Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan te koop geen reacties

vragen over de T5
m_cruiser
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2013, 16:05

Multivan te koop geen reacties

Bericht door m_cruiser »

Ik heb mijn Multivan te koop van 2013; 100700km, advertentie op Marktplaats
Echter er komt geen enkele reactie van uit Nederland.
Ik dacht dat voor een prijs van 22000 wel iemand interesse zou hebben voor nog een lage km stand en mooie staat?
Wat schort er aan?
Te hoge prijs, geen 3 zitsbank meer; heb nu 6 individuele stoelen? te laag vermogen? Diesel? Invoeren van uit Belgie? te veel aanbod? Slechte periode?
Het is een prachtwagen, geen gebreken, onderhouden met boekje...
Ik wil graag een nieuwe kopen, heb de offerte in de hand, goedkoop zijn ze zeker niet, maar dan moet deze eerst weg
m_cruiser
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2013, 16:05

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door m_cruiser »

De dealer neemt hem niet over, ze zetten die 48uur op een professionele biedsite en het hoogste bod is de overname.
Bij "wij kopen auto's" geven ze 16500, dat vind ik echt wel te weinig.
VW kan zich echt veel permitteren, spijtig dat de auto's zo lekker rijden en er geen alternatief is voor de Multivan.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door Wim T4 935 »

Auto is gewoon veel te duur voor de NL markt. Er moet namelijk ook nog 45,1% BPM over worden betaald.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
m_cruiser
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2013, 16:05

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door m_cruiser »

kan iemand meer uitleg geven aub ivm BPM?
Ik heb het ergens op een site ingegeven en kom op een bedrag van om en bij 5500eur
LP 35.jpg
(33.46 KiB) Nog niet gedownload
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door Angelo-anneveld »

m_cruiser schreef: 22 feb 2019, 21:19 kan iemand meer uitleg geven aub ivm BPM?
Ik heb het ergens op een site ingegeven en kom op een bedrag van om en bij 5500eurLP 35.jpg

Ga anders naar autotelex daar heb je bijna een exacte bpm indicatie
jordydereus

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door jordydereus »

Te duur gok ik.
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door DennisTDI »

Wellicht helpt het als je de bus eens professioneel laat poetsen en laat fotograferen door iemand die er meer kijk op heeft. De advertentie is absoluut niet slecht, maar voor een auto van 22.000 kan hij stukke beter. :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door Snautzer »

Hele mooie bus maar nog geen camper. In België betaal je slechts een fractie van wat je moet betalen voor het hebben van een bus als wat je moet in Nederland. Dus voor de meeste is het hebben van een zoiets alleen interessant als het voor Nederlandse begrippen op een camper kenteken staat. Buiten dat is het een T5 waar je nog BPM voor moet betalen en ook nog een berg afschrijving van hebt. Dus als je alles optelt is het een prijzige bus, die je moet importeren en dan nog moet ombouwen en laten goed keuren naar camper, icl de bpm afdracht.
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door ozkaynar »

Naar mijn weten is het ook geen multivan, is een caravelle of een transporter omgebouwd. Multivan heeft andere dashboard.
Staat ook niet wat voor motor er in zit.
m_cruiser
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2013, 16:05

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door m_cruiser »

:bifun Dan ben ik stevige gejost, heb hem nieuw gekocht zelf opties gekozen en helemaal zelf betaald :bonk
... een klein beetje lachen met een domme Belg mag wel, maar niet overdrijven he.
hier is een stuk van mijn bestelbon, je kan ook zo naar de garage bellen als je jezelf wil overtuigen.
LP_3882.jpg
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door ozkaynar »

Weet niet hoe het in Belgie is, maar hier in Nl hebben ze toch een andere dashboard. Ik heb zelf een multivan vandaar dat ik het heb geschreven. Misschien kunnen andere forum leden meer over schrijven wat het verschil is.
Ger964
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2018, 22:43

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door Ger964 »

Maak eens een serie nieuwe foto’s.
Auto ergens neerzetten waar een rustige achtergrond aanwezig is.
Kijk met het fotograferen naar de lichtval, nu een aantal foto’s gewoon donker.
Eventueel auto verplaatsen om hem knap op de foto te krijgen.
Meerdere detailfoto’s maken is altijd goed.
Kijk ook eens bij de betere autobedrijven, deze weten doorgaans wel hoe je een auto knap op de foto krijgt.

Tekst kan ook wel beter. Nu alles aaneengeschrevenwaardoorhetoverzichtwellichtniethelemaalheldermeeris.

Succes!
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door De_Vermeulen »

ozkaynar schreef: 23 feb 2019, 15:38 Weet niet hoe het in Belgie is, maar hier in Nl hebben ze toch een andere dashboard. Ik heb zelf een multivan vandaar dat ik het heb geschreven. Misschien kunnen andere forum leden meer over schrijven wat het verschil is.
Het verschil zit hem in gewoon in de prijs :nuts
Je heb in belgie een multivan baseline en een highline de highline heeft wel het mooie echte multivan dashboard ipv het transporter dashboard
Op de luxe versie zitten ook de mooiere lampen met 2 ronden spielgels ipv de werkbus lampen :gekte

Greetz
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door freek »

Een echte multivan (Dus 7 persoons) is in Nederland een zeer zeldzame auto. Reden: zo'n 250,- per maand wegenbelasting. Wie kan dat nou betalen/heeft dit ervoor over? In Duitsland zie je ze volop: Het is een superpraktische familieauto. Maar daar is de MRB ook niet gewichtafhankelijk.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Multivan te koop geen reacties

Bericht door Pascal-141 »

Het is op zich ern mooie auto , maar spijtiggenoeg geen intressante auto om te verkopen ...
In Nederland kost het een vermogen om deze te importeren in NL en ook aan wegenbelasting.
In Belgie gaat de wegenbelasting ook ieder jaar omhoog voor deze . Maar je moet er een liefhebber voor vinden.
In Duitsland is er interesse voor Multivans , en er is daar ook een grote markt voor , maar helaas niet voor jouw type : een vrij basic bluemotion met slechts 115pk , daar hebben de Duitsers geen interesse in , die willen de hogere vermogens .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie