Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale vergrendeling

vragen over de T5
Plaats reactie
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Centrale vergrendeling

Bericht door De_Vermeulen »

Ik heb nu een t5gp met centrale vergrendeling met een 2 knopsafstandsbediening
Weet iemand of het mogelijk is van een drie knopsafstandbediening te programeren zodat ik enkel de achterdeuren en schuifdeur kan ontgrendelingen met de middelste knop
Heb hier nog een afstandbediening van een crafter liggedie deze knop heeft kan deze eventueel dienen?
Thx greetz
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Marco B. »

Ben benieuwd heb hetzelfde probleem als ik met de sleutel mijn bus opslot doe en houdt hem opslot paar seconden gaan de ramen automatisch dicht bij de dealer heb ik pas 2 nieuwe sleutels gekocht en zijn ingelezen door dealer. Nu vroeg ik toen bij aanschaf nieuwe sleutel of er een met 3 knoppen mogelijk was. Volgens chassisnummer niet en zou eea niet gaan werken echter met de sleutel gaan de ramen automatisch dicht wat met een drieknops afstandbediening ook gebeurt als je sluiten een paar seconden ingedrukt houdt. Vaag wat dealer beweert dat eea er niet in zou zitten als je 2 knop afstandbediening hebt. Zou het raam met de sleutel toch ook niet dicht moeten gaan. Gr. Marco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

Marco B. schreef: 03 dec 2017, 17:08 Zou het raam met de sleutel toch ook niet dicht moeten gaan. Gr. Marco
Dan is het comfort systeem in de bcm geactiveerd en sluiten van ramen en of schuifdak na langere knopdruk geactiveerd.
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Marco B. »

oke maar niet op de afstandbediening met 2 knoppen doet hij dit alleen met sleutel in deurslot sluiten en openen de ramen. Gr. Marco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

Meer als 2 seconden je sleutel ingedrukt houden op sluiten..
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Marco B. »

Heb ik gedaan heb caddy ook en deze doet het wel 3 knoppen sleutel 2 seconden ingedrukt houden ramen sluiten. Maar de 2 knoppen sleutel niet ook bij caddy niet reserve heeft 2 knoppen. Die doen het alleen als je hem in deurslot steekt en ook 2 sec. vasthoud. Daarom had ik vw gevraagd om 3 knoppen sleutel waar zei van zeiden gaat toch niet werken want eea zit er dan niet op echter met sleutel in slot werkt het wel wat ook zo is bij caddy reserve sleutel met 2 knoppen. Dus zou je zeggen zit het er wel op bij de T5 van mijn anders zou het met sleutel ook niet werken. Maar de sleutels zijn schrijnend duur 2 met inlezen 550 euro wil eerst weten of het met 3 knop afstandbediening gaat werken voor ik de nieuwe sleutel koop. Gr. Marco B.
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door De_Vermeulen »

Ik kan mijn vensters wel sluiten me de 2 knops afstandsbediening

Greetz
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Henk250 »

Bij mij werkt het ook op 2 knoppen,af fabriek,ramen open en dicht.
Maar als je problemen ondervindt,zou ik altijd eerst de batterij(en) vervangen,
voor dat je verder kijkt.
De batterij kan soms net niet genoeg spanning geven om langer signaal te geven.
Had dat ooit met een andere auto,( zal geen merk noemen.......).


:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door heemskerk »

Henk250 schreef: 03 dec 2017, 23:20 Bij mij werkt het ook op 2 knoppen,af fabriek,ramen open en dicht.
Maar als je problemen ondervindt,zou ik altijd eerst de batterij(en) vervangen,
voor dat je verder kijkt.
De batterij kan soms net niet genoeg spanning geven om langer signaal te geven.
Had dat ooit met een andere auto,( zal geen merk noemen.......).


:toppie
Da's een goede redenatie Henk, complimentos!
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Marco B. »

Batterij lijkt mijn sterk waren 2 nieuwe sleutels heb het diverse malen geprobeerd beide sleutels ramen gingen niet dicht dus dan maar is terug naar vw want 550 euro 2 nieuwe sleutels en het werkt dus niet goed begrijp ik nu bedankt voor het advies. Had 2 nieuwe sleutels want want opeens deed 1 het niet meer de reserve gepakt ook dood ANWB gebeld want de bus kon geen kant meer op. Deze heeft toen van 2 sleutels een gemaakt zodat ik kon starten en naar dealer kon daar meteen 2 nieuwe gekocht. Mijn klasse 5 alarm is geschakeld aan de centrale vergrendeling niet aan het deurslot doe je de deur ontgrendelen met de sleutel gaat het alarm af. Nadeel batterij leeg kan je geen kant meer op. Maar helaas noodzakelijk klasse 5 was eis verzekering ivm all risk verzekering. Marco Bartels.
Plaats reactie