Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reservewiel aanschaffen

vragen over de T5
Plaats reactie
Wellie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2017, 19:08

Reservewiel aanschaffen

Bericht door Wellie »

Beste forum leden,

Ik ben Bart Wellerd, 32 jaar en woonachtend in het mooie Brabant. Sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een VW T5GP California 2.0 biTDI uit 2010.

Nu wil ik graag een echte reservewiel (gewoon staal) aanschaffen, want straks met een kapotte band staan onderweg naar een vakantieadresje zie ik niet zitten.

Nu heb ik al lopen zoeken op het forum en kom daar tegen dat ik rekening moeten houden met het type velg ivm de remklauw? Dat klopt toch? Weet iemand het nummer van VAG?

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel.
Wat is er nu onder je bus voorbereid om een reservewiel onder te kunnen brengen?
Zit de beugel waarop je je reservewiel legt er bijvoorbeeld al onder?

Als je een 180 pk hebt dan zul je naar verwachting minimaal 17 inch velgen nodig hebben.
Kijk daarvoor bijvoorbeeld eens bij ABC bussen in Schiedam.

Groeten Peter
PS mocht je nog extra onderdelen nodig hebben dan kun je daar ook voor terecht bij hun.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Beckontheroad »

Deze heeft de beugel MET de speciale bouten (los samen ca €17,-)

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/8474223/

Suc6

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Wellie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2017, 19:08

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Wellie »

Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door heemskerk »

Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)

Wanneer je bij een willekeurige VW-dealer binnenloopt kan deze, aan de hand van het kenteken meteen zien of er een 16'' onder past of dat je toch minimaal een 17'' exemplaar nodig hebt. Wanneer je nu al voorzien bent van 16'' rolrubbers hebt is dat bezoekje uiteraard een overbodige expeditie.. :knipoog
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Beckontheroad »

heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00
Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)
Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door heemskerk »

Beckontheroad schreef: 16 nov 2017, 19:14
heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00
Wellie schreef: 15 nov 2017, 22:34 Dank jullie wel. De California is al voorbereid met de beugel, dus dat is ideaal.
Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)
Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...
JB
Heb ik ook. Kan je er wel makkelijk bij zo.. :knipoog
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Beckontheroad »

heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:54
Beckontheroad schreef: 16 nov 2017, 19:14
heemskerk schreef: 16 nov 2017, 19:00

Ik meen dat de uitvoeringen welke af fabriek geen reservewiel hebben ( maar een anti-lekkagemiddel + pomp) geen voorbereiding hebben in de vorm van een beugel (immers, dat zou het gunstige effect van de beoogde gewichtsbesparing deels teniet doen). Vermoedelijk een gevalletje van hoort er wel onder maar zit er niet onder. Minder ideaal. ;-)
Mijn bus was met de compressor, zonder wiel zonder beugel, kwam ik achter toen ik onder de auto lag om de trekhaak eraan te hangen...
JB

Heb ik ook. Kan je er wel makkelijk bij zo.. :knipoog
Toch keek ik raar van op...op m'n rug een grote "kuil". Vorige eigenaar wist het ook niet, later vond ik de compressor en was me ook duidelijk waar die witte fles voor diende..
Voel me toch prettiger nu ik moeite moet doen erbij te komen :yes

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Multivan Generation »

Ik bracht het niet voor niets ter sprake... :knipoog

Zou lullig zijn als je een wiel op de kop hebt getikt en daarna heb je de rest nog nodig om hem er onder te kunnen hangen..
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef: 16 nov 2017, 23:04 Ik bracht het niet voor niets ter sprake... :knipoog

Zou lullig zijn als je een wiel op de kop hebt getikt en daarna heb je de rest nog nodig om hem er onder te kunnen hangen..
:bifun
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Pascal-141 »

Als de beugel er al onderhangt , heeft er misschien een reservewiel ondergehangen en is het misschien gepikt ? Is blijkbaar een echte plaag tegenwoordig ... Ze stelen 4 reservewielen van recente auto's en ze hebben een nieuw setje banden onder hun eigen auto ... :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door erik 924 »

ik heb set liggen 4x 16 inch velgen met michelin winterbanden...geschikt als reserve wiel//\

Op te halen in Hoorn NH

Gratis..
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door erik 924 »

Tel 06-23013871

BGG 0637323128
Wellie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2017, 19:08

Re: Reservewiel aanschaffen

Bericht door Wellie »

Pascal-141 schreef: 17 nov 2017, 07:39 Als de beugel er al onderhangt , heeft er misschien een reservewiel ondergehangen en is het misschien gepikt ? Is blijkbaar een echte plaag tegenwoordig ... Ze stelen 4 reservewielen van recente auto's en ze hebben een nieuw setje banden onder hun eigen auto ... :muur
Ik heb de auto 2e hands gekocht, waarschijnlijk de vorige eigenaar het reservewiel voor de verkoop eraf gehaald. Aan de binnenkant heb ik inderdaad een plak/pomp setje zitten, maar heb dus ook gewoon de beugel. Waarschijnlijk achteraf gemonteerd (of standaard of een California?)

Ik ga naar de dealer en besteld er daar een. Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie