Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe voorremmen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

Ik moet nieuwe voorremmen onder mijn T5 (174pk) camper zetten - ze zijn niet meer helemaal vlak.
Er is nogal wat in de aanbieding op het gebied van vervangings schijven en blokken. Heeft iemand nog een tip of hint om voor het een of andere merk of type te kiezen? Met gaten of sleuven of coating of...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Ger964
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2018, 22:43

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Ger964 »

Ik heb recent de blokken van mijn 174 pk aan de voorzijde vervangen, schijven zijn nog prima.
In dubio gestaan dit te laten doen of zelf doen.
Voordeel van zelf doen is dat je de kwaliteit vd te monteren delen kunt bepalen.
174 pk + camper = veel gewicht = goede remmen moeten hebben.
Ik heb een setje Brembo blokken gemonteerd.
Remt prima.

Je zou eens op autoonderdelen24 of vergelijkbare sites kunnen kijken.
Heb aanbod is reuze van el cheapo tot goede kwaliteit voor meer geld.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Beckontheroad »

Deskman schreef: 26 mar 2019, 17:20 Ik moet nieuwe voorremmen onder mijn T5 (174pk) camper zetten - ze zijn niet meer helemaal vlak.
Er is nogal wat in de aanbieding op het gebied van vervangings schijven en blokken. Heeft iemand nog een tip of hint om voor het een of andere merk of type te kiezen? Met gaten of sleuven of coating of...
Wat bedoel je met niet helemaal vlak?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

De voorremmen remmen onregelmatig. Na de APK en beurt te horen gekregen dat het verstandig was die te vervangen. Ik heb ze niet nagemeten. Maar het is een bus met 360 op de klok. Het zal het eerste setje niet zijn maar ooit moeten er toch nieuwe op.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Multivan Generation »

Brembo en zimmermann zijn fatsoenlijke merken voor schijven.
Voor remblokken kun je ook bij brembo terecht of TRW.
Er zijn nog meer merken maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus dan vind ik het fair om daar geen uitspraak over te doen .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

Brembo's zaten ook op mijn oude R100RT (BMW fiets)

Ik ga het gewoon maar proberen. Zijn niet de duurste en niet de goedkoopste en ik kom er vast op tijd mee tot stilstand. En ik rij er toch niet de volle 188km/h meer mee. :ie
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Beckontheroad »

Deskman schreef: 27 mar 2019, 21:49 De voorremmen remmen onregelmatig. Na de APK en beurt te horen gekregen dat het verstandig was die te vervangen. Ik heb ze niet nagemeten. Maar het is een bus met 360 op de klok. Het zal het eerste setje niet zijn maar ooit moeten er toch nieuwe op.
Maar zijn dat dan je blokken of je schijven of de remleidingen of oude olie ( met vocht)?
Zou eerst de remvloeistof verversen.
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

Van de garage begreep ik dat het de schijven moesten zijn. Maar na het nodige gedoe met de diverse garages ben ik er een beetje klaar mee (ander verhaal) en ga ik weer meer zelf doen. Voor een VW bus is dat bij mij nieuw terrein.
Olie zou vorig jaar vervangen zijn en ziet er schoon uit.
Leidingen en blokken? Geen idee. Eerst de krik er dan maar eens onder.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door imacthomas »

Jurid gebruik ik altijd.

Zeer goede kwaliteit
succes
idh
Berichten: 400
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door idh »

Metelli, uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Gebruikersavatar
malightcommander
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 sep 2018, 17:12
Locatie: Zweden

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door malightcommander »

Ik heb afgelopen zomer rondom nieuwe remmen en remschijven van Zimmermann geplaatst. Deze had ik in Duitsland besteld bij WS Autoteile, waren snel geleverd en ook nog eens voordelig.
De remmen bevallen mij uitstekend en ook het zelf monteren is erg eenvoudig te doen.

Groeten Hugo
VW T5 1.9 TDI 105pk
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

black bulli schreef: 28 mar 2019, 14:01 Tja,lijstje wordt steeds groter...het kiezen dus ook :nuts
Sja...
Blijft lastig. Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel producenten er zijn van carrosserieonderdelen, remschijven, radiatoren, lampen en wat al niet. Als ik er nu Brembo's onder zet en iemand vraagt me volgend jaar iets over remmen dan zeg ik natuurlijk ook:
Brembo's! Heb ze zelf ook!

Maar zolang er niemand zegt dat ik bij XXY weg moet blijven omdat die van pisbakkestaal zijn en al krom in de doos zitten moet het wel lukken.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

Michelin CrossClimate. Heb ze zelf ook... :wjw
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door imacthomas »

Deskman schreef: 28 mar 2019, 14:58
black bulli schreef: 28 mar 2019, 14:01 Tja,lijstje wordt steeds groter...het kiezen dus ook :nuts
Sja...
Blijft lastig. Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel producenten er zijn van carrosserieonderdelen, remschijven, radiatoren, lampen en wat al niet. Als ik er nu Brembo's onder zet en iemand vraagt me volgend jaar iets over remmen dan zeg ik natuurlijk ook:
Brembo's! Heb ze zelf ook!

Maar zolang er niemand zegt dat ik bij XXY weg moet blijven omdat die van pisbakkestaal zijn en al krom in de doos zitten moet het wel lukken.
De meeste aanbieders van remblokken zijn geen producent, maar kopen in en verpakken het.
Bosch, Delhpi en Febi zijn daar voorbeelden van.
TRW, Brembo zijn goede merken, maar niet bijzonder.
In vergelijk met Jurid en Pagid komen ze toch echt te kort is mijn ervaring.

Verdiep je eens in het wrijvingscoëfficiënt van verschillende blokken.
Het is niet zo dat het beste/bekendste merk ook het beste remt, maar de goedkoopste zijn ook niet altijd de slechtste.

In remschijven zit veel verschil qua kwaliteit , maar goede blokken zorgen voor de vertraging.
Met een paar serieuze goede blokken kun je je remweg behoorlijk verkorten.

Ik spreek uit ervaring :knipoog
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Nieuwe voorremmen

Bericht door Deskman »

Nooit te oud om te leren.

Want ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het remvermogen van de Cali. Je stopt altijd wel op tijd maar je moet fiks doortrppen. Merk het altijd (te laat) als ik in een andere auto stap. Laatst in een Fiat Punto die zo licht remde dat ik het gevoel had dat ik aan het eind van de ankerketting zat. *bonk*

Ik ga alleen geen vier verschillende setjes proberen om er aachter te komen wat goed stopt. :ikrij
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie