Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

trekhaak

Bericht door Jos M »

Als ik bij een T5 2011 een trekhaak monteer, moet ik dan langs RDW om hem op kenteken te krijgen of is dit niet nodig als het een goedgekeurde trekhaak is.
BVD Jos
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: trekhaak

Bericht door Ralph Bakker »

Niet nodig.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: trekhaak

Bericht door Jos M »

Oke, bedankt
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
rogierve
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:57

Re: trekhaak

Bericht door rogierve »

Dit weet ik niet helemaal zeker of het juist is. Bij mijn weten moet er een conformiteitsbewijs beschikbaar zijn voor het voertuig bij controle en is het ook van belang dat dit klopt als er een schade ontstaat voor de verzekering.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenbewijs

Vanwaar de gedachte dat het niet nodig is?
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: trekhaak

Bericht door Ralph Bakker »

rogierve schreef: 19 aug 2018, 16:22 Dit weet ik niet helemaal zeker of het juist is. Bij mijn weten moet er een conformiteitsbewijs beschikbaar zijn voor het voertuig bij controle en is het ook van belang dat dit klopt als er een schade ontstaat voor de verzekering.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenbewijs

Vanwaar de gedachte dat het niet nodig is?
Staat al in je verhaal. Vanaf 2008 staat dit al op je kentekencard. Bij alle bedrijfsauto’s heb ik geen conformiteitsbewijs gehad. Ook nooit naar gevraagd bij controle of verzekering.

Je verhaal gaat wel op bij wagens uit het buitenland. Vaak pickup’s of andere vreemde wagens.
Simpele check is je kenteken bij rdw invullen en kijken of er gewichten geregistreerd staat van wat je mag trekken.

Staan er gewichten vermeld dan hoef je niets te doen. Staat er een 0 dan zul je een keuring moeten aanvragen.
rogierve
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:57

Re: trekhaak

Bericht door rogierve »

Top om te weten, we hebben nog een Vito busje bij de werkplaats staan waarmee ik nu niets trek om die reden. Ik ga het even uitzoeken voor deze auto.
Plaats reactie