Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterdeurslot Links.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Achterdeurslot Links.

Bericht door Ralph Bakker »

Laatste dagen blijft mijn interieurverlichting constant branden.
Ook al geeft het systeem aan dat alles gesloten is middels de teller in het midden. (heb de luxe uitvoering die elke deur apart aangeeft)

Sinds vandaag geeft deze dus de achterdeur aan dus ik vermoed dat dit dus een samenhangend geval is.

Maar wat is nu wijsheid? Geeft eerder de kabelboom de geest/kabelbreuk of kan ik meteen beter het deurslot vervangen?

Beetje irritant is het wel want als het systeem ziet dat alles gesloten dan gaat netjes het alarm erop. Gaat het slot z'n eigen leven leiden dan gaat het alarm af.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door heemskerk »

Ralph Bakker schreef: 13 dec 2017, 17:27 Laatste dagen blijft mijn interieurverlichting constant branden.
Ook al geeft het systeem aan dat alles gesloten is middels de teller in het midden. (heb de luxe uitvoering die elke deur apart aangeeft)

Sinds vandaag geeft deze dus de achterdeur aan dus ik vermoed dat dit dus een samenhangend geval is.

Maar wat is nu wijsheid? Geeft eerder de kabelboom de geest/kabelbreuk of kan ik meteen beter het deurslot vervangen?

Beetje irritant is het wel want als het systeem ziet dat alles gesloten dan gaat netjes het alarm erop. Gaat het slot z'n eigen leven leiden dan gaat het alarm af.
Nagenoeg altijd slot, meerdere schakelaars in slot dus sluitmelding en lichtschakelaar separaat. ff schoonmaken, beetje spray, vervangen kan altijd nog timmerman ;-)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij kunnen die sensoren, als ik het me goed herinner, via VCDS uitgezet worden per deur afzonderlijk.
Maar of je centrale vergrendeling dan ook nog werkt?
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door Ralph Bakker »

Multivan Generation schreef: 13 dec 2017, 18:20 Volgens mij kunnen die sensoren, als ik het me goed herinner, via VCDS uitgezet worden per deur afzonderlijk.
Maar of je centrale vergrendeling dan ook nog werkt?
Ik ben helaas niet meer in bezit van VCDS helaas.

Kan iemand in ETKA kijken wat de kostprijs is van dit slot(7H0827201BF) ?

Bij Vagtechniek krijgen ze deze niet gevonden en komen met dit typenummer (7H0843653DL).
Maar deze is volgens mij voor een schuifdeur.

In ieder geval zijn er veel type's beschikbaar voor de deur linksachter maar moet natuurlijk wel de goede hebben.

BVD
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door heemskerk »

Tip: Bel/mail morgen de dealer ff , dan krijg je de meest recente onderdeelcode, weet je meteen de actuele prijs en huidige onderdeelnummer. Kan daar vervolgens op zoeken..

Heb je al op de websites van ABC-Schiedam/BM-Ochten/BM-Surhuisterveen gekeken?
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door Ralph Bakker »

Via Klein Gunnewiek een ander slot gescoord. Vandaag omgewisseld en voilà weg storing.

Nu kan ik mij alleen niet heugen of de binnenverlichting vertraging nog +/- 30 sec duurt vooraleer deze uit dimt of onmiddellijk met het sluiten van de wagen.

Nu dimt deze als de wagen in "rust" gaat met het alarm.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door heemskerk »

Ralph Bakker schreef: 16 dec 2017, 16:24 Via Klein Gunnewiek een ander slot gescoord. Vandaag omgewisseld en voilà weg storing.

Nu kan ik mij alleen niet heugen of de binnenverlichting vertraging nog +/- 30 sec duurt vooraleer deze uit dimt of onmiddellijk met het sluiten van de wagen.

Nu dimt deze als de wagen in "rust" gaat met het alarm.
Zo hoort het te gaan. Bij op slot meteen dimmen, anders een vertraagde fade-out. Kostte het slotje bij KGW?
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links.

Bericht door Ralph Bakker »

heemskerk schreef: 16 dec 2017, 17:00
Ralph Bakker schreef: 16 dec 2017, 16:24 Via Klein Gunnewiek een ander slot gescoord. Vandaag omgewisseld en voilà weg storing.

Nu kan ik mij alleen niet heugen of de binnenverlichting vertraging nog +/- 30 sec duurt vooraleer deze uit dimt of onmiddellijk met het sluiten van de wagen.

Nu dimt deze als de wagen in "rust" gaat met het alarm.
Zo hoort het te gaan. Bij op slot meteen dimmen, anders een vertraagde fade-out. Kostte het slotje bij KGW?
€65,- incluis verzenden.

Ik heb de complete plaat met binnengreep en slot hiervoor gekregen.

Schijnbaar zitten er weer verschillende versies met kindersluiting ed.bij VW.

*Dan zal er wel een vertraagde fade out zijn. :toppie
Plaats reactie