Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slot achterklep sluit niet goed.

vragen over de T5
Plaats reactie
Huig58
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:46

Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Huig58 »

Hallo forumleden, vrij plotseling sluit de achterklep van mijn t5 california niet goed meer. Ik hoor de automatische sluiting "aangrijpen", maar de klep sluit niet. Slechts door hard aan te duwen sluit de klep wel. Ik heb het sluitoog op de bodemplaat gedemonteerd, schoongemaakt en goed gesmeerd. Aanvankelijk ging het iets beter, maar de situatie is nu weer zoals daarvoor: een zeer slecht sluitende achterklep. Het mechanisme in de achterklep zelf lijkt goed te werken. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Hanz »

Er is sprake van een star sluitoog en een slotmechanisme met bewegende onderdelen. Als dat niet goed werkt lijkt mij de kans groter dat het in het slotmechanisme zit.
Als je op Duitse forums kijkt dan is er vaak sprake van roestvorming en vuil in het slotmechanisme. Schoonmaken en smeren is meestal de oplossing.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door FrankdeSchipper »

Heb ik ook, wat bij mij helpt: de bus nog eens op slot doen, dan weer openen en dan doe't ie het ineens wel.
Maar als je een oplossing vind: graag!
(ik heb achterklep)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Hanz »

Dat duidt er dus ook op dat het zeer waarschijnlijk in het mechanisme van het slot zit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door FrankdeSchipper »

Er zit iets van een motortje in want als ie niet goed sluit hoor je iets later een soort motortje brommen, heel even maar...
Als ik dan (met de transponder sleutel) een keer dicht doe en dan weer open, dan sluit 'ie perfect.
...ik heb nog garantie...
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Koffieman »

Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Multivan Generation »

Koffieman schreef: 07 feb 2018, 20:12 Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Misschien fijnproevers?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Hanz »

Koffieman schreef: 07 feb 2018, 20:12 Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Erg vervelend maar wel een heel ander probleem dan waar dit topic over gaat. Ben trouwens benieuwd of de topicstarter al verder is gekomen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef: 07 feb 2018, 22:00
Koffieman schreef: 07 feb 2018, 20:12 Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Misschien fijnproevers?
:bifun `


Dit kan écht niet (meer) Peter! ...voor grappen en grollen móet je in het fun-forum zijn volgens uhh.. de vriend van Grietje :lach :lach
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door heemskerk »

Koffieman schreef: 07 feb 2018, 20:12 Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Mooi balen. Misschien zo'n geval op je trekhaak (mocht je die hebben) monteren zodat de klep/deuren niet meer open kunnen? Geen garantie maar ontmoediging helpt ook misschien..


Volgens ene V.O.F. De K. zou een Angoleese of Braziliaanse dealer er meer van weten?



Ik sta op, nog niet wakker
Ik wankel door het huis als 'n stakker.
Maar ondanks alles haal ik m'n doel, op het gevoel.
Ja, ik ben een gebruiker.
Het pure spul, dus zonder de suiker.
Ik giet het zwarte goud in een kop,en ik leef weer op
En de markt wordt stabieler
De grote winkels werken als dealer
Een angolees of Braziliaan levert het aan
Het bevat cafeine, ik loop erop als was 't benzine
Espresso, supra, altijd loodvrij, dus doet U mij:

:koffie :knipoog :knipoog
Laatst gewijzigd door heemskerk op 08 feb 2018, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door Hanz »

heemskerk schreef: 07 feb 2018, 22:20
Multivan Generation schreef: 07 feb 2018, 22:00
Koffieman schreef: 07 feb 2018, 20:12 Bij mij gaat de achterklep na de derde inbraakpoging niet meer open, deurslot is ook kapot gedraaid voor de 2e keer, zoveel moeite voor een invalidebus uit 2005?!
Misschien fijnproevers?
:bifun `


Dit kan écht niet (meer) Peter! ...voor grappen en grollen móet je in het fun-forum zijn volgens uhh.. de vriend van Grietje :lach :lach
De vriend van Grietje? Ja, dat zou ik zomaar kunnen zijn, ik ken mijn klassiekers :knipoog
Alleen reageerde ik niet op Peter maar op Koffieman :ie
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Slot achterklep sluit niet goed.

Bericht door heemskerk »

Hanz schreef: 07 feb 2018, 23:07
heemskerk schreef: 07 feb 2018, 22:20
Multivan Generation schreef: 07 feb 2018, 22:00

Misschien fijnproevers?
:bifun `


Dit kan écht niet (meer) Peter! ...voor grappen en grollen móet je in het fun-forum zijn volgens uhh.. de vriend van Grietje :lach :lach
De vriend van Grietje? Ja, dat zou ik zomaar kunnen zijn, ik ken mijn klassiekers :knipoog
Alleen reageerde ik niet op Peter maar op Koffieman :ie
Sportief! :toppie
Plaats reactie