Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Niet goed!

vragen over de T5
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet goed!

Bericht door Harry 341 »

edwardfotografie schreef: 11 jul 2018, 09:27 Harry ik kan geen privebericht sturen zie ik, maar kun je een indicatie geven wat het schoonmaken vd filter heeft gekost?
Ik was bij een normale (geen dealer) garage 199.40 kwijt,en daar hebben ze voor uitgelezen...na de reparatie nog eens...en toch gauw 2 uur bezig geweest...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet goed!

Bericht door Harry 341 »

Erdem50 schreef: 11 jul 2018, 12:23 Wat is of was de storingscode, je kan toch niet roepen dat het roetfilter verstopt zit? Soms komt dit door een slecht werkende verschildruksensor bijvoorbeeld.

Het is geen prijsschieten mannen, beginnen met uitlezen en testen en dan herstellen wat nodig is.
[/quot

Erdem,het begon bij mij met het filterlampje....en volgens "het"boekje betekend dat filter verstopt...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Niet goed!

Bericht door Multivan Generation »

En wat was het nu bij de topicstarter?
Kosten?
Hoe vastgesteld?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
edwardfotografie
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Niet goed!

Bericht door edwardfotografie »

VW garage kan het probleem niet snel vinden.
Er leek een druksensor defect. Deze is vervangen en daarna is men gaan regenereren. Zonder resultaat.
Er zal verder gezocht moeten worden, alleen dat gaat langer duren.

Morgen krijgen we een vervangend Campertje van de ANWB en zetten we de reis voort.
Onze VW wordt gerepatrieerd naar “onze” garage in NL.
edwardfotografie
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Niet goed!

Bericht door edwardfotografie »

Multivan onze berichten hebben net gekruist zie ik
gaitoetnhof
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2016, 12:55

Re: Niet goed!

Bericht door gaitoetnhof »

Heb een zelfde soort storing gehad.
Eerst heeft de dealer ook geprobeerd het roetfilter te degenereren (service van de zaak). Heeft niet geholpen. Daarna was de turbo verdacht. Toen ik de kosten van vervanging hoorde, heb ik besloten door te rijden en de storing die af en toe voorkwam voor lief te nemen. Na herstarten was de storing telkens weer weg.
Na een jaar doorrijden, kreeg ik de storing opnieuw drie keer kort achter elkaar op de Duitse autobahn. Ben naar een dealer in Ulm geweest en die heeft een gat in de turboslang geconstateerd. Nadat deze vervangen is (slang kost een paar tientjes), heb ik het probleem niet weer gehad.

Succes,
Gait
Plaats reactie