Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dubbele katalysator?

vragen over de T5
Plaats reactie
Martindejonge
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 sep 2016, 19:14

Dubbele katalysator?

Bericht door Martindejonge »

Beste mensen,

Ik zit voor mijn werk veel in Duitsland en ook de binnensteden, In een aantal Duitse steden heeft men al de wetgeving mbt milieu van diesels in de aangescherpt. Op basis van deze wetgeving kan ik binnenkort in een paar steden niet meer rijden. Vermoedelijk zullen andere steden dit ook gaan doen.

Is het mogelijke om de CO2 uitstoot te verminderen met een dubbele katalysator en is deze dan ook in een T5 te plaatsen?

Martin
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door heemskerk »

Een en ander overwegende denk ik niet dat dat een easy option gaat worden. Er wordt gekeken naar fabriekswaarden vwb de uitstootpercentages en niet naar het actuele uitstootgehalte. Na aanpassing (waarvoor je echt wel geavanceerde technieken toe zou moeten passen, veel meer dan een bypass cat oid) zal je ook nog een typegoedkeuring moeten verkrijgen. Ketsjing!
jordydereus

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door jordydereus »

Useless.

Euro6 kopen is de enige oplossing

Iets anders trappen ze niet in.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door Multivan Generation »

heemskerk schreef: 01 mar 2018, 20:49 Een en ander overwegende denk ik niet dat dat een easy option gaat worden. Na aanpassing (waarvoor je echt wel geavanceerde technieken toe zou moeten passen, veel meer dan een bypass cat oid) zal je ook nog een typegoedkeuring moeten verkrijgen. Ketsjing!
Ik heb pas geleden, een naderhand inbouwbare roetfilter met SCR-kat combinatie gezien.
Kan ik wel weer eens opzoeken, komt binnenkort op de markt..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door heemskerk »

Aftermarked-kit (AbBlue).. Inbouwen, laten keuren bij RDW en een upgrade naar Euro-6 > ontheffing verbod milieuzones en een MRB-kortingsbonus ter stimulatie.. 't Voltallige kabinet krijgt er opwaarts-peristaltische neigingen van. Toch zou het voor de doelstellingen mbt klimaat een (rekenkundig) voordeel kunnen zijn. Voor de werkgelegenheid ook goed..

Ik zeg: allemaal aan de/het ureum.. :toppie
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door Gerard 136 »

Bestaat er eigenlijk al een after-market upgrade Euro-5 naar Euro-6? Ik wil nog wel even blijven genieten van mijn MJ 2015 T5GP California, dus misschien is (wordt) dit een goede oplossing!?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door heemskerk »

Gerard 136 schreef: 02 mar 2018, 22:47 Bestaat er eigenlijk al een after-market upgrade Euro-5 naar Euro-6? Ik wil nog wel even blijven genieten van mijn MJ 2015 T5GP California, dus misschien is (wordt) dit een goede oplossing!?
Die is er. Peter heeft een mooi artikel hierover. Wil je 'm ff posten?
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door ruud23 »

Ik ben ook geïnteresseerd met de mogelijkheden voor upgrade > Euro-6. Door een nieuwe te kopen ben ik een halve ton lichter en rijdt mijn oudje busje alsnog 20 jaar door, 1.500 km verderop - op dezelfde aardbol :(
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dubbele katalysator?

Bericht door Multivan Generation »

Lukt niet echt..

De mensen die interesse hebben kunnen me een mailtje sturen met als onderwerp:

ombouw naar Euro-6

Ik of Diana stuur dan een mailtje met een PDF. :zwaai

Let op: aanbod is niet onbeperkt geldig..

(ik zit de komende 2 weken in het buitenland, vandaar)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie