Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kapot gelopen motor naar revisie t5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door heemskerk »

Angelo-anneveld schreef: 08 mar 2018, 18:08
Multivan Generation schreef: 08 mar 2018, 16:49 Probeer eens aan de hand van je nu ingebouwde motornummer,
wat ergens op de motor zelf moet staan *weet even niet waar*
te achterhalen of het wel je eigen motor is.
Het motornummer kun je dan vergelijken met het nummer wat vermeld wordt op de wagensticker,
welke je kunt vinden op bijvoorbeeld de bestuurdersstoel console, of op de eerste pagina van je service boekje.

Als het niet je eigen motor is, dan heeft het bedrijf echt wat uit te leggen, als ze het als revisie verkocht hebben..

Zat origineel een AXE MOTOR in .
En nu ook weer dus dat is het probleem niet multivan.
"Specialist" zei net dat er met de motor niks mis is hij loopt super. Alleen de intercooler komt heel en heel veel olie uit.. laat hem nu warm draaien en alle olie eruit pompen( met de intervooler los uiteraard) aan de egr kant.
De turbo lijkt nu droog
Multivan bedoeld het unieke motornummer, niet de typecode..
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Angelo-anneveld »

black bulli schreef: 08 mar 2018, 18:50 Eerst was de turbo op beide slakhuizen los ,nu loopt ie volgens een "specialist" weer prima,tis allemaal maar wat raar als ik zo je berichtjes lees.Wat is je locatie? Misschien kan een weetjeweller eens zn neus onder de motorkap steken en je kan adviseren met wat ie aantreft...
De turbo is vernieuwd. Dus dat slakhuizen hebben geen speling meer.
Woon zelf in emmen, nog wel een eindje uit de buurt.

Groetjes
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Ralph Bakker »

Anders naar JB autoservice te Diever. Dicht bij je in de buurt.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Angelo-anneveld »

Ralph Bakker schreef: 08 mar 2018, 19:31 Anders naar JB autoservice te Diever. Dicht bij je in de buurt.

Volgende week donderdag gaat de multivan op transport naar het bedrijf waar de motor vandaan komt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Multivan Generation »

heemskerk schreef: 08 mar 2018, 18:32 Multivan bedoeld het unieke motornummer, niet de typecode..
Inderdaad, iedere motor heeft een motorcode en een uniek motornummer (volgnummer),
wat ingegraveerd of ingegoten op de motor ergens vermeld staat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Maup
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2017, 19:23

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Maup »

Als ik je verhaal zo lees. Ik heb het zelfde gehad t5 gechipt. En volle pijp. Motorvermogen valt weg. 1 grote zwarte wolk. Turbo heb je opgeblazen. En ik ben bang dat je met het opnieuw starten de schoepen van je turbo je motor ingezogen hebt. Als je motor zelf hoog begint te lopen. Dat noemen ze dieselen. Dan verbrand hij zijn eigen motor olie en gaat ie als het tegen zit. door tot het klaar is. Hoop dat het meevalt voor je.
Koffieman
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Koffieman »

Moet even aan het forum op tablet wennen, bericht vervalt.🤔
Laatst gewijzigd door Koffieman op 12 mar 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Koffieman
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Koffieman »

Angelo-anneveld schreef: 08 mar 2018, 18:08
Multivan Generation schreef: 08 mar 2018, 16:49 Probeer eens aan de hand van je nu ingebouwde motornummer,
wat ergens op de motor zelf moet staan *weet even niet waar*
te achterhalen of het wel je eigen motor is.
Het motornummer kun je dan vergelijken met het nummer wat vermeld wordt op de wagensticker,
welke je kunt vinden op bijvoorbeeld de bestuurdersstoel console, of op de eerste pagina van je service boekje.

Als het niet je eigen motor is, dan heeft het bedrijf echt wat uit te leggen, als ze het als revisie verkocht hebben..

Zat origineel een AXE MOTOR in .
En nu ook weer dus dat is het probleem niet multivan.
"Specialist" zei net dat er met de motor niks mis is hij loopt super. Alleen de intercooler komt heel en heel veel olie uit.. laat hem nu warm draaien en alle olie eruit pompen( met de intervooler los uiteraard) aan de egr kant.
De turbo lijkt nu droog
Voor wie dit aangaat een compleet nieuwe intercooler voor mijn 1.9 tdi uit 2005 kostte bij http://www.radiateurenservicewest.nl/ Rotterdam was 135 euro incl. BTW ex. Verzenden.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Angelo-anneveld »

Kleine update,

Auto inmiddels bij de garage in Nijmegen gebracht.
Compressie metingen waren goed.
Uit de Carter ontluchtingslang kwam ook geen olie.
Wat bij hun maar op 1 ding duidde, en dat is dat de nieuwe turbo hoogstwaarschijnlijk niet goed gereviseerd is.. waardoor ik dus het hetzelfde probleem heb als bij mijn oude turbo..

Groetjes
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door runnerted »

Alles meegelezen wil ik 1 ding weten.

Ik heb in het verleden genoeg scooter blokken en blokken voor de motor laten reviseren..

Als het oude blok onder de scooter of motor vandaan kwam was deze zwart en smerig. De blokken kreeg ik altijd brandschoon terug en zagen eruit als nieuw. Is dat bij automotoren ook noet zo? Met andere woorden het zou toch heel makkelijk te controleren zijn als het blok gereviseerd is?
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Olaf »

De buitenkant schoonmaken is iets anders dan reviseren
....
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Pascal-141 »

Olaf schreef: 20 mar 2018, 10:09 De buitenkant schoonmaken is iets anders dan reviseren
....
+1
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Erdem50 »

Wij noemen dit spuitbusrevisie
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
jordydereus

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door jordydereus »

Haha. Ja dat heb ik ik ook wel eens gezien...
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5

Bericht door Angelo-anneveld »

Jongens ik heb een vraag voor de kenners,
Ik weet dat een AXD EN AXE niet veel verschillen.
Ook de turbo past gewoon 1op1 incl bochtje dan van de in laat..

Mijn vraag is kan ik zo een axd turbo op mijn axe motor schroeven?
Verlies ik dan alleen vermogen of?

Hoor graag jullie reacties!
Plaats reactie