker vervangen.
Mijn t4 motor was ook gesneuveld door oudere multiriem.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: terugroepactie multiriem 2.0 TDI
@T5mmie: laat nu zeker ook de spanner vervangen, anders sta je binnenkort weer aan je stuur te zeulen!
@Erdem50: het gaat hier volgens mij om de multiriem, niet de distibutieriem! Als je distributieriem breekt ben je pas echt de klos... dan gaan met wat pech de kleppen door je zuigers....
@Erdem50: het gaat hier volgens mij om de multiriem, niet de distibutieriem! Als je distributieriem breekt ben je pas echt de klos... dan gaan met wat pech de kleppen door je zuigers....
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.