Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen met Ledlampen in achterlichten en rechter mistlicht

vragen over de T5
Plaats reactie
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Problemen met Ledlampen in achterlichten en rechter mistlicht

Bericht door Marco B. »

Hallo,

Andere achterlichten geplaatst dat was geen probleem met juiste tooltje stekker omgestekkert en ik had ledlampjes erin gedaan ipv gloeilampen. Echter de ledlampen gaan heel licht branden en 3de remlicht ook als er leslampen inzitten. E.E.A. nagemeten nu blijft er een spanning van iets meer als 1 volt lopen. Deze spanning van 1 volt is bij het licht, achteruitrijlicht, remlicht waardoor ledlampjes heel flauw gaan branden en 3de remlicht ook de 2 buitenste ledjes 3 de remlicht branden licht. Dit is alleen met contact aan ook is de spanning van 1 Volt er alleen met contact aan. Nu weer de gewone gloeidraadlampen erin alle problemen weg jammer van de 130 euro aan ledlampen. Zet je iets aan gaat de spanning van 1 naar 12 volt.

Vraag: Is die spanning van 1 volt die er altijd is met contact aan is dat soms voor het lamp controle systeem.
Vraag: iemand wel led lampen in een T5 van 2009 is dit probleem op te lossen eventueel.
Vraag: Had op forum gelezen dat sommige T5 maar een mistlamp hebben alleen bestuurderszijden. Nu met omstekkeren had ik rechts een geheel groene draad die op de stekker op de mistlamp aansluiting zit. Echter geen spanning op deze draad mistlicht rechts werkt niet en toch zit de lamp en fitting er wel op de printplaat. Bestuurderszijden links doet het mistachterlicht het wel. Iemand enig idee lijkt me niet een zekering doen ze het beiden niet lijkt me ook niet dat volkswagen een draad monteert loos. Echter het was wel aangegeven dat sommige maar aan een zijden mistlicht hebben kabelboom lijkt onbeschadigd maar geen spanning iemand met dit probleem van doen gehad heeft.
Plaats reactie