Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Versnelling slot

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 603
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Versnelling slot

Bericht door Jos M »

Zag op internet naast Bearlock ook een slot van Construct, iemand hier ervaring mee
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Versnelling slot

Bericht door Beckontheroad »

Wat wil je horen?
Denk niet dat er stats zijn die aangeven of voertuigen met de een of de ander minder worden gestolen.
Heb 2x een bearlock laten inbouwen en tot nu toe niets gestolen.
Maar N is 2 in dat geval....
Zou kijken naar acceptatie bij verzekering en kosten.
JB
Laatst gewijzigd door Beckontheroad op 05 sep 2018, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Versnelling slot

Bericht door henkru »

Jos M schreef: 05 sep 2018, 08:56 Zag op internet naast Bearlock ook een slot van Construct, iemand hier ervaring mee
Ja heb ik ervaring mee heb deze al 10 jaar in de bus zitten.
Heb nog een complete set liggen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Versnelling slot

Bericht door bvddobb »

Wij hebben ook 5 jaar een Construct. Een gecertificeerd versnellingsbakslot was een eis voor de verzekering. Onze dealer heeft deze laten inbouwen, heeft dezelfde certificering als Bearlock.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 603
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Versnelling slot

Bericht door Jos M »

henkru schreef: 05 sep 2018, 11:17
Jos M schreef: 05 sep 2018, 08:56 Zag op internet naast Bearlock ook een slot van Construct, iemand hier ervaring mee
Ja heb ik ervaring mee heb deze al 10 jaar in de bus zitten.
Heb nog een complete set liggen.
Bedoel je dat je hem zelf heb ingebouwd
bvddobb schreef: 05 sep 2018, 16:54 Wij hebben ook 5 jaar een Construct. Een gecertificeerd versnellingsbakslot was een eis voor de verzekering. Onze dealer heeft deze laten inbouwen, heeft dezelfde certificering als Bearlock.
Had nog nooit van dit merk gehoord, vandaar mijn vraag.
Beckontheroad schreef: 05 sep 2018, 10:58 Wat wil je horen?
Denk niet dat er stats zijn die aangeven of voertuigen met de een of de ander minder worden gestolen.
Heb 2x een bearlock laten inbouwen en tot nu toe niets gestolen.
Maar N is 2 in dat geval....
Zou kijken naar acceptatie bij verzekering en kosten.
JB
Inderdaad denk ik niet dat je ooit weet, dat als je er geen heb, je auto gestolen zal worden.
In ruim 40 jaar nog nooit auto kwijtgeraakt door diefstal.
Ik zag nu ook dat de Bearlock, als ook de Constuct, worden geadviseerd door de verzekerings maatschappijen
Gebruikersavatar
Panadero
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:37

Re: Versnelling slot

Bericht door Panadero »

Toen wij onze T5 cali kochten moest er een versnellingsbakslot in voor de verzekering. Het advies was toen om een Construct te nemen, omdat bij de Bearlock campers gestolen zouden zijn. Of dit waar is weet ik niet, maar de Construct werkt ook probleemloos.

Met versnellingsbaksloten worden toch nog veel auto's gestolen. Onze auto is (op verzoek van de verzekering) begin dit jaar nog voorzien van een slot op de OBD stekker en er is een extra plaat gemonteerd ergens onder de motorkap. Die plaat zorgt ervoor dat het dievengilde de verbinding tussen pook en de versnellingsbak aldaar niet los kan koppelen. Het blijkt zo mogelijk de auto in een versnelling vooruit te zetten (en te stelen) ondanks een versnellingsbakslot. Daarnaast werkt een versnellingsbakslot alleen op voorwielen (ook bij een 4M), dus aan de voorzijde de auto liften en deze zo meenemen kan ook nog.
T6.1 California Coast 4M
Plaats reactie