Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2007 T5 of 'jonge' T4 ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Travelaar
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 okt 2018, 12:43

2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door Travelaar »

Hi!

Omdat het me al snel duidelijk werd dat de eerste generaties T5 veel kinderziekten hebben, heb ik mijn zoekcriteria aangepast op bouwjaar tot 2003 om alleen T4's te vinden. Nu merk ik dat binnen mijn budget van 3k ook redelijk wat T5's te koop zijn vanaf 2007.

Zouden jullie voor een jonge T4 gaan of een middeloude (uiteraard goed uitziende) T5 ?

Tnx!
Gebruikersavatar
jblokzijl
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:00
Locatie: Drenthe

Re: 2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door jblokzijl »

Wat mij vooral bij een jonge T5 vandaan heeft gehouden zijn de vele motorische problemen, vandaar de keuze voor een ouderwetse 2.5 TDI in een 2000 T4. Ik lees en hoor verhalen over problemen met T5's die bij een T4 nooit voorkomen.
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Travelaar
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 okt 2018, 12:43

Re: 2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door Travelaar »

Precies, dit hoorde ik dus ook, maar aangezien de T5 vanaf 2003 is gebouwd, vraag ik me af of T5's uit 2007 hier ook nog onder vallen
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: 2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door Vmaxxer »

Ik heb zelf bij de aanschaf van mijn VW bus ook voor dezelfde vraag gestaan en daar redelijk wat research in gedaan en ja, de eerste generatie(s) T5 hebben wat potentiële dure reparaties, maar bieden ook een stuk meer luxe opties.
Uiteindelijk heb ik een T5 gekozen en gewoon alvast €1.500,- in een pechspaarpot gezet voor mogelijke problemen zoals, aandrijfassen, dual mass flywheel, turbo, e.d.
Ik heb gelijk preventief de assen en het vliegwiel laten vervangen (kosten rond de de € 900,-) en heb de bus inmiddels comfortabel van 210K naar 270K gereden zonder enig probleem. Ik heb inmiddels mijn "reparatie noodspaarpot" weer aangevuld tot €1.500,- maar verwacht eerlijk gezegd voorlopig nog geen ellende (afkloppen)
2006 T5 2.5 AXD
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: 2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door Snautzer »

Dat is denk ik de weg om te gaan. Niet alleen t5 of t4. Nooit top of budget gaan maar altijd een potje houden. Geld aan reparaties is nooit leuk, maar geen geld en een stilstaande bus is echt naar. Ik doe eigenlijk precies hetzelfde. Als een ex alfa Romeo rijder was ik dat gewoon. Doe nu bij iedere bus hetzelfde. Spaar wat ik "goedkoper" rij met een kamper en gooi dat in het potje onderhoud. Grijp dan ook niet mis als er iets duurs moet gebeuren.
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: 2007 T5 of 'jonge' T4 ?

Bericht door luisenbos »

Het grootse nadeel van een t4 vind ik het wind en geluid niveau lees lawaai dat was ook de reden voor een personen toendertijd na dat ik al wat aardig wat aan isolatie had gedaan .

Mag ik voorzichtig aan nemen dat het met de huidige t 5 en t 6 beter is geworden :vraagteken
En de vriendelijk groetje Frits
Plaats reactie