Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 99
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:08
Locatie: zuid holland

T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Bram 696 » wo sep 12, 2018 8:48

Goedemorgen, ik heb een vraag/probleem die ik aan jullie wil voorleggen.

Het gaat om een VW T5 multivan dsg 2.0, ik heb sinds een laar maanden dat hij de “p” en “n” niet altijd herkend, hierdoor wil hij niet starten. In het het display geeft hij dan zet hem in zijn “p” of “n”, maar dat gaat dus niet :bonk
Het aparte is ook dat het alleen gebeurd als ik op een helling sta, de auto in zijn “p” zet hem en hem dan in die stand laat hangen. De helling hoeft niet groot te zijn, net genoeg dat de auto naar voren kan rollen.
De storing begint dan met een knipperde gloeispiraal en dat het er in het display staat “engine fault - workplace”

De volgende code is uitgelezen terwijl hij de storing staat.

VCDS
5604 - park/neutral switch input circuit
P0850 00 [167] - open or short to plus
MIL on - not confirmed - tested since memory clear

Wat vreemd is dat er een hele aparte datum bij staat, date 2089.14.27

Eerst werd er gedacht aan de printplaat selector in de schakelpook, maar die is vervangen en het probleem blijft bestaan.
Iemand een idee waarmee we dit probleem kunnen tackelen?

Bedankt voor het meedenken alvast. :zwaai
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 0:15

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door imacthomas » wo sep 12, 2018 23:19

Remlichtschskelaar?

Hoeft geen fout te geven om defect te zijn.

Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 99
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:08
Locatie: zuid holland

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Bram 696 » do sep 13, 2018 22:07

Bedankt voor de tip, zojuist gelijk getest
Het remlicht lijkt volledig goed te reageren.
Dat zal het helaas niet zijn.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

Gebruikersavatar
Optimus
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jan 28, 2018 16:44

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Optimus » vr sep 14, 2018 11:46

Versnellings keuze schakelaar op je bak?!
Proud owner of a T5 multivan camper :yes
3xrood

Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 99
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:08
Locatie: zuid holland

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Bram 696 » vr sep 14, 2018 11:50

Bedankt voor je reactie, bedoel je met die schakelaar iets dat echt op de bak zit? Dus niet bereikbaar onder je dashboard?
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

franklin
Berichten: 15
Lid geworden op: di nov 22, 2016 11:08
Locatie: Waalwijk

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door franklin » di okt 02, 2018 11:39

controleer even de stekker op de bak, vaak gaat de bedrading daar stuk.
VW T5 Multivan 2004 AXE ABT -> wordt een dailycamper voor de vrouw
Golf 1 '83 TDI rallyauto 297PK
Polo TSI 2016 van de zaak.

Gebruikersavatar
black bulli
Berichten: 2351
Lid geworden op: vr okt 31, 2014 16:20
Locatie: Teteringen/Rollingen(Lux)

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door black bulli » wo okt 03, 2018 12:22

Advanced measuring values 284/285 al gevonden op vcds? (Bron t4/5 forum england)Dit programma zou wat dieper in dsg software gaan.Wellicht alleen via dealer.Komt de drukknop van je pook wel helemaal naar buiten?Soms blijft ie hangen en kan je de sleutel ook niet verwijderen en "leest"de ecu dat ie niet in p/n staat :toppie

Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 99
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:08
Locatie: zuid holland

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Bram 696 » wo okt 03, 2018 12:41

Bedankt voor de reacties.
De hele versnelligspook is vervangen tot het deel waar hij door een gat naar onder de auto gaat, dit heeft het probleem niet opgelost, op de bak zit voor de rest geen stekker die ik zou kunnen vervangen.
Een deel bekabeling is wel gemaakt en ook een relais onder de accu is vervangen maar niks was een oplossing voor het probleem.


Ik zal eens in de opmerking van blackbulli duiken, vooral het eerste deel, want de pook kan het niet meer zijn. :toppie
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

Gebruikersavatar
jordydereus
Berichten: 1340
Lid geworden op: za aug 16, 2008 22:26
Locatie: Beemster N-H

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door jordydereus » wo okt 03, 2018 21:12

Zoals Scanner Danner zou zeggen : don't be a parts changer.
Afbeelding

runnerted
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 21, 2013 14:53

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door runnerted » wo okt 10, 2018 9:58

Bram 696 schreef:
wo sep 12, 2018 8:48
De helling hoeft niet groot te zijn, net genoeg dat de auto naar voren kan rollen.
Hoever kan de auto rollen als je hem in zijn P zet?

ik kan me voorstellen dat ( jij geeft aan dat het enkelt op een helling gebeurd ) de versnellingsbak onder enorme spanning in zijn P staat en dus niet kan vrijgeven aan de computer te starten.

Indien dit probleem zich weer voordoet, probeer je bus dan een beetje op en neer te duwen en tegelijk starten.


Ik heb het probleem met mijn vorige auto gehad ( Golf 6 1.4TSI DSG ) geen transporter maar wel een DSG bak. wilde niet starten.. Bleek van alles niet goed te zijn in de bak, na revisie stond mijn auto gewoon stil op hellende vlakken i.p.v. een klein beetje doorrollen zeg maar.

Succes met de zoektocht,

Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10

Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 99
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:08
Locatie: zuid holland

Re: T5 dsg schakel/start probleem park/neutral error

Bericht door Bram 696 » za okt 13, 2018 13:49

Als het een centimer is dat hij naar voren rolt dan is het veel. Dit voelt voor mij als vrij normaal, maar hebbdsn ook geen vergelijkingsmateriaal.

Ik liet hem wel eens even een stukje in de ‘n’ rollen en dan pp de handrem voordat ik hem terug zetten in de ‘p’ om de eventuele druk weg te halen, maar dit had meestal niet het beoogde effect en het probleem bleef.

In het begin toen de problemen ontstonde, was nadat alles afgekoeld was het probleem weg.

Nu komt het steeds snel terug, de garage heeft een “omleiding” gelegd waardoor hij wel start, maar de fout is er helaas nog niet uit.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

Plaats reactie