Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

vragen over de T5
RSB1150GS
Berichten: 77
Lid geworden op: ma jan 21, 2019 21:04

Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door RSB1150GS » di feb 05, 2019 10:00

Beste Leden ,

Momenteel heb ik een interessante T5gp binnen mijn budget gevonden. Omdat ik veel slechte verhalen over olieverbruik en de DSGbak lees zou ik graag willen weten hoe ik tijdens een bezichtiging toch sommige mankementen kan uitsluiten tijdens een bezichtiging en testrit. Ook zou ik advies willen hoe jullie denken over een aankoopkeuring, en eventueel waar te laten doen. De auto staat in de buurt van Rotterdam bij een particulier, dus ik heb weinig zekerheid met garanties, ik heb zo al een keer mijn handen gebrand aan een andere auto en dit wil ik een beetje proberen te voorkomen. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Gr.

Remco

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 494
Lid geworden op: do feb 01, 2007 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door jos_br » di feb 05, 2019 23:15

De ellende is dat je niet aan de buitenkant kunt zien of er sprake is van olieverbruik, flink doorvragen dus, en eventueel ook bij een particulier iets zwart op wit zetten daarover. Wel kun je na een flinke testrit zien of er iets aan de koppakking mankeert door de dop van het koelmiddeltankje (voorzichtig) los te draaien en te kijken of er flink druk op het systeem staat. Verder moet de motor mooi ronddraaien zonder stotteringen en ook naar het vliegwiel (gaat gemiddeld 100000km mee) luisteren.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

RSB1150GS
Berichten: 77
Lid geworden op: ma jan 21, 2019 21:04

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door RSB1150GS » wo feb 06, 2019 14:12

Hallo Jos,

bedankt voor je reactie, als ik zo alle verhalen van de t5g- 2.0 180pk lees begin in steeds banger te worden om zon auto te kopen, de eigenaar van de auto waar ik interesse in heb heeft wel aangegeven dat hij 1l olie op de 6000km verbruikt en dat de egr kort geleden is vervangen, hoe zou dit eventueel op papier gezet kunnen worden zoals jij al aangeeft.

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 27133
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Multivan Generation » wo feb 06, 2019 14:20

1 liter op 6000 km?
Pfoe, dan kun je de EGR al wel vervangen hebben,
de schade zit dan al in de motor.

Mijn advies: laten staan als je portemonnee je lief is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Beckontheroad
Berichten: 1113
Lid geworden op: za jan 13, 2007 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Beckontheroad » wo feb 06, 2019 15:23

RSB1150GS schreef:
wo feb 06, 2019 14:12
Hallo Jos,

bedankt voor je reactie, als ik zo alle verhalen van de t5g- 2.0 180pk lees begin in steeds banger te worden om zon auto te kopen, de eigenaar van de auto waar ik interesse in heb heeft wel aangegeven dat hij 1l olie op de 6000km verbruikt en dat de egr kort geleden is vervangen, hoe zou dit eventueel op papier gezet kunnen worden zoals jij al aangeeft.
Wat wil je op papier zetten? Alleen dat de verkoper je gewezen heeft op de gebreken? heeft hij voldaan aan zijn plicht...
Genoeg ellende op t forum voorbij gekomen over de T5 180pk versie
Nee, zoals Peter zei,laten staan,
en je als t te mooi is om waar te zijn... is t te mooi om waar te zijn

Suc6 met je speurtocht
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--

Droelo
Berichten: 4
Lid geworden op: di feb 05, 2019 17:13

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Droelo » wo feb 06, 2019 16:41

Waarom de ellende opzoeken? Er zijn zat andere alternatieven te vinden die wel betrouwbaar zijn,

jan2009
Berichten: 4931
Lid geworden op: do okt 15, 2009 12:17
Locatie: Rotterdam

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door jan2009 » wo feb 06, 2019 16:43

Droelo schreef:
wo feb 06, 2019 16:41
Waarom de ellende opzoeken? Er zijn zat andere alternatieven te vinden die wel betrouwbaar zijn,
Ik denk omdat het er voornamelijk snel en vet uit moet zien.
:lach
Hij is een BMW gewend.
:jump

Nog effe wat rond gekeken ,
https://www.autowereld.nl/volkswagen/tr ... /foto.html
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

RSB1150GS
Berichten: 77
Lid geworden op: ma jan 21, 2019 21:04

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door RSB1150GS » wo feb 06, 2019 21:42

Ik ben inderdaad een beetje verwend met de BMW die ik had :( 270pk en 600nm koppel en alle luxe die je maar kon bedenken , de enige luxe die ontbrak was dat er geen 3 kinderstoelen naast elkaar op de achterbank pasten :P

Maar de laatste auto is redellijk netjes, alleen wat mij wel een beetje tegenhoud zijn die hoge kmstanden, is dat ook niet vragen om problemen , en deze heeft geen dubbele cabine.

Droelo
Berichten: 4
Lid geworden op: di feb 05, 2019 17:13

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Droelo » wo feb 06, 2019 22:20

Die T5 uit link lijkt schade te hebben gehad, linkerdeur en linkervoorscherm lijkt een tint donkerder te zijn...
Echt een nadeel van zilver gekleurde auto's.

