Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plakkend dashboard

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Multivan Generation »

@ Frans-T4,
en dan is hij af en toe ook nog incontinent je bus... :troost
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Plakkend dashboard

Bericht door frans_t4 »

Multivan Generation schreef: 23 aug 2018, 18:51 @ Frans-T4,
en dan is hij af en toe ook nog incontinent je bus... :troost
Man hou op.... :ie :huilen
Wat dacht je van de versnellingsbak ...
Revisie bedrijven doen niets anders dan vanaf 2004 VAG bakken repareren... en reviseren... :bonk
Echt hoor Deutsche grundlicheid is er na het T4 tijdperk niet meer.. al hoe wel de T4 tot 1997 flink konden roesten....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Plakkend dashboard

Bericht door freek »

Heb vanmorgen de onderste bekleding van de linker b-stijl vervangen bij mijn multivan 2004. Niet omdat hij plakkerig was maar omdat hij krassen had. De softlack is nml ook erg kwetsbaar. De nieuwe had ik al een jaar liggen. Ik wilde ook de rechter vervangen naar die was al niet meer leverbaar. De nieuwe heeft als productiedstum dec 2007 en heeft geen softlack.
Maar als je wilt verieuwen moet je dus niet te lang wachten. Het lijkt erop dat vw bij niet courante interieurdelen na 10 jaar stopt met levering.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Multivan Generation »

@ Freek,
ik heb nog wel wat liggen voor de rechterzijde beneden B-stijl.

Bij mij is er eentje met roosters in gekomen in verband met de luchtstandkachel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Plakkend dashboard

Bericht door freek »

@peter: ik heb je een email gestuurd.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Arbee »

Net terug van weekendje Spa, en als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige die hier last van heeft. Oplossingen zijn er niet echt of het moet zijn het vervangen van de panelen :huilen
Zijn er geen bedrijven die aan dashboard reparaties/restauraties doen, en waar misschien wel een wjw-er ervaring mee heeft?? Ben benieuwd.
jnelissen
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:42

Re: Plakkend dashboard

Bericht door jnelissen »

Hier hetzelfde probleem met onze California 2005. Het opbergvak op de bovenkant van het dashboard en de panelen van de deur waar de raambediening etc. inzit hebben het ook. Het komt waarschijnlijk ook doordat de vorige eigenaar een hond had die waarschijnlijk af en toe met z'n poten tegen het dashboard stond ofzo, maar dit weet ik niet zeker.
Wij hebben de camper recent gekocht, en ik zit er wel over te denken om deze delen te vervangen. Toch een beetje een smet op een verder zeer goede camper.

Afbeelding

Groet,
Jan
Bijlagen
Camper11.JPG
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Arbee »

Ja dashboard ziet er bij ons ook zo uit, hebben wel honden, maar die staan nooit met hun poten tegen het dashboard aan. Het wordt "gewoon" erg zacht en gevoelig. :ie
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Plakkend dashboard

Bericht door freek »

Zoals eerder gemeld: ik zou hier niet te lang mee wachten want sommige (meeste?) Interieurdelen van de vroege t5's zijn al niet meer leverbaar...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Arbee »

Heb het campercentrum in Amersfoort aan de lijn gehad, moest toch een afspraak maken voor een grote beurt, en dit probleem ook aan de orde gesteld. Was een bekend probleem maar ze hadden zoiets van : maak je er maar niet teveel zorgen om. Komt o.a. door de zon/warmte. Panelen zijn te vervangen, maar omdat het nogal veel arbeid tijd kost is het nogal kostbaar. Als ik er ben dan zal ik nog eens vragen waar je op moet rekenen om toch wel het midden gedeelte, en eventueel de deurpanelen te vervangen.
jnelissen
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:42

Re: Plakkend dashboard

Bericht door jnelissen »

Ik was gisteren bij de volkswagen dealer om wat onderdelen op te halen, en heb gelijk even gevraagd of de dashboard- en deurdelen nog leverbaar zijn. Voor mijn T5 hadden ze alle delen nog op voorraad in Leusden. Hieronder de prijzen voor de losse delen:

Opbergvak midden dashboard (grote vak boven) 7H5 857 922 D: 118,22
Opbergvak dashboard (kleine vak onder) 7H5 858 329 A: 54,75
Afdekking (gedeelte waar alle knoppen inzitten) 7H5 857 211 AB (handmatige airco): 62,95
Deur bekleding boven: 124,09 per stuk, zowel links als rechts. Onderdeelnummers zijn te verschillend afhankelijk van de uitvoering/kleur etc.

De onderdeelnummers kunnen natuurlijk verschillen per model, de prijzen zullen niet veel verschillen. Als je het zelf inbouwt scheelt het natuurlijk wel in de werkplaatsuurtjes.
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Arbee »

Dank je voor deze info, ik ga dit eens vergelijken met Amersfoort. Zal het dus daar ook vragen wat deze onderdelen kosten. Het inbouwne is vats wel te doen, maar je: eerste keer is het veel uitzoeken, een 2e keer gaat meestal al makkelijker. (ervaring enz.) ;-)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plakkend dashboard

Bericht door Multivan Generation »

@jnelissen wat een super reactie compleet met nummers en prijzen. Echt top :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Re: Plakkend dashboard

Bericht door CWoldendorp »

Hoewel al een wat ouder topic, ook ik had last van een plakkend dashboard. Ik heb daarvoor KRYLON Camouflage Paint Color: Black gebruikt. Simpel afschuren (niet te agressief te werk gaan, fijne korrel) en een paar keer in de lak zetten. De kleur is echt identiek aan het VW satin black soft lack.
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Plakkend dashboard

Bericht door MarcoBT4 »

Ik gebruik billen doekjes van de Lidl, werkt perfect ook als ik bij de KFC geweest ben gebruik ik ze. Standaard in me bus liggen :ikrij :yes
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie