Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stadslicht en achterlicht links werken niet

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Stadslicht en achterlicht links werken niet

Bericht door Hendrik Jan »

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar we hebben ons T5-je nog steeds hoor :ikrij
De laatste paar jaar niet echt hele bijzondere dingen meegemaakt gelukkig, op een setje nieuwe schokdempers en een accu na, maar da's gewoon normaal onderhoud bij een auto met 280.000km op de klok.

Ik heb nu wel een beetje een vreemde storing; zowel mijn stadslicht links als mijn linkerachterlicht doen het niet.
Als ik echter met uitgeschakeld contact de RAW hendel naar links zet doen ze het wel.

Het is een T5 uit 2007, dus gek veel elektronica zit er nog niet in.
Weet iemand misschien de penbezetting van de schakelaar of, nog mooier, waar ik iets van een stukje elektrisch schema kan vinden?

Gaat zowel voor links als rechts een aparte draad weg bij de schakelaar, dus is misschien de schakelaar defect?

Maar als ik dus een penbezetting van de schakelaar zou hebben kan ik eventueel een en ander meten.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg
Hendrik-Jan
Gebruikersavatar
Hendrik Jan
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mar 2013, 17:25

Re: Stadslicht en achterlicht links werken niet

Bericht door Hendrik Jan »

Na nog eens een tijdje Googelen op het Audiforum de penbezetting gevonden, toch handig dat binnen de familie veel onderdelen hetzelfde zijn :lach
Hier heb ik het lijstje gevonden: https://www.audiforum.nl/forum/model-sp ... elaar.html

Na dus nog eens goed naar pen 13 te hebben gekeken, bleek de draad gebroken te zijn door een eerdere aansluiting van de dagrijverlichting.
Draadje opnieuw aan elkaar gesoldeerd en warempel, er is weer licht :adhd

Het is dus opgelost :gekte
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Stadslicht en achterlicht links werken niet

Bericht door heemskerk »

Hendrik Jan schreef: 12 apr 2018, 23:46 Na nog eens een tijdje Googelen op het Audiforum de penbezetting gevonden, toch handig dat binnen de familie veel onderdelen hetzelfde zijn :lach
Hier heb ik het lijstje gevonden: https://www.audiforum.nl/forum/model-sp ... elaar.html

Na dus nog eens goed naar pen 13 te hebben gekeken, bleek de draad gebroken te zijn door een eerdere aansluiting van de dagrijverlichting.
Draadje opnieuw aan elkaar gesoldeerd en warempel, er is weer licht :adhd

Het is dus opgelost :gekte
Nuttige info. Mooi dat het weer werkt, dank voor het delen! :yes
Plaats reactie