Nog niet eerder expliciet genoemd, maar voor deze klus heb ik ook een 2e accu onder de bestuurdersstoel gemonteerd. Een Victron AGM-accu van 110Ah. Deze is met een Victron Cyrix-CT 120A scheidingsrelais aan de dynamo gekoppeld.
Onderstaande foto is van tijdens de inbouw en daar is nog niet alles klaar. Naast de accu heb ik namelijk nog een kleine zekeringkast gemonteerd waarop de diverse benodigde aansluitingen voor de kachels, aanjager en aansturing zijn gemaakt. Ook is op de foto nog geen massadraad aangesloten. De twee dikke rode draden zijn elk 16mm2 en lopen parallel naar het scheidingsrelais (samen dus 32mm2).
De dunne rode en zwarte draad zijn aansluitingen voor een externe acculader. In geval van nood of voor periodiek gebruik kan ik daarop eenvoudig een acculader (eveneens van Victron) aansluiten.
Het scheidingsrelais heb ik tussen de andere relais in de E-box van de auto (onder de startaccu) gemonteerd. Aftak van de spanningsrail met eigen zekering is daarbij ook erg eenvoudig.