Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kapot gelopen motor naar revisie t5
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Hahahah!
Ik sleutel wel veel aan auto’s, maar geef toe dat de 2.5TDI MOTOREN wel een speciaal snufje techniek is.. maar goed van fouten leer je.. en so far so good!
Fijne avond !
Ik sleutel wel veel aan auto’s, maar geef toe dat de 2.5TDI MOTOREN wel een speciaal snufje techniek is.. maar goed van fouten leer je.. en so far so good!
Fijne avond !
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Klinkt goed, maar heb je na het zeven de olie nog getest op restlumisatie?Angelo-anneveld schreef: ↑za mar 31, 2018 21:59Hallo peter,
Bedankt voor je reactie.
En die snap ik ook volkomen!
Ik heb vandaag de bus klaar gemaakt.
Er zaten metaal splinters in de olie heb de olie zo’n 5 of 6 keer gegoten in de motor kort laten draaien en elke keer de motorolie door een zeef gelaten,
Intercooler + slangen gereinigd.
In iedere geval allemaal bedankt voor het meedenken en fijn weekend
Anders heb je nog alles voor niets gedaan
Su6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- black bulli
- Berichten: 2447
- Lid geworden op: vr okt 31, 2014 16:20
- Locatie: Teteringen/Rollingen(Lux)
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen? 

-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Beckontheroad schreef: ↑zo apr 01, 2018 8:02Klinkt goed, maar heb je na het zeven de olie nog getest op restlumisatie?Angelo-anneveld schreef: ↑za mar 31, 2018 21:59Hallo peter,
Bedankt voor je reactie.
En die snap ik ook volkomen!
Ik heb vandaag de bus klaar gemaakt.
Er zaten metaal splinters in de olie heb de olie zo’n 5 of 6 keer gegoten in de motor kort laten draaien en elke keer de motorolie door een zeef gelaten,
Intercooler + slangen gereinigd.
In iedere geval allemaal bedankt voor het meedenken en fijn weekend
Anders heb je nog alles voor niets gedaan
Su6
JB
En dat is?
Ik heb er gister zo’n 200km mee gereden.
Wil vandaag nog eens de olie aftappen en een paar keer filteren. Is het miss verstandig om de carterpan te demonteren?
- Multivan Generation
- Berichten: 26619
- Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Staat het niet op T4-wiki?black bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 9:43restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?![]()

Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Multivan Generation schreef: ↑zo apr 01, 2018 13:37Staat het niet op T4-wiki?black bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 9:43restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?![]()
![]()
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Niet bekend mee, MG? :)Multivan Generation schreef: ↑zo apr 01, 2018 13:37Staat het niet op T4-wiki?black bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 9:43restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?![]()
![]()
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.Angelo-anneveld schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:15Multivan Generation schreef: ↑zo apr 01, 2018 13:37Staat het niet op T4-wiki?black bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 9:43restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?![]()
![]()
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..heemskerk schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:56Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.Angelo-anneveld schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:15Multivan Generation schreef: ↑zo apr 01, 2018 13:37
Staat het niet op T4-wiki?![]()
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?
- black bulli
- Berichten: 2447
- Lid geworden op: vr okt 31, 2014 16:20
- Locatie: Teteringen/Rollingen(Lux)
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Als ie niet meer trekt ,heb je m waarschijnlijk niet gelimuniseerd 

-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Hahahahahahablack bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 16:13Als ie niet meer trekt ,heb je m waarschijnlijk niet gelimuniseerd![]()
-
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Jij begrijpt m!black bulli schreef: ↑zo apr 01, 2018 16:13Als ie niet meer trekt ,heb je m waarschijnlijk niet gelimuniseerd![]()
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Ik waardeer je optimisme.Angelo-anneveld schreef: ↑zo apr 01, 2018 16:02daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..heemskerk schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:56Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.Angelo-anneveld schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:15
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?

-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma jan 01, 2018 23:22
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
heemskerk schreef: ↑zo apr 01, 2018 20:09Ik waardeer je optimisme.Angelo-anneveld schreef: ↑zo apr 01, 2018 16:02daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..heemskerk schreef: ↑zo apr 01, 2018 15:56
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?Zal ongetwijfeld met de verstelbare geometrie van de toerbô te maken hebben. Geen noodloop? Misschien even rijdend een log zien te maken dan kan je zien wat er (niet) gebeurt..
Het lijkt inderdaad een soort van noodloop.
De turbo draait wel maar niet volop!
Alsof de druk weg is zeg maar
- Multivan Generation
- Berichten: 26619
- Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kapot gelopen motor naar revisie t5
Heb je met de roetkat eronder gereden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...