Die N279 klep er helemaal tussenuit programmeren is waarschijnlijk de mooiste optie, aangezien dat ding er bij een fabrieksoriginele kachel ook niet tussen zit. Echter nu las ik in een Duitstalig artikel dat die klep bij een T5 blijkbaar niet softwarematig te omzeilen is... Iemand daar toevallig ervaring mee?
Is er dan naast de door de distributieriem aangedreven waterpomp nog een andere pomp in het koelwatercircuit aanwezig bij een 1.9l motor? Ik heb een schematische tekening van het koelwatercircuit en zie die daar niet in terug, aanjagerrelais aan de elektrische pomp van de Webasto hangen zou dan inderdaad een goede tip zijn.Hou er wel rekening mee dat als je waterpomp op de webasto een bestaande waterpomp vervangt deze ook draait als de motor warm is en je webasto uit staat.
Ik vraag me wel af: zit dat ook zo verwerkt in die kabelboompjes die je achteraf bij Webasto kunt kopen om een bijverwarmer om te bouwen naar standkachel? Of hoe doen ze het daar? Aangezien de kabelbomen bij mijn kachels nog grotendeels aanwezig zijn, was ik niet van plan om die nieuw (behoorlijk prijzig) aan te schaffen. Naar mijn idee stellen die kant-en-klare kabelbomen ook niet zo veel voor...
Is het niet mogelijk de aanjager te voeden waarbij de sterkte regeling (schakelaar met standen 0,1,2,3,4) nog gewoon in takt blijft? Ik lees overal dat geadviseerd wordt de aanjagerschakelaar bij gebruik van de standkachel op stand 1 of 2 te zetten, dus dat klinkt alsof de sterkteregeling gewoon intact blijft?Als je die dus gebruikt om je blower aantesturen dat je geen mogelijkheid meer hebt in de bus om je fan snelheid te regelen.
Plan is in ieder geval om aankomend weekend wat voorbereidingen te gaan treffen voor de inbouw. Zal dan ook eens nauwkeurig kijken hoe het koelwatercircuit er bij mijn auto nu daadwerkelijk bij ligt (bijvoorbeeld of die klep N279 ook daadwerkelijk aanwezig is).