Als ik rijd maak ik dus warm water. Dit systeem werkt vrij goed maar nu wil ik warm water maken “on demand”.
Daarvoor dacht ik aan de Webasto Thermo Top C standkachel upgrade (wat ik in het verleden al eens eerder deed)
Ik herinner me dat in standkachel mode de blazer van kachel achterin niet geactiveerd kan worden, maar wordt de koelvloeistof in die parallelle loop wel verwarmd?
~ Kan iemand met de upgrade me bevestigen of de leidingen naar de kachel achterin warm worden? Je kan dit voelen aan de voorkant van de rechter wielkast achteraan waar de leidingen langs lopen
Ik hoorde van iemand van niet, maar denk dat ie zich vergist met de speciale bypass klep (valve N279) die dat (automatisch) doet. Ik heb die klep dus niet, dat is enkel voor wagens die fabriek af geleverd worden met de TTC standkachel optie - zie schema wat ik vond in VW’s SSP 415-416
Om enkel de koelvloeistof in de kachel(s) circuit te verwarmen wil ik het motorblok by-passen, waarschijnlijk met een 3 weg klep zoals de N279
~ Heeft iemand raad hoe dit te doen?
~ Waarom staat de kachel achterin in een parallel circuit met de kachel in het dashboard? Ik begrijp de functie niet goed van de thermostat cut-off valve (19)