Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Passen 3 kinderen in kinderstoel op de achterbank? En die wegenbelasting...

vragen over de T5
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Passen 3 kinderen in kinderstoel op de achterbank? En die wegenbelasting...

Bericht door InfoMuis »

freek schreef: 25 okt 2018, 22:55 Het is dus niet 'sowieso 22% bij een transporter' zoals jij stelt. Dat kan voor andere lezers relevant zijn.
Als je som van de brandstof, afschrijving, onderhoud ed. lager zijn dan de 22% van je nieuwwaarde dan mag je de werkelijke kosten nemen als bijtelling.
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Passen 3 kinderen in kinderstoel op de achterbank? En die wegenbelasting...

Bericht door imacthomas »

Als je 100% BTW ondernemer bent is het idd zo dat je niet meer bijtelling hebt dan de kosten aan het voertuig.
Dit geld voor een eenmanszaak en volgende mij niet voor een VOF.
Heb je een BV met personeel kun je het afkopen.

Echter zegt de TS dat hij een lage omzet heeft en dat gelden weer andere regels voor aangezien hij ook nog voor een werkgever werkt.

Ik zou eens informeren of je de T5 niet privé kunt kopen en rijden, als je aan de belastingdienst aangeeft dat de auto meer dan 10% zakelijk gebruikt wordt krijg je ondernemerskorting op MRB.
En je bent niet verplicht om je zelf km vergoeding te geven.
Je zou dan wel naar een marge bus moeten kijken aangezien je de BTW niet kunt terug vorderen als je in de KOR (klein ondernemers regeling) valt.

Verder is een lange uitvoering met dubbel schuifdeur de perfecte auto voor een gezien met 3 kids, heb er zelf 4 en kan me geen andere auto bedenken met zoveel gebruikt gemak.

succes verder en gezien van de kleine, dat is belangrijker dan een T5 of bijteling.
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Passen 3 kinderen in kinderstoel op de achterbank? En die wegenbelasting...

Bericht door ArieV »

Ik maak gebruik van de 10% regel.
Ik heb me bus 100% prive aangeschaft en gewoon de btw betaald hoeft niet perse een marge bus te zijn je kan ook een marge bus maken.
Ik hou een gesloten km registratie bij en heb een kleine eenmanszaak.
Omdat ik ook nog gewoon in loondienst ben heb ik al wel controle gehad van de belastingdienst.
Ik zelf vind het waardeloos om de km registratie bij te houden, zelfs met de kinderen naar school brengen moet ik het opschrijven.
Er zijn zat mooie apps en kasjes te koop maar blijf het een gedoe vinden.
Er zijn veel mensen die tegen mij riepen maak je niet druk om de registratie, controleren ze toch niet maar na 6maanden was ik al aan de beurt.



Als je bus grijskenteken is en ouder als 5 jaar betaal je geen bpm. Verander je iets aan de grijskenteken maat voering word het een personen auto en mag je wel de bpm aftikken. Dus even particulier het tussen schot verplaatsen mag ook niet.
Ik heb zelf geen melding gemaakt bij de belastingdienst over de betaalde btw of bpm bedrag. En ook niks over gehoort bij de controle.
Plaats reactie