Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

euro 5 milieuclassificatie

vragen over de T5
Plaats reactie
Martindejonge
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 sep 2016, 19:14

euro 5 milieuclassificatie

Bericht door Martindejonge »

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een T5 van 2007 en zoek hiervoor de milieu-classificatie. Op de site van het RDW kan ik hier bij het kenteken van de auto niets vinden.

Valt een T5 van 2007 onder de euro-5 normen?

Martin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: euro 5 milieuclassificatie

Bericht door Multivan Generation »

Euro 4
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Martindejonge
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 sep 2016, 19:14

Re: euro 5 milieuclassificatie

Bericht door Martindejonge »

Thanks,

Ik zit voor mijn werk regelmatig in Duitsland en gezien de ontwikkelingen daar betekent dit dat er plaatsen zijn en komen die niet meer toegankelijk zullen zijn.
Is het technisch mogelijk om een andere katalysator oid te plaatsen en wat zijn geschatte kosten?
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: euro 5 milieuclassificatie

Bericht door freek »

Dit zegt de anwb:
"Na montage van een KBA goedgekeurd roetfilter kunt u wel met het kenteken van uw auto en de factuur met daarop het kenteken van de auto én het KBA goedkeuringsnummer van het filter, een groene milieusticker voor Duitsland aanvragen. Van uw inbouwer krijgt u een KBA certificaat.

Tevens krijgt u een montage attest dat u nodig heeft om toestemming te krijgen als u Antwerpen in wil met de camper. Voor antwerpen kunt u de camper aanmelden als klasse3 met roetfilter."

Alleen in ons land wordt het plaatsen van een aftermarket roetfilter dus niet beloond...

In Frankrijk is net zoals in België is inderdaad de kentekendatum bepalend. maar is er vast een procedure om voor deze landen de euro 4 sticker te verkrijgen. Uw inbouwbedrijf zou die procedure moeten weten. We kennen voorbeelden dat dit voor België óók gelukt is. Maar van één inbouwer weten we dat ze de procedures kennen om voor de betreffende landen de juiste sticker te verkrijgen."
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie