Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5GP vervangen of opknappen

vragen over de T5
Plaats reactie
GerbrandvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018, 19:03

VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door GerbrandvR »

Beste mede forum gebruikers,

We zijn in bezit van een mooie VW T5GP L2 uit 2010 met 180 pk blok en deze gebruikt uiteraard behoorlijk olie maar heeft ook 380d km gelopen en nooit grote problemen mee gehad.

Nu komt het we zijn aan het overwegen een nieuwe T6 met op het moment interessante aanbiedingen, een nette gebruikte rond 2015/2016 maar dat valt wel heel erg tegen wat er wordt aangeboden of een nieuw blok en de t5 opknappen.

Misschien heeft iemand tips.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door Henk250 »

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan een oude bus,maar dat is mijn mening.
Als je nieuwer kunt zou ik dat doen,dan heb je ook wat nieuwere technieken.



:toppie :toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door Henk250 »

Gezien de km stand zal er vast wel wat meer onderhoud komen,neem daarbij de kwalijke reputatie van de 180pk,
dan zou ik voor een nieuwer model gaan,maar ala,ieder zijn mening weetjewel.


:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door Angelo-anneveld »

Ik zou hem houden.
Je weet nu immers wat je hebt!
En ik vind het persoonlijk mooie busjes.
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door luisenbos »

380.000 is veel maar ! zie ook bussen te koop staan waar 650 .000 op staat die ook nog te koop daar vragen ze nog een aardige prijs voor . :ie

Maar als je bus van alle gemakken voor zien is en voldoet aan de wensen van je zelf en er nog goed uit ziet .
nou --- ja misschien zijn het alleen je klep seal geleiders die olie doorlaten zou beginnen met een compressie test .

kijken wat er uit komt dan misschien toch koppie eraf kleppen slijpen en seal vernieuwen . aan de hand daarvan kunt je altijd nog beslissen
of als je toch anders wilt die kosten vallen nog mee ----maar toch wel eens wat ? anders en de centen hebt ? tja er genoeg te koop :toppie succes met je keuze
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door Olaf »

Frits, een t5 die olie gebruikt ga je echt niet repareren door even klepje in te slijpen en klepseals te vervangen , eerder complete motor revisie 😉
Als ik de mogelijkheid had zou ik hem inruilen voor het een bodemloze put wordt.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
GerbrandvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018, 19:03

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door GerbrandvR »

jan2009 schreef: 16 sep 2018, 11:59 Een busje uit 2010 is niet echt oud , zou kunnen dat ze er zelfs nog knap uitziet , beetje afhankelijk van het type gebruiker.
:knipoog
Je mag er voorlopig overal mee komen , milieuzones en zo.
En zal je waarschijnlijk voor de prijs van een ruilmotor bij lange na geen nieuwe T6 kunnen kopen.

Daarbij genomen al het geneuzel rond de diesel , zou ik persoonlijk nog enige jaren de kat uit de boom kijken voor ik overging tot de aanschaf van een splinternieuwe volkswagenbus die rijdt op diesel.
Wat je zegt idd wat worden de regels voor diesels dat weet nog niemand misschien dat het niet zon vaart loopt maar je weet maar nooit, ga je nu voor een T6 die rijdt je niet voor 2 jaar maar een jaar of zes.
Zelf zit ik ook te denken aan een ruilmotor.
GerbrandvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018, 19:03

Re: VW T5GP vervangen of opknappen

Bericht door GerbrandvR »

Olaf schreef: 16 sep 2018, 17:32 Frits, een t5 die olie gebruikt ga je echt niet repareren door even klepje in te slijpen en klepseals te vervangen , eerder complete motor revisie 😉
Als ik de mogelijkheid had zou ik hem inruilen voor het een bodemloze put wordt.
Zelf dacht ik ook inruilen dat je er nog wel wat voor krijgt maar dat gaat van 1500 tot 2800 inruil bij vw onder het mom van ja zit toch wel een smet op :nuts :nuts maar dan moet je nog een behoorlijk klap geld bij leggen voor of een nieuwe mindere mate een gebruikte maar blijft serieus geld met alle perikelen om diesels vind ik het nog wel een lastige
Plaats reactie