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 27133
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Multivan Generation » do feb 07, 2019 7:36

RSB1150GS schreef:
wo feb 06, 2019 21:42
Maar de laatste auto is redellijk netjes, alleen wat mij wel een beetje tegenhoud zijn die hoge kmstanden, is dat ook niet vragen om problemen , en deze heeft geen dubbele cabine.
Geen dubbele cabine nee. Maar dat was jouw vraagstelling ook niet. Je wilde 3 kinderzitjes achterin zetten en dat is bij deze prima mogelijk. Vroeger kon je als particulier een dubbele cabine rijden waardoor je minder wegenbelasting hoefde te betalen en geen BPM. Dat voordeel is er nu af. Dus je betaalt bijna net zo veel als een auto zonder dubbele cabine. Behalve de provinciale opcenten. Gaat over gewicht icm diesel. Als je zo'n caravelle ziet, dan is dit wat luxer als een standaard transporter met dc. En dat wilde Je toch? Je hebt niet de beperking van de dc wand. Wil je grotere dingen meenemen, dan haal je eenvoudig de stoelen en banken er uit.

Kilometer standen bij 2.0 TDI geen probleem.

This one, de link van Jan2009, ticks all the boxes.

Dus wat wil je nu?
Waarom heb je een DC nodig?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

RSB1150GS
Berichten: 77
Lid geworden op: ma jan 21, 2019 21:04

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door RSB1150GS » do feb 07, 2019 16:11

War droelo zegt, hij lijkt idd wel schade te hebben gehad, daarnaast als je wat op de details van de bus let, bv het dashboard, lijkt dit ook wel beschadigd en wat afgeleefd.
Daarnaast zijn de personen busjes veel gebruikt als taxi's of andere bedrijfsmatige toepassingen waar ik mijn twijfels over heb hoe er dan mee om gegaan is, de bus van de baas word over het algemeen wat minder voorzichtig mee om gegaan als het een eigen bedrijfsbus is geweest.
Ik heb ook geen super haast, het liefste morgen 1 maar als er over een maand 1 staat ben ik ook tevreden. Destijds ben ik ook 3 maanden bezig geweest om de juiste BMW te vinden en vond daar bij ook veel nuttige adviezen via het BMW forum en hoop dat hier ook te vinden :)

De reden voor mij toch om te kijken naar de Dubbele cabine is de klankkast die je achter je hebt als het 1 grote ruimte is en daarnaast het wel fijn vind om in sommige gevallen mijn bagage gescheiden te houden van mijn cabine. Het is idd wel zo dat de caravelle's mooie luxe uitvoeringen zijn, dus zeker een overweging om dit wel als pre toe te voegen aan mijn zoekcriteria.

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 27133
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door Multivan Generation » do feb 07, 2019 16:15

Zijn dus geen klankkasten als er panelen over zitten.
Bagage scheiden kun je ook doen met een bagagerek..

Succes met je zoektocht..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

jan2009
Berichten: 4931
Lid geworden op: do okt 15, 2009 12:17
Locatie: Rotterdam

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door jan2009 » do feb 07, 2019 18:59

De reden voor mij toch om te kijken naar de Dubbele cabine is de klankkast die je achter je hebt .......
Succes

Laat je nog even weten welke aannemersuitvoering het geworden is ?
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 313
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 17:36

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door ArieV » do feb 07, 2019 19:37

Ik snap wel waarom hij een dubbel cabine zou willen.
De wegen belasting scheelt toch zo’n 60 euro permaand tussen personen auto particulier of bestelwagen particulier in de zelfde gewichts klasse.
Als je bus 5 jaar of ouder is hoef je ook de rest bmp niet te betalen mits hij nog voldoet aan de grijskenteken inrichting.
Omdat ik mijn bus van enkel cabine zonder schot naar dubbelcabine heb laten ombouwen in de zomer maanden was het verschil in warmte met de airco aan echt wel merkbaar.
Tuurlijk is alles te isoleren maar met korte ritjes is een kleine ruimte nou eenmaal sneller koel of warm.

Kwa geluid kan ik niet echt zeggen dat er een flink verschil in zit met of zonder tussen schot.
De wielkasten en zij panelen bekleden en betimmeren hebben meer gedaan kwa geluids reductie.
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u :T54LIFE x y z

de_koen
Berichten: 28
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 16:03

Re: Testrit T5GP 2.0 180PK DSG uit 2010 met 190.000km

Bericht door de_koen » do feb 07, 2019 23:25

Ik heb een T5 gp 140pk caravelle dubbele cabine, rij meestal zonder de wand,(staat er eigenlijk enkel in voor de keuring) verschil met de wand of zonder de wand is heel goed hoorbaar, : veel meer afrol geluid en geluid van gereedschap dat achterin ligt...

bij mijn eerste t5 caravelle ,( gewoon minibus, dus geen dubbele cabine) had ik ook een bank op de 3de rij, was ook zeer goed hoorbaar wanneer ze er in stond of niet...

Ik had tussendoor de 2 caravelles ook nog een gewone t5 gp 180pk 4x4 transporter dubbel cabine, na 1 maand al terug weg gedaan door het veel hogere geluid in de cabine, zowel komende van de voorste wielkasten als van achter.

Dat is nu eenmaal het nadeel als je een audi a6 en vw touareg gewoon bent...

De 180pk 4motion voelde amper sneller aan dan de huidige 140pk... en was het ook niet echt van 0-120... Traject dat ik dagelijks meermaals doe heeft een stoplicht en een 700tal meter een groot reclame bord, snelheid vanuit stilstand tot aan het reclame bord was bij de 2 nagenoeg gelijk... pas boven de 150/160km/u is er een verschil...
Als je enkel DSG wilt en geen 4motion, gewoon een 140pk nemen, (dsg en 4motion tesamen op 140pk bestaat helaas niet)

Plaats reactie