Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe zijruiten

vragen over de T5
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Net bij Autoglaz in Hoofddorp geweest...die lelijke "plastic "glaslook" panelen er af en echt glas er op..zonder folie..dus zwart glas.
Is echt een aanrader..scheelde echt veel met de andere twee bekende ruiten leveranciers..en mooi snel werk ook..
Heb er geen binding mee maar ben dik tevreden...
grt.Harry
Bijlagen
20180125_095441 - kopie.jpg
20180125_085821 - kopie.jpg
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door heemskerk »

Hebben ze (Autoglaz) je verteld dat je de lul/sjaak/pisang/bok bent tijdens een uitgebreide controle (doane/RDW/fiscus)? Echt glas mag niet daar bij grijs, ook al is het zwart en/of op het metaal geplakt. Zoek maar ff op dit topic in de ouwe zoekdoos alhier.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Geen enkel probleem,is mijn 3e bus..en altijd echt glas op de zijkant...In Ijmuiden al diverse malen door douane en belastingdienst gecontroleerd..alleen maar complimenten over de staat van mij bus(sen)
Zolang er gewoon plaatwerk achter zit..en dus geen stukje vloerbedekking o.i.d over het glas aan de binnenzijde( dat zie je weleens bij omgebouwde Caravelles's) is er niks aan het handje...
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door heemskerk »

Harry 341 schreef: 25 jan 2018, 12:17 Geen enkel probleem,is mijn 3e bus..en altijd echt glas op de zijkant...In Ijmuiden al diverse malen door douane en belastingdienst gecontroleerd..alleen maar complimenten over de staat van mij bus(sen)
Zolang er gewoon plaatwerk achter zit..en dus geen stukje vloerbedekking o.i.d over het glas aan de binnenzijde( dat zie je weleens bij omgebouwde Caravelles's) is er niks aan het handje...
grt.Harry
Destijds veel om te doen geweest. Je hebt dan tot op heden het geluk gehad pragmatische/ minder alerte beambten te treffen, dat blijkt, maar, formeel is het niet toegestaan, is uitgebreid aan bod geweest hier op de site. Ik heb zelf ook echt glas gehad, vandaar dat ik het mij herinner. Verschillende buseigenaren hebben destijds hieromtrent schriftelijk om uitleg gevraagd bij de belastingdienst, volgens de letter van de wet hiertoe mag er van alles zitten maar geen echt glas, ook al zit er metaal achter. Je hebt geluk gehad geen mierenn*kers te treffen, heb je die wel dan ben je of verplicht tot herstel of BPM naheffingen waar je niet blij van wordt..

Maar, vraag het bij de volgende controle eens aan de beambte van de belastingdienst/douane.. :knipoog

Ik zie dat Autoglaz zelf ook al eens commentaar geleverd heeft hier op de site. Gewoon blijven duimen bij controle ;-)

Trouwens: Glas is wel het allermooiste, zeker in vergelijking met de troep van weleer. Er is echter wel het een en ander doorontwikkeld. Ik heb op mijn huidige bus panelen van kunststof die net zo mooi zijn als glas, strak, geen bobbels en blijft mooi na drie jaar. Welk materiaal het is weet ik niet, de dealer heeft het geregeld.
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ArieV »

Ik heb ook echt glas genomen. Is zeker een aanwinst.
Ik kreeg te horen dat glas panelen wel mogen als de grijskenteken voorwaarden maar klopten. En dit lees ik op de site van de belastingdienst.

Als de bestelauto op deze manier is aangepast, mag u aan de buitenkant van de laadruimte wel glaslookpanelen of panelen van glas (voorzien van een E-keurmerk) monteren. Het is echter niet toegestaan de aanwezige zijruiten te laten zitten en alleen aan de binnenkant ondoorzichtige panelen te monteren.

Bron
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door heemskerk »

ArieV schreef: 25 jan 2018, 19:00 Ik heb ook echt glas genomen. Is zeker een aanwinst.
Ik kreeg te horen dat glas panelen wel mogen als de grijskenteken voorwaarden maar klopten. En dit lees ik op de site van de belastingdienst.

Als de bestelauto op deze manier is aangepast, mag u aan de buitenkant van de laadruimte wel glaslookpanelen of panelen van glas (voorzien van een E-keurmerk) monteren. Het is echter niet toegestaan de aanwezige zijruiten te laten zitten en alleen aan de binnenkant ondoorzichtige panelen te monteren.

Bron
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
Inderdaad zeg! Die toevoeging was er destijds zeker niet. Beter zo. :yes
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

ArieV schreef: 25 jan 2018, 19:00 Ik heb ook echt glas genomen. Is zeker een aanwinst.
Ik kreeg te horen dat glas panelen wel mogen als de grijskenteken voorwaarden maar klopten. En dit lees ik op de site van de belastingdienst.

Als de bestelauto op deze manier is aangepast, mag u aan de buitenkant van de laadruimte wel glaslookpanelen of panelen van glas (voorzien van een E-keurmerk) monteren. Het is echter niet toegestaan de aanwezige zijruiten te laten zitten en alleen aan de binnenkant ondoorzichtige panelen te monteren.

Bron
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
Ok alles bij elkaar genomen heb je nu een E-keurmerk ruiten laten monteren?

Ik ben namelijk ook nog zoekende omdat 1 zijruit een deukje heeft opgelopen door onbekenden(vraag me niet hoe het kan) en deze eigenlijk nog wil laten vervangen.
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ArieV »

Ja ik heb E keurmerk ruiten.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door FrankdeSchipper »

Ik heb wel gelezen dat 1 zijruit achter (de rechter) een gewoon raam mag zijn. Dt zie je vaak bij gesloten bestelbussen in door de ruit in de deur.
Hoe zit dat met een dubbele cabine? Mag dan de achterste ruit ook een gewoon raam zijn? Dan kunnen mijn honden naar buiten kijken ;-)
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door heemskerk »

FrankdeSchipper schreef: 28 jan 2018, 20:02 Ik heb wel gelezen dat 1 zijruit achter (de rechter) een gewoon raam mag zijn. Dt zie je vaak bij gesloten bestelbussen in door de ruit in de deur.
Hoe zit dat met een dubbele cabine? Mag dan de achterste ruit ook een gewoon raam zijn? Dan kunnen mijn honden naar buiten kijken ;-)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door FrankdeSchipper »

Ik lees bij Bestelwagen met dubbele cabine: aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn
Is dat een ja dus?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Multivan Generation »

Hoeveel bevestiging wil je hebben, voordat je iets geloofd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef: 29 jan 2018, 15:49 Hoeveel bevestiging wil je hebben, voordat je iets geloofd?
FrankdeSchipper schreef: 29 jan 2018, 14:46 Ik lees bij Bestelwagen met dubbele cabine: aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn
Is dat een ja dus?
Wetsartikelwijziging: Dan wordt het dus : ja, mits u er natuurlijk wel zelf in gelooft.. :knipoog Nét als R. Kelly en ABBA.. :knipoog



Even volgens de heilige regelz: het is een ja dus. Eén ruit mag daar. Of bij een enkele cabine een in de schuifdeur of daarachter, óf bij dubbele cabine in de fiscale boxruimte.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door FrankdeSchipper »

Ooh, ik heb weleens geïnformeerd bij RDW of mijn schot van een Caddy een laag schot mocht zijn.
Ik kreeg nogal wat verschillende antwoorden. Uiteindelijk de hoogste ambtenaar gesproken en die vroeg: 'Wat is een Caddy?'
Dat is dan je vak.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Henk250 »

Ziet er netjes uit Harrie,net als alles bij je.
De complimenten.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie