Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tweedehands Webasto standkachel inbouwen

vragen over de T5
malightcommander

Re: Tweedehands Webasto standkachel inbouwen

Bericht door malightcommander » di okt 09, 2018 15:04

ktmkrik schreef:
ma okt 08, 2018 20:02
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Webasto Nl, hun technische dienst kan en wil jou denk ik wel van nuttige info voorzien waar je wat mee kan.
Dat heb ik gedaan, maar Webasto beantwoord zelf geen vragen van particulieren, zij verwijzen direct door naar hun dealers. Ik heb nu met 2 Webasto dealers gesproken en zij geven beiden aan absoluut geen ervaringen te hebben met originele VW kachels die over canbus worden aangestuurd...

Daarom zou ik denk ik beter eens kunnen praten met iemand die over VCDS en bijbehorende kennis beschikt. En hopelijk weet wat er allemaal 'mogelijk' is.

Groeten Hugo
VW T5 1.9 TDI 105pk

ktmkrik

Bericht door ktmkrik » di okt 09, 2018 22:36

Dan zou ik het eens proberen bij Oude Hendriksman Techniek
Twentepoort West 19
7609 RD Almelo
Tel. 0546 - 539 468

Kun je het beste ff vragen naar Ewald, dit is een Webasto dealer die doorgaans wel mee wil denken.
Blijkbaar heb ik dan geluk gehad want ik kreeg wel antwoorden op mijn vragen bij Webasto.

ArieV

Bericht door ArieV » wo okt 10, 2018 8:40

Vagtechniek in neunen.
Die mannen weten meer van VAG dan de dealers in nederland.
Hun hebben mij toen ook geholpen met het vrijschakelen van de standkachel in de audi.
“DREAM IT. WISH IT. DO IT.”
:T5cruisin

malightcommander

Bericht door malightcommander » vr okt 12, 2018 11:15

ArieV schreef:
wo okt 10, 2018 8:40
Vagtechniek in neunen.
Die mannen weten meer van VAG dan de dealers in nederland.
Hun hebben mij toen ook geholpen met het vrijschakelen van de standkachel in de audi.
Ik heb ze gecontacteerd, maar krijg de reactie dat ze geen ervaring hebben met het programmeren van standkachels en überhaupt niet aan bedrijfswagens groter dan een Caddy willen werken. Dat is dus erg spijtig...

Ik zal de Webasto dealer in Almelo ook wel even contacteren, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat zij ook geen programmeerwerk aan een VW willen uitvoeren...

Iemand nog andere suggesties?
VW T5 1.9 TDI 105pk

malightcommander

Bericht door malightcommander » vr okt 12, 2018 15:10

Oké, even weer een update. Ik ben vanmiddag bij Oude Hendriksman Techniek langsgereden en heb daar met Ewald gesproken. Erg vriendelijke en behulpzame man.
Hij gaf aan ook nog nooit met deze situatie te maken gehad te hebben en niet over de mogelijkheden te beschikken om VW's te programmeren.
Toevallig was er echter net een vertegenwoordiger van Webasto op bezoek en daar heb ik ook even mee gesproken. Heb hem wat fotomateriaal toegestuurd en hij ging het met één van de Webasto technici bespreken, maandag hoor ik meer over het verhaal met de waterpomp.

De vertegenwoordiger van Webasto gaf aan dat het programmeren met VAG-COM niet zo lastig zou zijn verder, Ewald wist hiervoor wel een bevriend adres. Dus na overleg maandag met Webasto kan ik vermoedelijk toch bij Oude Hendriksman terecht om de zaak te laten programmeren.

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het programmeren het moeilijkste zou gaan worden, blijkbaar willen de meeste bedrijven hier toch hun vingers niet aan branden...

Groeten Hugo
VW T5 1.9 TDI 105pk

Plaats reactie