Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoopadvies

vragen over de T5
Plaats reactie
Woetie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2018, 22:43

Aankoopadvies

Bericht door Woetie »

Hey allen.

Ik heb en vraagje over de aankoop van een t5 2.0 140pk DSG uit 2015. Heb de zoekfunctie gebruikt maar vind niet direct een antwoord op mijn vragen.

De wagen die ik op het oog heb (ga straks een testrit maken) heeft 165k km op de teller, wat ik vrij veel vind op 3 jaar tijd. Is volgens de verkoper (citroen garagist) niet van een zelfstandige geweest en heeft nooit zware lasten moeten trekken.

Vraagprijs is 19650€. Valt mee voor de leeftijd denk ik maar voor het aantal km?

Omdat ik nieuw ben in de transporter wereld weet ik ook niet goed waarop ik juist moet letten tijdens de bezichtiging en de testrit.

Hebben jullie tips?

Alvast merci!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aankoopadvies

Bericht door Snautzer »

55.000km per jaar voor een particulier lijkt me tamelijk veel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aankoopadvies

Bericht door Pascal-141 »

ik zou liever een kopen met veel km's op korte tijd , dan eentje met bijna geen km's op vele jaren.
Eentje die heel veel km's doet , zal in de meeste gevallen minder slijtage hebben , dan eentje die weinig km's gedraaid heeft , en dus waarschijnlijk steeds "rond de kerktoren gereden heeft" , en veel gestart heeft (koude motor) , nooit echt warm gereden , veel de koppeling gebruikt enz enz .
Die 2.0TDI motoren kunnen veel km's aan (heb ze al zien voorbij komen met +500.000 ) , dus van die 165.000 zou ik niet wakker liggen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: Aankoopadvies

Bericht door Vmaxxer »

Snautzer schreef: 10 jul 2018, 09:50 55.000km per jaar voor een particulier lijkt me tamelijk veel.
mwoah.. ik rij ook >50K per jaar als particulier.
2006 T5 2.5 AXD
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Aankoopadvies

Bericht door heemskerk »

Pascal-141 schreef: 10 jul 2018, 10:17 ik zou liever een kopen met veel km's op korte tijd , dan eentje met bijna geen km's op vele jaren.
Eentje die heel veel km's doet , zal in de meeste gevallen minder slijtage hebben , dan eentje die weinig km's gedraaid heeft , en dus waarschijnlijk steeds "rond de kerktoren gereden heeft" , en veel gestart heeft (koude motor) , nooit echt warm gereden , veel de koppeling gebruikt enz enz .
Die 2.0TDI motoren kunnen veel km's aan (heb ze al zien voorbij komen met +500.000 ) , dus van die 165.000 zou ik niet wakker liggen .
Dát zijn de berichten.. :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies

Bericht door Multivan Generation »

Pascal, begin je 'om'te geraken en je mening over de betrouwbaarheid wat bij te stellen?

Wat mij opvalt is de soepelheid, zeg maar elasticiteit van onze motor. CAAC met wat vertroeteling.
Heeft in de beklimmingen toch minder moeite, lager dan 2000 rpm dan onze flink gekietelde 2.5 TDI in de T4..

Blok loopt ook veel rustiger..

@topicstarter. Kijk goed in de boekjes of er iedere 60.000 km wel degelijk onderhoud is uitgevoerd aan de DSG.. is belangrijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aankoopadvies

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 11 jul 2018, 19:45 Pascal, begin je 'om'te geraken en je mening over de betrouwbaarheid wat bij te stellen?

Euh... ik rijd al bijna 5 jaar met zo'n 2.0tdi blok rond ... met ondertussen bijna 240.000km op de teller (weliswaar 163pk in een Amorok , en niet in een T5gp , maar in wezen is het hetzelfde blok) waarvan de meeste kilometers met een zware aanhanger erachter. Geen olieverbruik , en het enige wat vervangen is tot nu , was onlangs de gasklep. Mij hoor je niet klagen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie