Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak kabelset

vragen over de T5
Plaats reactie
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Trekhaak kabelset

Bericht door bsonders »

Hallo, ik ga binnenkort zelf een trekhaak onder mijn T5 2.0 uit 2011 bouwen alleen nu zie ik bestellen 2 mogelijkheden voor een kabelset:
-een komplete welke ingelezen dient te worden.
-een die waarschijnlijk op de achterverlichting aangesloten kan worden wat behoorlijk wat werk scheelt omdat dan de bekabeling naar voor etc niet hoeft aangelegd te worden en niet ingelezen.

Nu heb ik wel wat verder gezocht of dit uitmaakt maar ik zie verschillende meningen wat betreft eventuele problemen met de canbus bij de laatste optie, heeft iemand tips?
Oh ja ik heb geen PDC etc .
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Trekhaak kabelset

Bericht door Angelo-anneveld »

bsonders schreef: 10 sep 2018, 19:33 Hallo, ik ga binnenkort zelf een trekhaak onder mijn T5 2.0 uit 2011 bouwen alleen nu zie ik bestellen 2 mogelijkheden voor een kabelset:
-een komplete welke ingelezen dient te worden.
-een die waarschijnlijk op de achterverlichting aangesloten kan worden wat behoorlijk wat werk scheelt omdat dan de bekabeling naar voor etc niet hoeft aangelegd te worden en niet ingelezen.

Nu heb ik wel wat verder gezocht of dit uitmaakt maar ik zie verschillende meningen wat betreft eventuele problemen met de canbus bij de laatste optie, heeft iemand tips?
Oh ja ik heb geen PDC etc .
Ik heb mijne onlangs ook weg gebracht voor een trekhaak.
2.0 105pk.
Wij hebben toen ook gebprobeerd om de plug en play set te monteren van een oudere type t5. Dit werkte toen niet en hebben we een nieuwe kabelset plus module moeten bestellen.

Kostte intotaal met montage 300euro
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trekhaak kabelset

Bericht door Multivan Generation »

bsonders schreef: 10 sep 2018, 19:33
-een die waarschijnlijk op de achterverlichting aangesloten kan worden wat behoorlijk wat werk scheelt omdat dan de bekabeling naar voor etc niet hoeft aangelegd te worden en niet ingelezen.
Haal je rechter achterlicht er eens af en bekijk dan even waar je dit dan aan moet sluiten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Re: Trekhaak kabelset

Bericht door bsonders »

ik dacht aan deze kabelset te gebruiken

https://www.rameder.nl/ac-elektrische-a ... 004-1.html
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: Trekhaak kabelset

Bericht door Bram 696 »

Wij hebben een paar maanden geleden het ook laten doen, was 300,- kwijt voor de kabelset plus montage / inleren. Eerst dacht ik wat een geld zeg, naar ben er bij geweest, man wat een werk, hier aansluiten daar aansluiten, toen snapte ik wel dat die paar kabels zo duur werden.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Trekhaak kabelset

Bericht door Multivan Generation »

Mijn broer dacht ook zelf even een trekhaak onder zijn passat variant te monteren. Het sleutelwerk ging prima.
Daarna had hij een niet meer startende auto nadat hij het elektrische gedeelte had aangesloten. Can-bus systeem compleet over zijn nek gegaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie